Tråden om #21 Mattias Tedenby

Förstår inte all “upprördhet” över att inte Tedenby är uttagen. Det är ju inte bara att ta in en spelare hur som helst. Det kan ju ha att göra med att registrering eller försäkring som inte blivit klart. Jag har ingen aning, men Hult, Eriksson o Co vet nog vad dom gör.

1 gillning

Vad får dig att tro att Hult vet vad han gör? :sweat_smile:

6 gillningar

Shit vad de här kommentarerna börjar bli tröttsamma. Sånt här tjabbel luktar bara lågvattenstämpel lång väg. Tillför något konkret, och detta i rätt tråd. Tack.

4 gillningar

Bakgrund:
Diskussion varför Teden inte spelar. Någon kommenterar att Hult mfl nog vet vad de gör.
Jag besvarar med en kommentar som pekar på att Hult vid ageranden tidigare haft… otur. Att du sen tycker de är lågvattenmärke, ja… de får du tycka.

Tack!

Spelar imorgon enligt Stillman.

3 gillningar

Enligt intervjun i JP är tanken att han spelar idag.

1 gillning

Klart värt ett kontrakt resten av säsongen. En klockren spelare för 4 line, som kan flyttas upp vid skador. #signa

11 gillningar

Jag förstår att Tedenby fått massiv kritik de tre senaste säsongerna. Det där 300 k-kontraktet har legat som en blöt filt över honom, och det oavsett vad han gjort.

Jag kan tycka kritiken var befogad när han användes som en toppspelare de två första säsongerna (vilket egentligen inte var hans fel. Det var Nubben och dåvarande tränares fel att de ville använda Teden i en roll han tidigare aldrig haft).

Men förra säsongen anser jag att många blev förblindade av kontraktet och inte såg vad Tedenby faktiskt uträttade på isen. I ett själlöst lag gav Teden allt, match efter match. Blomman hade ju inte ens planer på att använda honom initialt. Men ju längre säsongen gick desto mer uppenbart var det att Tedenby i sin nya roll tillförde laget någonting.

Därför tycker jag också det var hål i huvet att börja låsa positioner i spelare som OSL, Laz, WIN och Eriksson. Tedenby var bättre än dem alla. De argument som lades fram till förlängningarna med våra breddspelare, att de kunde ta en mindre roll för en billig peng, kunde lika gärna ha applicerats på Tedenby. Argumenten stämde dessutom bättre in på Tedenby. Han om någon var den fjärdespelare vi behövde. Lägg till att Tedenby inte bara är en spelare som kan gnugga och jobba hårt i en fjärdekedja. Det märkte vi om inte annat i dagens match mot Malmö.

Jag utgår från att Teden spelat till sig en plats i och med dagens match. Att bredden är full är inte ett problem. Problemet är om man fortsätter envisas med att ha kvar spelare som Eriksson, Laz, OSL och WIN.

En Tedenby in – en Eriksson ut. Svårare än så är det inte.

Tedenby. Vilken jäkla hjälte.

32 gillningar

Ja du Tedenfart grattis till nytt kontrakt, för det lär du få om inte Hult gör en tankevurpa.

2 gillningar

Teden var fasen rätt så bra idag. Skulle nog säga att han rentav var den bäste på planen idag.

5 gillningar

Budgetbjörnarna:
Tedenby-Laz-OSL

Dummibjörnarna (från Rugrats):
Tedenby-Lindström-WIN

Oavsett har vi en bättre fjärdekedja med Tedenby.

12 gillningar

Får han inte ett nytt kontrakt efter detta då vet jag inte…
Bättre denna matchen än mer än halva laget och det visar han endast på en match. Snacka om HV kille som måste förvaltas.

13 gillningar

O andra sidan vore det väl märkligt om han inte syntes när han i stort sett spelar för ett kontrakt vilket ingen annan spelare gjorde.

Då ska det bli intressant och se hur 13 andra spelare syns denna säsong som spelar för nytt kontrakt..

1 gillning

Är det inte vad som kännetecknar hjärta, att spela som om varje match är kopplat till kontraktet och klubbemblemet?

Så här ser en inspirerad Tedenby ut och har gjort genom sin karriär, skillnaden är att det sticker ut mer i vad som blivit dagens HV.

5 gillningar

Skillnad att visa det under 52 matcher där man om man inte får kontrakt i HV garanterat får det i annan förening vs kontrakt i HV eller slut på karriären.

Man har ju fortfarande ett varumärke och kan ju inte bete sig hursomhelst, man kan ju inte såsa omkring på isen för att man är stjärna…ja, vissa kanske kan..men ett år i HV kan ju också fördärva deras karriär..

Tack publiken i arenan. Nu har Hult inget annat val än att erbjuda ett kontrakt :white_heart::yellow_heart::blue_heart:

1 gillning

Jag har suttit bredvid hult under denna period och frågade honom hur man som förening kan stå emot sådant…

“svårt” och “helhet” var två ord i svaret.

5 gillningar