Tråden om #20 André Petersson

Foten, lär va borta ett tag

En mindre diva på isen!

3 gillningar

Tror faktiskt HV kommer spela bättre utan AP. Han gör poäng ibland, men känns mer som ett sänke för övriga laget. Särskilt i motgång.

5 gillningar

Är flera som hänger med huvudet. Inte bara ap.

3 gillningar

känns inte som den som tar första snacket i omklädningsrummet direkt…

Ej saknad. Tycker det varit likadant tidigare år också. När han är borta spelar laget tillsammans och visar en helt annan glöd.

9 gillningar

Helt ärligt och tyvärr… Ja.

1 gillning

Han behövs, hans skicklighet är viktig för laget. Hoppas han kommer tillbaka taggad och motbevisar oss alla

3 gillningar

Han behövs tyvärr inte. Hade önskat så. Men nej, han och Teden kan förpassas till läktaren.
Krävs mer än skills för att bygga lag.
Skills har vi gott om.

4 gillningar

Tedenby ja. AP skall lira.

1 gillning

Varför ska han lira?

3 gillningar

För att jag anser att han är viktigt även om hans säsong hitills inte vart den man önskat. Nu får han ett break iom sin skada, och han skall få chansen att visa att han vill spela när han är skadefri.När han är bra så är han ruggigt bra. Och jag håller honom som en av våra viktigaste spelare. Han har gjort poäng även om han inte har kommit upp i den nivån han kan.

Tycker AP drar ner laget med sin divighet. Helt rätt val av Blomman att bänka honom de gånger han gjort det. Blir mer och mer säker på att AP är en del av den ruttna stommen ute på isen.

6 gillningar

Får vi ett par vinster till utan AP i veckan så känner jag att det finns all anledning att förpassa honom till frysboxen framöver.

Till stor del svagt spel från hans sida sedan återkomsten 2022. Sedan har vi allt det andra.

1 gillning

Bara en ögonblickssekvens, jag vet.
Men här borde man fan i mig vara mer glad för laget

2 gillningar

För mycket spekulationer.

1 gillning

Om han är frisk, så ska han naturligtvis spela… men inte i en första eller andra femma som vart fallet föregående år… problemet tycker jag är att så fort AP kommer tillbaka från skada så ska första eller andra femman splittras hela tiden. Låt han ta Lindbäcks plats och flytta in måns på centern… en fjärde med AP - Måns - Träff

Innebär Tikka upp på läktarn med Teden och Birk Borkason (Stakestad)

1 gillning

Jag upplever att AP är frustrerad pga att han inte kommer upp i den nivån han vill. Många runt omkring vittnar om ett proffs och jag tror inte han är ett problem i laget på det sättet många tror här. Det problemet jag ser är att han inte har fått komma in i det pga sina skador syftar då på försäsongen. Han kom ändå in i denna säsongen fel och har haft en lång start sträcka. Han har inte levererat som förväntat eller hållt den nivån som man kan förvänta av honom.

Han är viktig och kommer vara viktig när han kommer tillbaka, tror detta breaket kan göra honom gått. Han får tid att återhämta sig psykiskt och komma tillbaka med ett jävlar anamma. Det är vad jag hoppas, oavsett vad så har det trillat in poäng från hans klubba även om det gått dåligt för honom rent spelmässigt.

5 gillningar

Om laget nu fortsätter vinna utan AP, säg att vi tar full pott mot Modo och LHC. Ja, då kan jag hålla med om att det är svårt att få in honom i pusslet tills vidare. If it aint broken osv.

Men. Vi snackar EN bra period från HV och man ser direkt både i matchtråden och här hur folk börjar hävda att AP inte platsar, att laget vinner utan honom.

Ni är ett gäng som kritiserat mig genom åren för att älta, bedriva häxjakter osv. Jag försöker alltid hålla mig till fakta, siffror osv. Men ang. AP. Det enda jag läser är påståenden och spekulationer. Ni har ingen aning om han är en energitjuv.

I min värld får jag helt enkelt en stark känsla av att allt handlar om att ni helt enkelt inte gillar AP:s person. Ni har svårt för honom som person. För det spelar ingen roll hur många poäng han gör, det spelar ingen roll om han leder oss i ett kval eller i en magnifik slutspurt av en grundserie. Så fort han inte gör poäng är han kass, värdelös, illojal och energitjuv.

Jag kan förstå delar av kritiken mot spelaren AP. Jag kan dock inte förstå denna hets mot en egen spelare. Vill ni inte ha honom. Er förlust. Men det brukar ju vara så. Det finns en klick supportrar som konsekvent är kritiska mot ledande HV-spelare.

27 gillningar

Han har ett lite roligare kroppspråk när han är med och tar emot laget när de kommer in i omklädningsrummet i alla fall.

3 gillningar