Nu kanske jag är jävligt hård men Tedenby är fan ingen bra lagspelare. Han må ha fart när han tar i men sen? Urusel balans, värdelöst skott, majoritet av puckarna han har tappat han bort. Ingen annan på isen vet vart han ska eller hur han tänker. Här skulle vi lätt kunna ta in vem som helst utan att göra laget sämre.
Ja där kan man verkligen tala om bang för bucksen
Noterar ändå att Teden ökat målproduktionen med 33.33% i år. 3 mål på 35 matcher förra året, 4 på lika många matcher i år. Det tar sig sa mordbrännaren.
Hade han saknat HV-koppling så hade han varit sparkad i mitten utav förra säsongen. Just saying.
Tedenby besöker sin moderklubb Värnamo i eftermiddag, de har visst familjedag där de tar emot Bäcken.
Nu kommer ni säkert vilja halshugga mig men om jag var sportchef skulle jag försöka förlänga kontraktet med Tedenby ett år.
Förlängningsåret skulle jag erbjuda en låg lön för men undersöka om Tedenby kan tänka sig att slå ut det han har kvar på nuvarande kontrakt över det året också.
Skulle förlängningsåret ha 75 000 i månaden och han har 250 000 idag (exempelsiffror) så skulle de kvarvarande tre årens månadslön inklusive förlängning bli 166 667.
Då skulle vi ha nästan 100 000 till på kort sikt vilket vi behöver för att inte åka ur 2025 (om vi klarar oss kvar i år).
Om vi åker ur så står Tedenby ändå utan kontrakt och risken är stor med tanke på läget så han borde vara intresserad av att ge HV chansen att värva.
Håller med. Teden har växt in i det denna säsongen och hittat sin roll. Han har väl insett att han inte behöver va världsstjärna så kanske släppt det från axlarna lite nu.
Tycker han är för dålig för sin lön. Dessutom cementerad i PP. Har har inte växt in i nåt alls tycker jag.
Nej. Han har snart avverkat två urusla säsonger sedan återkomsten.
-Dålig poängskörd
-Sänke i PP
-Bristande defensiv
-Ramlar och tappar puck
- Bryter inte mönster eller agerar tungan på vågen i någon match.
Vet att det är många som underpresterar i detta lagbygge. Men sett till förväntad roll så har han underpresterat mest.
Behöver man en spelare som åker med fart och snurrar lite jobbigt i en 4.e line så finns det betydligt billigare spelare. Kunde behållt Tyler Kelleher exempelvis.
Seriös?
Helt ärligt tror jag inte Tedenby skulle va nära att va en toppspelare i Allsvenskan
Ja om han får spela i rätt roll med lite mindre istid och när han är helt skadefri. Han har trots allt offensiva kvaliteter att plocka fram som inte är superlätt att hitta. Sen har han absolut inte gett valuta för lön och tänkt roll i år (eller förra året) men som sagt finns uppsidor om man bortser från det.
Farlig i ett slutspel helt klart
Jag skulle säga att Tedenby har extremt få uppsidor i SHL. Helt krasst är han inte speciellt duktig på nånting. Hade bytt ut honom mot en J20-spelare alla dagar i veckan. Är extremt trött på att se honom på isen. Borde varit läktaren för längesen.
Det är förbannat tråkigt att se. Han kämpar ju verkligen, men det blir aldrig ngt av det riktigt. Man vill verkligen att det går bra för de riktiga ”Hv killarna”. Vi har haft svårt att bygga en riktig ryggrad i laget. Killar frånbygden som stannar i laget och som är en stomme i flera år. Det var ju ett stort framgångsrecept förr, iaf när det gällde Hv. Tror att de har försökt göra likadant i flera år egentligen. Men det går inte längre, soelare lämnar och flyttar utomlands mkt mer.
Vad säger forumet har Tedenby tagit chansen sista matcherna?
Verkligen inte…
Nej, inte så mycket “bang for the buck” där.
Nej!
Okej. Jag tittade på kvällens match med ett tredjedels öga. Resterande öga/ögon fokuserade på forumet.
Med det sagt. Av det lilla jag såg tyckte jag ändå Tedenby såg piggare ut. Ja, han är underkänd osv som stora delar av truppen. Men tror inte vi har råd att ställa honom utanför laget när kvalet drar igång.
Jag undrar vad Tedenby har för profil på sina skenor. Tycker han ramlar otroligt ofta och helt omotiverat. Att ishockeyspelare ramlar är inte konstigt eller ovanligt. Men Tedenby ramlar ofta när han byter åkriktning utan att någon är på honom. Så jag undrar som sagt vad han har för slipning.