Tråden om #21 Mattias Tedenby

Hv nya 1 center

Så för att förstå dig rätt.

Du tycker det var rimligt att släppa Teden och förlänga med Eriksson, WIN och OSL, och på det behålla Laz?

Du tycker det är rimligt att det är just Teden som ska bevisa sig?

För det är i den kontexten som allt detta, enligt mig, upplevs som förnedrande.

7 gillningar

Nä, du förstår mig inte rätt. Jag har hela tiden ansett att man borde förlängt med Tedenby. Att behålla Laz och förlänga med WIN var helt rätt. Tveksam dock till OSL och riktigt förvånad över Erikssons förlängning. Inte minst att det blev två år.

Sen vet vi ju inte varken du eller jag hur förhandlingarna gick med Tedenby. Han var ju med länge innan han avtackades.

Så därför…som läget är just nu hyllar jag prestigelösheten från både HV och Tedenby och hoppas nr 21 gör det så pass bra de här veckorna att han får stanna hela säsongen.

10 gillningar

Kul! En av de sista hjältarna från den gamla goda tiden. Idag visar han det igen.

2 gillningar

Men då håller vi ju typ med varandra. Du skrev att du inte höll med. Blev förvirrad.

Det förnedrande är sett till bakgrunden. Inte vad som är rätt här och nu.

Fattar inte vad man ska med Laz och Eriksson till när man har Tedenby och Juniorer

3 gillningar

Laz är ändå okej som en fjärdelinaspelare. Eriksson däremot platsar ju knappt i allsvenskan. Pinsam förlängning.

Dags å skifta fokus i det här forumet nu, Eriksson må haft det tufft men hur fan beter vi oss här inne mot spelare? Ni drömmer om förlängningar och nyförvärv till höger å vänster, men trasar sönder spelare med uttalanden som får en att bli mörkrädd. Tror ni spelare imponeras av hur man talar nedsättande om dem eller deras lagkamrater. Vi måste bättra oss.

3 gillningar

Spelare på den här nivån bedöms utifrån vad de presterar på planen. Att konstatera att en spelare inte håller tillräckligt hög kvalitet, har gjort svaga matcher eller kanske inte bör få förlängt kontrakt är inte att ”trasa sönder” personen. Det är en del av en helt normal diskussion om lagbygge, prestation och ambition.

5 gillningar

Eller så tar du en funderar själv och läser ditt inlägg extra noga innan du postar.. spelarna bedöms utifrån sina prestationer på isen, och att påstå att vi trasar sönder spelare är snudd på förtal. Han är den sämsta värvningen i modern tid, gör indirekt svaga matcher och hänger inte med i tempot.

Klarar du inte av klimatet på detta forum där det råder ärlighet i vad man tycker och tänker, kanske du skall avstå att besöka forumet?

Som ett barn på julafton :christmas_tree:

34 gillningar

Ska bli trevligt att se han igen i hv tröjan !

Nu har han ju noll press på sig, tänk vilken möjlighet att göra ett sista ryck och bli superhjälte i bygden …

3 gillningar

Underbar bild!

1 gillning

Jag tror Eriksson skulle få ett mycket bättre hockeyliv i HA detta år, där han har tillräckligt med skills för att faktiskt tillföra ett lag något. Tempot är lägre och därmed kommer hans storlek till sin rätt.

Att man tycker en spelare inte håller för SHL-spel är väl precis sådant som ett forum ska kunna diskutera utan munkavle. Jag kan hålla med om att enstaka inlägg använder ett språk som kanske inte är bra. Men att vi ska sitta här och heja på när vi ser elände som några sektmedlemmar som inte ser när kejsaren är naken? Då blir forumet 100% värdelöst.

Sen är det här Tedenbys tråd och inte Erikssons så mitt inlägg är OT och jag är odelat positiv till att Hult signat Tedenby på en try-out. Att ta in HV-hjärta istället för mer legoknekt i den nedre delen av hierarkin är rätt. Helt rätt.

Det är ett extra tillskott till det som är HV71, grannens grabb som det surrats om.

2 gillningar

Nån som vet varför han inte lirar matchen ikväll? Verkar ju ändå åka med på resan men står som spelar ej på laguppställningen

Jättemårkligt. Kanske för att han är match otränad?

Klart han är matchtränad men det är väl alla på försäsongen? De var väl dessutom medvetna om det när man tog in han på ett korttidskontrakt över försäsongen. Dvs matcher där resultatet inte spelar någon roll. Låt han lira extra forward åtminstone så kommer han in i det. Nej absurt. Jag förstår att man kanske vill matcha ett ordinarie lag men varför ens ta med Teden då och inte låta en junior följa med?

Han platsar inte

1 gillning