Tråden om #20 André Petersson

Har svårt att se vad OSL tillför just nu som en frisk AP inte hade gjort bättre.

8 gillningar

Någon som vet hur länge denna herren förväntas vara borta?

Säger väl ganska mycket om AP20 karaktär att han vill förlänga med HV innan säsongen och han mer pengar från föreningen i hans hjärta. Varför inte sänka lönen som Silfwerberg? Detta handlar inte om skills och att han räddat HV flera gånger om, utan att ha han HV-hjärta kan han spela billigare.

4 gillningar

silfverberg är silvferberg och AP är AP. Han lär få gå ned i lön med tanke på denna säsongen och hur den vart hitills om han blir kvar. Den som lever får se.

1 gillning

Precis, vi får se nu när vi plockat lite poäng om han får plats i de första tre linorna. Tror de blir tufft för 20 & 21 nu att ta plats. Känns som att vi får jättefina långa anfall, vinner närkamper högt upp och är jävligt jobbiga att möta :slight_smile:

3 gillningar

Linköpingsmatchen är ju första på hela säsongen där vi spelar som ett lag. Sen om det beror på att nr 20 o 21 är utanför truppen eller ej låter ja vara osagt. Men man var inte klappkassa direkt förra säsongen när ap var borta ett gäng matcher

5 gillningar

Tror inte HV vill ha kvar honom, hoppas inte det i alla fall.

Snacket om HVhjärta ger jag inte mycket för.

Försöker bara suga ut så mycket pengar som möjligt när det passar för familjen att bo i Jönköping.

Bra spelare när han känner för det men är nog inte rätt karaktär för nya HV.

3 gillningar

Han sa ju efter kvalet att det är sånna matcher han vill spela, slutspelskaraktär… Måste motivera honom hela säsongen att alla matcher ska vara slutspelskaraktär så kanske han kan lira bra hela säsongen men det är nog enklare sagt än gjort :joy:

1 gillning

Det jag menar, kan erbjuda 1+1 130k/år

Jag tror det största problemet är att HV är ett bottenlag, andre vill spela för något att vinna, då är han grym. Men när vi är i botten o härjar så börjar man leta fel t.ex. att man vinner när 20 o 21 inte är med. Man reagerar på detaljer som att Anton använder fucking mycket när han pratar med laget etc. Alla är otroligt engagerade och letar varför vi ligger där vi ligger. Men vi kommer nog aldrig få veta exakt hur deras frånvaro påverkar. Det är lätt att dra paralleller om att hv spelar bättre utan 20 och 21 men vi vet ju faktiskt inte vad gruppen har gjort när de är borta?

Risk för OT men försökte förlänga tankarna bara :sweat_smile:

1 gillning

återigen, mycket skitsnack och insinuerande om AP som det inte finns belägg för. Smutskastningsnivå. Inget vet något här om “hjärta” för föreningen. När vissa av oss, texvis jag, gnäller om att tikka och hans agent borde handlat bättre (dvs inte drivit på för en sådan hög lön) då är det minsann inte tikkas ansvar. Nu verkar det helt plötsligt vara APs ansvar att han vill se om sitt kontrakt.

AP kommer från en “livstid” av högproducerad hockey. Han har levererat en högproduktiv hockey hos oss sedan han kom hit. Han skall således ha en hög lön.

Han kommer med väldigt hög sannolikhet bidra när han är tillbaka, givet att han blir tillräckligt fri från de skador han dras med.

18 gillningar

Jag tycker att det är två olika frågor. Var kommer AP kunna gå in i laget? Vilka kedjor ska man splittra? Det är en relevant fråga.

Att börja snacka om att han suger ut föreningen och inte har ngt hjärta? Motsatsen till relevant…

Enligt mig.

4 gillningar

Återigen, säger varken det ena eller andra utan konstaterar endast att Hv har 3 raka vinster och detta under en period när nr 20 o 21 inte är på planen samtidigt som ja tycker Borgis har gjort sina bästa matcher som center under samma period. Tippar även att en hel ap lär göra mer poäng än en hel osl. Så vet inte om det är mig du syftar på men tycker inte att det är smutskastning från min sida iallafall utan konstaterar bara att tidsramarna överlappar varandra. Men känner att det börjar närma sig ot (om det inte redan är det) och att ja isådannafall befinner mig i fel tråd även om diskussionen grundade sig i ap vara eller icke vara.

jag syftar på de som vill få det till att APs person är klandervärd. Jag har inget att invända mot att folk påpekar att det ser bättre ut de senaste matcherna.

2 gillningar

AP skall spela på 3 kedjor, vår mest skillade spelare. Ser gärna honom med ang istället för lenc och att lenc tar osls plats i andra. AP tar plats. 21 däremot platsar inte på 4 kedjor

2 gillningar

Sen var det ju också snack om att spela rabatterat för att man har ett klubbhjärta.

Tikka har ju ingen klandrat för kontraktet samtidigt som ingen påstått att han har HVhjärta.

Så enligt mig ingen skillnad, båda försöker suga ut max av HV71 gällande deras lön.

Ingen som helst skillnad på ex Tikka, Tedenby och AP i det hänseendet.

Så vad betyder HVhjärta i verkligheten och i realiteten?

Vad har AP gjort som skiljer honom från andra “utan” HVhjärta?

Spelat rabatterat?
Hållit “löfte” och hjälpt till i Allsvenskan?
Kommit hem tidigare från utlandsspel?

1 gillning

Gör ont i själen om man sätter Lenc i en 4 kedja bara för att AP ska in i 1. AP kan ta OSL plats. Men sen har han även kommit igång dem senaste 3 matcherna, så tufft läge men som tur i oturen så är väll AP inte spelklar denna vecka heller? Då kan man jobba vidare med dem kedjorna och OSL med fler tar ytterligare kliv.

1 gillning

AP ska åter förtjäna sin plats i en av de högre kedjor (1 eller 2). Han borde inte glida in på en räkmacka. Med tanke på hans något trötta prestation för sin kaliber när han spelade så tycker jag inte att han ska särbehandlas.

6 gillningar
  1. Varför skall han göra detta?
  2. Vilket löfte?
  3. varför skall han göra detta?
1 gillning

Detta är din bedömning och den delar inte jag. Jag har inte heller sett den lyftas fram särskilt ofta.
Tvärt om har jag sett en AP som river och sliter mer detta år än jag sett tidigare.

3 gillningar