Håller med. Tycker de 2 första linornas uppbyggnad fungerat bra. OSL har dessutom börjar växla upp vilket jag tycker att han gjort de sista 2 matcherna även om poängen fortfarande saknas. Sätt han i en 3:e med antingen REBER/BRÄNNSTRÖM - KERO - AP
Jag tycker majoriteten av allt som skrivs om AP i forumet är att han är osynlig. Samma förra säsongen. Sen presterar han nån match då och då och då blir det tyst en stund
kanske en definitionsfråga här. Osynlig kontra trött.
Jag tycker koncensus verkar vara att han kämpar, men att osynligheten kommer från avsaknaden av att han inte driver sin kedja? Poängsnittet är ju där. Det kan man inte förneka.
Det är sådana här rätt lösryckta argument som gör att jag inte alltid kan ta kritiken mot AP på allvar.
Nån match då och då. AP har spelat 100 matcher sedan han kom till HV. I 60 av dessa har han synts i poängprotokollet. Jag gissar att det är en rätt hög siffra jämfört med andra spelare. Så för att vara så osynlig som många vill få det till så vill jag säga att HV:s egen Mållgan gör rätt mycket väsen av sig när han väl spelar.
Sen kanske det kan vara som så, lite som med Zlatan, att man förväntar sig att lagets stjärna gör poängen, och att vissa omedvetet hamnar i skuggan. Bäst vore ju om vi kunde få senaste matchernas prestation från alla som presterat som de gjort, och till det addera AP.
Jag tror att både Borgström och Fisken kan hitta bra kemi med AP. Så för mig är det lite 50/50 om han ska ta Lenc eller OSLs plats. Frågan är för mig vem av Ang och Luoto som passar bäst som “tredjelänk”.
Har man HVhjärta som en del påstår att AP förfogar över så undrar jag vad AP gjort för att visa det?
Det har väl hänt att spelare som kommit hem valt spel i moderklubben trots något lägre lön. En del har gjort det med mycket lägre lön.
Han var och rehabbade under allsvenska säsongen och i princip lovade att spela i HV senare under säsongen men stack direkt till Ryssland när chansen dök upp.
Min poäng är att jag inte ser någon skillnad på AP eller random annan spelare, nästan tvärtom. Bedömer dem likadant, gör ingen skillnad.
Nu tror jag inte AP och hans Putinälskande agent kommer att lyckas lura Abbott på ett långt och dyrt kontrakt som de försöker med så känner mig trygg med Abbott där.
Jag upplever inte nån skillnad jag heller, sen att han är en betydande spelare, men inte att det är som med Önerud, Thörnberg m fl. vilket inte är något måste.
Håller helt med dig
Vi har redan konstaterat att AP inte är stöpt i samma form som “medel-spelaren” i SHL. Han har en annan typ av personlighet. Att han inte känner för föreningen, mer än andra föreningar tycker inte jag att det finns fog för att bedöma. Tvärt om så har han talat väl om föreningen i alla intervjuer jag sett. Men sen att det finns de som kräver mer av honom, att han skall uppfylla några beteenden i den mall vissa målat upp för hur en “riktig” hv-spelare skall bete sig, ja det säger nog mer om de personerna och deras avsaknad av acceptance för att det finns en spridning av personlighetstyper och uttryckssätt.
Detta har ju diskuterats många gånger, och absolut, AP gör poäng ibland med hjälp av sina individuella skills, men han är svår att hitta kemi med, och gör sällan sin kedja bättre. Där skiljer han sig tyvärr mot andra “toppspelare” i ligan. Tveksam om Hv som lag är bättre med honom på isen, och så verkar ju inte vara fallet om man tittar på resultatet denna och förra säsongen.
Naturligtvis hoppas jag att AP hittar kemi och harmoni i sitt spel så HV får största möjliga nytta av hans skicklighet
Skridskoåkningen. OSL kan ta in puck med
Speed. Säger inte att han ska spela förr AP men AP ser inte vass ut på rören i år. OSL kan bara det lossnar för honom så tror jag han kommer bidra mycket.
I somras visade han en hel del HV hjärta gällande kontraktskravet han hade.
Hade ex Tikka gjort samma hade du nog reagerat annorlunda om jag får ta mig friheten och gissa.
Jag har inte påstått att han inte gillar HV mer än average random HV spelare. De flesta uttalar sig positivt om klubben de spelar för.
Jag vänder mig emot påstårndet att han har ett HV hjärta vilket borde innebära vissa saker.
Att jag skulle sakna acceptance för att folk är typ olika är löjligt. Mall har jag ingen men du kanske har?
Jag ser ingen skillnad på AP eller random spelare i HV gällande HV hjärta.
Vi ser olika på honom kan vi konstatera. Med tanke på sina krav och agenten han frivilligt valt som sin representant så hoppas jag att Abbott inte förlänger.
Två saker:
1: Jag ifrågasätter varför det måste innebära saker som checkar in hos dig, för att det skall vara ett “riktigt” hv-hjärta.
2: Jag syftade på hela debatten kring AP. Vill du känna dig träffad, eller om du är bekväm i din position, det spelar ingen roll, för mitt argument. Det var en kommentar riktat till en mycket större mängd uttryck för ungefär samma sak: man saknar acceptans för att alla i ett lag inte är stöpta i samma form.
Tycker AP20 både har hjärta och är proffsig.
Vi vet ju inte allt som pågår.
Tror de flesta spelare vill ge 110% men ibland är det skador, småskador eller att de är slitna.
Men spelare bedöms tyvärr allt för ofta bara efter de 10-20 senaste matcherna.
Sen när det gäller det ekonomiska så vill nog spelarna har en bra ekonomisk sits för deras karriärer är ju inte som vanliga yrkeskarriärer utan varar bara ett fåtal år och kan i princip ta slut när som helst.
De flesta av oss är nog inte funtade så att vi tar en lägre lön för att visa hjärta för vår arbetsgivare
När karriären är slut så är det ingen som tackar en för att man gick ner i lön.
Word!
Tycker att han genom att tydligt vilja ha ett nytt kontrakt med HV visar på hjärta.
Annars hade han väll bara kunnat kasta sig ut på marknaden och ta högst bjudande?
Hela situationen med kontraktet blev väldigt olyckligt. Om man blir lovad nytt kontrakt av sin chef (Nubben) och sedan när man byter chef som bryter det avtalet förstår jag att man blir besviken.
Folk får vara precis hur dom är. Men ska jag ta en spelare till mitt ‘hjärta’ utan att prata med människan i fråga. Ja då måste det visas något mer än från denna pöjk. Den delen av argumentet tänker jag inte argumentera mer.
I mina ögon så måste han visa mer. AP var en favorit för mig redan innan han drog, han var högst på min lista för önskade nyförvärv innan han kom tillbaka.
Jag har tokvänt i den frågan. Absolut finns det saker han bidrar med. Det argumenterar jag inte emot.
Det är snarare det han saknar jag argumenterar emot.
Deras hockeykarriärer tar slut? Då kan man inte jobba med något annat som alla vi andra gör? Då måste det kompenseras redan innan? Allt har ett marknadsvärde.
Det är som att jämföra damhockeyn med herrhockeyn och tycka att alla ska få lika betalt.
Jag argumenterar inte för att han måste vara din favorit. Jag förstår hur du tänker. Men samtidigt gnälls det på honom pga “orsaker”, vilket är precis vad du ger uttryck för. Du vill ha “mer” och hela min argumentation går ut på att alla är inte sådan individer som ger det “mer”.
Tillägg: det “mer” som du ser. Det kan finnas där ändå.