Du är svår att ta seriöst med ditt resonemang.
Jag tycker att han skall spela i fjärde med tikka och träff. Men tur är väl att han blir borta ett tag framöver.
Som sagt, du är svår att ta seriöst ![]()
”Tur är väl att han blir borta ett tag framöver”.
Okej…
Precis sådana kommentarer som får en att inte kunna ta han seriöst.
En frisk AP tar plats i alla lag i SHL, till och med bottenlaget HV.
Nu gäller det för Anton att hitta honom en omgivning där han skulle passa.
Jag tar laget före jaget. Nu vinner laget utan namnet Petersson på tröjan. Det är som Petter Stordalen säger. Man tar in spelarna på deras kompetenser, Sedan när man kommer till intervjuerna kollar man på deras hållning med det menar han hur dem är som lagspelare att man vinner som ett lag och förlorar som ett lag. Där måste alla spelare den starkaste som svagaste spelare köpa in i varje liten del i systemet menar han. Den starkaste spelaren måste ibland också kunna göra Lenc skitgöra!
Att AP inte skulle vara lagspelare tar jag för osannolikt. Tror den karriären han haft varit omöjlig om man inte varit en lagspelare.
Och det är där jag anser att du saknar belägg för ditt påstående resonemang.han älskar hv, vill vara i hv. Han går trögt och gör ändå poäng. Vet inte vad du hakat upp dig på. Men det beror inte på att AP inte är på planen att hv har vunnit. Det är att spelarna nått botten och tagit nya tag. Hade det berott på att AP är akilleshölen hade han inte vart kvar i hv. Att AP skulle prioritera sig själv före laget som du språkar för är ren bullcrap, ursäkta språket. Du har en personlig vendetta mot AP och det märks.
Inte alls jag prioriterar ett vinnande lagbygge. Så länge vi taktar över kvalstrecket skall vi spela med samma lag. Så länge vi taktar under kan vi göra förändringar.
Namnet på tröjan skall aldrig prioriteras över ett vinnande lag!
Det klart en hockeyspelare är lagspelare. Vad dillar ni om? Annars skulle man inte få en lång karriär.
Sedan man kanske passar sämre in i vissa strukturer. Men det är något helt annat.
Ett vinnande lag behöver klubbhjärta,skills och någon som kan göra det oväntande och avgöra matcher på egen hand. Precis allt det har AP och han skall in bland våra 2 topp kedjor där OSL för närvarande vikarierar, han gör det ok men inte mer än så.
Väldigt märklig kommentar…
Jag skulle säga ”motiverad”
Kan vi för allas skull få ett break eller i bästa fall ett avslut i diskussionen. Vi pratar faktiskt om en människa precis som alla oss andra. Likt många av oss har ett arbete att gå till och ska prestera givet den vardag som är runt personen. Vem är vi att döma?
Som jag ser det vinner HV71 nu. Skall AP20 få speltid ställer jag upp såhär:
46-19-40
27-24-75
39-16-17
20-33-88
26
Detta för att vi har topp 3 linor som producerar poäng idag och skall få fortsatt förtroende framåt. AP20 får bevisa att han vill ha någon av de positionerna genom att hårt arbete och produktion, Men det är min åsikt.
Vill du definiera vad du menar?
Och bara som en tankelek – när AP försvann gick OSL in på hans plats i förstakedjan. På dryga 16 minuters speltid var han (OSL) -5 och hade ett skott på mål. Är det att bevisa att man vill ha den positionen även nästa match?
Givetvis ska AP in i vår topp-6 så fort han är fullt frisk.
Statistiken du tog fram var intressant. Så när HV spelar utan sin bästa spelare, så blir laget inte sämre utan snarare bättre enligt poängen. Det är ju konstigt ändå. Det hade varit uppseendeväckande om laget hade presterat lika bra utan sin bästa spelare men vi blir alltså bättre. Såklart är vissa delar av underlaget lite för litet, och kvalmatcherna kan man knappt räkna ihop med grundseriematcherna för då möter vi ju shls sämsta lag i ett gäng matcher.
Detta visar ju att AP används fel eftersom vi inte får ut mer av hans skicklighet
Det var min åsikt, inte upp till diskussion. Som sagt det är en lagsport jag vill inte ändra i kedjorna för att ändra i lagkemin. det är min åsikt. Jag vill inte börja förlora igen. Min åsikt.
Inte mig du svarat nu antar jag…