Tråden om #20 André Petersson

Madhawk räknade uppenbarligen 55 000 för lågt på Tikkas månadslön. Kan ju vara samma sak för fler spelare i hans lista…

3 gillningar

Tycker detta kastar ett helt annat ljus på situationen med André i somras. Jag förstår att André var irriterad på klubben, men köpte säkert in på Abbots resonemang om att det inte går att skriva kontrakt hursomhelst fortsättningsvis mot tidigare. Ändå är det André som mottar all skit i media och av supportrar för att verka girig. Fyfan. Allt tack vare Nubben och dem som lät honom värva hursomhelst.

8 gillningar

Både Teden och Tikka i frysboxen? André blir bäst betald på isen. Problemet löst?

1 gillning

Oerhört besviken på AP. Här har han chansen att visa att han ska få ett nytt kontrakt. Han behöver inte höja sig särskilt mycket i det här annars så färglösa laget, men han misslyckas totalt med det. Han visar absolut ingenting, utan glider bara håglöst omkring.

4 gillningar

Totalt ickebärande för sitt lag

1 gillning

Kanske inte längre vill ha nytt kontrakt. Han skulle ju inte behöva spela mer allas. Kanske tröttnat.

Han försöker. Inte lätt att leverera i detta laget. Besvikelsen enligt min mening skall riktas mot tränarstaben och dess spelsystem samt oförmågan att få spelarna att prestera och chippa in i det spelsystem som AB vill sätta. Men hans försök att sätta ett grundspel och få spelarna att köpa hans ide har misslyckats monumentalt: Man märker att AP20 inte trivs med AB och att större delen av laget börjat tappa tron på speliden. Vilket också tydligt syns på isen. Trots detta gör han poäng, för mig är AP vår viktigaste lirare just nu

3 gillningar

Samma teori här

Fast AP20 började hänga med huvudet redan förra säsongen. Så nog lite uppgiven inför hela situationen med dagens HV.

Men samtidigt bidrar han till uppgivenheten hos laget med sitt uppträdande. Jag säger det inte för att vara elak, bara konstaterar han även är en del av problemet.

1 gillning

Och jag förstår honom. Så som sportliga ledningen hanterat hv alla dessa år hade även jag till slut börjat hänga med huvudet eftersom hv missköts å det grövsta. Det är nog inte enkelt att vara spelare i dagens Hv. Jag tror han gör sitt bästa, hv är i en otroligt prekär situation.

4 gillningar

Tyckte AP gjorde en bra match. Rev och slet och åkte skridskor mer än tidigare.

3 gillningar

Var väl ingen som rev och slet innan period 2?
Vi behöver spelare som kan visa vägen med riv och slit från pucksläpp.

OM det skulle vara så att han retar sig på Tikkas lön tycker jag det är dagisnivå.
Med tanke på alla hans KHL-rubel borde han strunta fullständigt i vad andra tjänar.
Inte fan går jag runt och surar på jobb för att jag får reda på att en kollega har oförtjänt mycket i lön.
Det jag kan göra är att visa att jag är värd minst lika mycket.

4 gillningar

Jag vet inte… Känns som att när André blev kapten förväntades han bli en blandning av Joel Lundqvist/max friberg och samtidigt vara ryan lasch… Känns som att det blev lite för hög förväntan på honom? I brist på andra ledare så fick han bli det och det kanske har hämmat lite också. Tror att i en väl fungerande organisation så hade han fått vara det han är bäst på (en Ryan lasch och inte en Lundqvist) och det hade sett annorlunda ut?

11 gillningar

Vad kommer denna teori ifrån att han inte presterar pga han är sur på tikka? Vart kom den källan ifrån?

1 gillning

Nu tror jag du får tänka efter lite innan du postar. Rent trams

1 gillning

Väldigt bra reflektion.

2 gillningar

Se tidigare inlägg.

Tog endast del av tidigare inlägg. Lugn och fin.

Nån som vet hur det gick med André?