Tycker han har varit ganska bra de senaste matcherna faktiskt. Den hala tvålen är tillbaka. Ser ut som motståndarna ska måla sargen i tedenbyfärg men så kommer han ut med pucken istället på sedvanligt vis.
Skulle väl vara att Teden och Brännström ses som mönsterbrytare. Hittills har det inte funnits så mycket mönster att bryta, så att säga
Tedenby var jättebra igår.
Hoppas att han fortsätter på inslagen väg.
Man undrar vad det är som gjorde att vi såg en helt annan #21 i går än tidigare under säsongen.
Tycker man sett såna tendenser under en längre period från Teden. Problemet är, återigen, att han inte är en toppspelare som kan leda en kedja eller lag.
Men mönsterbrytare är han. Just nu taktar han på att landa på 19 poäng de här säsongen. Och det är väl där runt tjugo poäng mina förväntningar på honom ligger.
Att sen vår käre sportchef tog in honom under helt andra premisser. Det är väl det verkliga problemet.
Allas vår älskade Nubbe!
Jag tror att han ska spela med defensivt starka spelare då han själv snurrar omkring och är allmänt virrig. Spelar han med liknande spelare som sig själv eller offensiva spelare så blir det ofta problem.
Perfekt enligt mig att han spelar med ex Önerud som är bra defensivt och tar ansvar sen Tikka eller Nättinen som center i en tredje/fjärdekedja, behöver inte skilja så mycket på de kedjorna.
Han ska inte spela i en producerande toppkedja, ej heller i PP.
Önerud dör nog hellre än att se sitt älskade garden behöva hålla i allsvenska-matcher igen.
Tror att Simon och Teden har haft sina snack, kombinera det med en Tikka som är förbannad på att det inte klaffar så har du gårdagens resultat
Han gjorde en bra match bara. Han gör såna ett par gånger per säsong för att sedan återgå till serielunken i typ 15 matcher igen.
Han har aldrig varit och kommer aldrig vara en spelare att luta sig mot när det blåser.
Fast nu har det varit flera bra matcher på rad. Han ser ut att ha bättre tryck i grejerna, checkar hårt och dräller inte bort puckar.
Hoppas han hittat sitt mojo
Ja, det vore helt underbart om Tedenby och Önerud fortsätter kämpa med så här mycket HV-hjärta match efter match. Tror och hoppas att det kan vara något de bägge kommer älska att checka in och gör varje match
Och förhoppningsvis drar de också med sig vissa andra i laget som behöver en boost!
Håller med han har hittat sin plats i en lägre formation och gör sitt jobb. Finns mer att hämta där tror jag om det börjar lossna.
Gött att han är på G.
Synd att det behövde ta 1,5 säsong ![]()
Om vi bortser från lön och förväntad roll, och att Teden inte längre är den spelare han en gång var. Tedenby är sjukt viktig på sitt sätt.
Märks ännu mer när man ser det live. Han spelar med hjärtat utanpå tröjan.
Sen är det ju sjukt kul att det lossnar för två HV-hjältar som Teden och Önerud när de sätts ihop. Och Tikka gör nog även en del nytta mellan dessa.
Man kan väl bäst beskriva kedjan som ett best of the rest-hopplock. Och det påminner ju väldigt mycket om det vi sagt länge här på forumet, om de kedjor med Teden som tidigare varit framgångsrika. En kedja där alla ger järnet, pumpar på och har svårt att andas när de sätter sig i båset igen.
Jag tror och hoppas mycket på denna kedja framöver.
Håller helt med dig, det är en sån här typ av energikedja som jag har saknat i HV dom sista åren, sen är det förbannat kul att se Simon nu, betet i skridskoåkningen är nästan som i fornstora dagar!
Ja jävlar när de satte press igår, som bålgetingar. Och när Önerud slänger sig för att peta ut pucken ur egen zon, närapå ståpäls ![]()
Spelar Teden, och för den delen Önerud, så här match efter match då är de värda mycket. Inte minst då den energin de visar mulipliceras med 2 när det handlar om egna karaktärspelare. De drar än mer med fler, ända ner i ungdomsleden.
Tedenby är nu nere på endast -2
Att jämföra med Brännströms -15
Det säger kanske mer om Brännström än Tedenby? ![]()
Men ja känns som att han hittat sin plats mycket mer sista matcherna, funkar förvånansvärt bra med Önerud.
Tror aldrig jag sett honom vårda pucken som igår.
Imponerad av Tedenbys utveckling.