Vår minsta kedja spelar tyngst (undantaget Träff).
Kan inte sluta älska Tedenby denna säsong. Blir så glad att det äntligen släpper. Hoppas hoppas han kan hålla detta hela säsongen.
Teden-Reber-Bränna har ungefär samma teknik och fart och tänker därmed hockey väldigt lika. Sedan har de förstås lite individuella skillnader på det. Men de hänger väldigt bra ihop som enhet i sättet som de arbetar och spelar. Det gynnar Tedenby.
En helt annan sak än t.ex. Tedenby-Tikka där Tikka aldrig hängde med Tedenby och Tedenby inte var till någon hjälp när Tikka kampade vid sargen. Eller Bränna-OSL där båda vill bära puck för mycket, vilket gör att den som inte har puck inte vet var de ska göra.
Teden är vår bästa gubbe. Nu börjar han vara värd pengarna.
Japp, bäst idag med sin kedja.
Det enda jag tänkte på när jag såg den videon är hur sjuuuukt obekväm Tedenby är i sammanhanget.
2 inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Prata om det du vill tråden
Han är väl alltid sjukt obekväm? Dålig självkänsla tyvärr.
Det där hör inte hit, inte minst då det är ren spekulation. Vi är alla olika och uppträder olika och det räcker så.
Svarar du på mitt påstående? Om du gör det? Vart hör det annars hemma? I vilken tråd? Jag måste väl kunna ha en uppfattning? Även om inte du delar den?
Om inte, så glöm vad jag skrev.
din bedömning av tedens självkänsla är det som skaver. Du bedömer hans självkänsla baserat på hur du tycker han uppträder framför kameran. Det är vad invändningen handlar om.
Japp, trodde det sa sig självt, men läs @diabolics svar ovan och läs sedan din formulering om Tedenbys självkänsla igen. Den typen av kommentarer hör inte hemma i någon forumtråd.
När är det dags att bänka Tedenby? Han hade 3 bra matcher i början av säsongen men sedan dess blir jag orolig varje gång han är på isen. Någon som Träff t.ex. borde få chansen högre upp.
Med Teden på isen i 5v5 så hade vi 6 skott framåt och 14 skott bakåt, sämst av alla i på isen igår.
Tycker jag inte. Gjorde en bra match senast, snurrar bra med Reber och Brännan. Med dem i den linan så presterar brännan som bäst sedan han kom tillbaka. Försök inte fixa det som inte är sönder.
Med tanke på allt annat som är så mycket trasigare håller jag med. Teden och kedjan är ojämna men visar SHL-nivå emellanåt. Andra kedjecentrar har svårt att vara i närheten mer än enstaka glimtar.
Halvt rätt. Inte helt. Jag ser också isen. Hans sätt att agera i defensiv zon. Och speciellt när han kommer till lägen. Höstlöv i magen osv.
Menar du min kommentar? Varför hör det inte hemma? Utveckla gärna så kanske jag ändrar min uppfattning
Antar att det handlar om att du hävdar att han har dålig självkänsla.
Läste du mitt eller Diabolics svar till dig?
Du hävdar att Tedenby har dålig självkänsla. Oavsett hur det står till med den saken eller ej så hör inte den typen av kommentarer hit. Det är skillnad på att kommentera någon som person och som hockeyspelare, men här kommenterar vi hockeyspelaren Tedenby.