Tråden om #20 André Petersson

Vi kan nog hitta enskilda bilder på varenda spelare i laget som vi kan ifrågasätta om det är det vi vill göra.

Han stod längst fram o klappade om spelarna när de kom in i omklädningsrummet han var glad att de vann

8 gillningar

Det känns precis som att kraven ställs för att han ska vara en Joel Lundqvist, jag röstar på att låt honom vara en Ryan lasch istället, problemet är väl att det kanske saknats ledarskap i truppen de senaste åren

5 gillningar

Hur vet vi att det inte är Teden som är ”boven”? AP missade ju förra matchen och då vet alla hur det såg ut!

1 gillning

Eller John Nyberg? han var ju inte heller med!!!

Det är många som kritiserat AP under en längre tid, inte bara pga en bra period igår :wink:

Jag tycker han är ganska lojj konstant och ser oftast sur och degig ut. Spekulationer, ja. Men något säger mig att han absolut inte ger 100% och att något inte stämmer med honom för stunden.

Hoppas förstås att jag har fel, men det är bara min vilda gissning.

2 gillningar

Någon som vet hur länge han är borta?

Tycker man ska vara försiktig med att bedöma någon utefter hur de ser ut.

Utifrån prestation är André i toppen av laget.

6 gillningar

Enligt Blomman så är ju AP ett föredömmme och ledare som hjälper junisarna.

3 gillningar

Tror helt enkelt många som kritiserar AP har otroligt höga förväntningar på honom och att han skall leverera och vara hvs räddningsplanka.

3 gillningar

Vilket han ju redan varit en gång. Bar laget på sina axlar för två säsonger sedan.

Det är inte glömt men trots det så är form en färskvara. Vi behöver se till här och nu.

4 gillningar

Det enda jag hört från folk nära laget är att AP är lite av en hypokondriker. Det har varit ofta som läkarteamet inte kunnat hitta något fel på honom när han gnällt på en skada.

3 gillningar

Hört samma.

Allt har inte kommit ut om förra säsongens “skada” som jag förstått det.

1 gillning

Min exfrus man stötte på AP pp stan och surrade lite. Det är samma skada som spökar och som hämmat han under förra och även denna säsongen. Enligt min exfrus man var han märkbart irriterad över det och såg det som ett störnings moment.

2 gillningar

Man måste analysera vad som har varit ett återkommande problem de tre senaste säsongerna vi har varit uppe i SHL.

Tedenby och AP20 har mjölkat HV71 på pengar.
Har dem den rätta karaktären att ställa in sig i ledet att ställa in sig i det systemet HV71 vill spela?
Vill båda backchecka hårt hemåt och göra det arbetet som krävs för att lyfta i tabellen?

Jämfört med Jacke Silfverberg som spelar för halva Tedenbys lön och producerar bättre än AP20 och lyfter Brynäs IF!

3 gillningar

Lite skeptisk till det hela, inför säsongen sa AP att det inte var någon skada utan något ”hållningsfel” som justerades i Stockholm, men det kanske var inför kontraktsskrivandet och skadan inte ville nämnas?

Vad än Abbott lämnar efter sig så känns det skönt att han stoppade ett nytt långt kontakt med stora pengar i potten.

6 gillningar

De borde ta ett snack med Önerud. Plötsligt står de där utan kontrakt med fortsatt vilja att spela.

1 gillning

Ditt inlägg att hv mjölkar hv på pengar är rent skit snack. Ap har vart värd sina pengar. Räddat oss kvar 2 ggr. Första gången storstilat och andra gången klrv han fram i kvalet mot iko med 8p på 7 matcher tror jag. Att säga att AP mjölkar hv på pengar är fel och ett försök enligt mig att smutskasta honom. Tikka och teden däremot mjölkar hv på pengar. Visa lite mer respekt mot AP, utan han hade vi vart i HA efter första säsongen när vi återvände till SHL.

7 gillningar

Kontraktsskrivningen har inget med hans skada att göra. Dags att släppa det.

1 gillning

Två segrar med liten marginal behöver inte betyda att säsongen vänt. Men OM vi nu hittar ett vägvinnande spel så tror jag inte vi ska se det som att det är pga att AP inte spelar, utan istället se det som en möjlighet att addera AP i detta och bli ännu vassare.

För mig är AP anno 2024 inte en spelare som lyfter i motvind och på sina axlar bär oss ur en svacka. Däremot är han fortfarande fin spets i ett lag som biter fast motståndarna och får press i anfallszon. Om AP hittar kemi i en kedja som startar mycket i offensiv zon med Alsing och Laleggia som backar, då kan vi nyttja hans styrkor som en av seriens alltjämt skickligaste spelare.

Tror Andre blir viktig för hur denna säsong slutar. Sen tar vi eventuellt beslut om nytt kontrakt i vår.

13 gillningar

Jag är villig att hålla med. Men dock inte på bekostnad av någon som förtjänar det mer.
Vem ska han peta ner från kedja ett och två?
Om inte, varför för ska han starta i offensiv zon? En fundering bara.
Och om jag, varför?
Vi har ett koncept som gett oss 5 poäng på två matcher.
Det väger tungt i mina ögon sett till den här säsongen.
Och ja, det går att peta ner en. Men det har ju funkat nu?

2 gillningar