Tråden om #21 Mattias Tedenby

Sitter på restaurangen och såg han sitta där borta. Du lyckades inte klämma ur någon centerhemlighet ur honom?

Edit: Tedentråden nu inser jag…

Helheten va ju en anledning till att Rindell inte fick plats.

Klubbhjärta :heart:

4 gillningar

Förlääääääääng

5 gillningar

Förlänger man inte nu så borde Hult sparkas

3 gillningar

”Helhet”. Ha. Ha.

4 gillningar

Så som de lyfter Tedenby i sociala medier vore det oerhört märkligt att inte förlänga.

5 gillningar

Är inte Teden på isen på lördag fanns det absolut ingen anledning att plocka in honom dessa matcher. Han gör vår botten märkbart bättre, det finns inget enklare beslut nu att ta.

10 gillningar

Teden har ju varit bättre än många andra spelare i laget på dessa 2 matcher så kan inte se nåt annat än att det förlängs. Han gör ju faktiskt fjärdekedjan bra. Han är som klippt och skuren för en roll i en gnuggarkedja.

3 gillningar

Hult svarar om Tedenby i JP. Vad står det? Blir det nån förlängning?

1 gillning

Samma som jag skrev ovan

Så det blir ingen förlängning? Eller vet han ännu inte?

Säg åt Hult att värva en center​:grinning_face_with_smiling_eyes:

gäller se helheten men de ska prata i veckan. Ungefär så. Men mest sannolikt tolkar jag det som de ska förlänga.

2 gillningar

Helheten innehåller att HV ska stanna i SHL. Då ska en ombevisat SHL-fähig och HV-hjärta-Tedenby signas när truppen i övrigt innehåller ett par som inte är det. Helheten kräver kontrakt med Tedenby.

5 gillningar

Håller helt med och tror även Hult gör det :slight_smile:

Det vore så härligt att få njuta i alla fall 1 säsong till av Tedens energi. Tycker till och med att han visar mer energi en den gode Win.snälla Hult låt oss hvfans få njuta en säsong till minst av Tedenby. Det behövs mer Hvhjärta i laget på forwardssidan.

1 gillning

Tedenby visade redan förra säsongen mer energi än samtliga av de breddspelare som blev kvar till i år.

Det var dessvärre hans kontrakt som skymde sikten från hans faktiska prestation.

Generalfel att inte förlänga. Vilket blev än mer uppenbart idag när man väljer att spela Tedenby och bänka Hampus “obegripligt tvåårskontrakt” Eriksson.

10 gillningar

Det säger ju allt när h Eriksson är bänkad. Det visar ju att NE vill ha teden i truppen

2 gillningar

Att inte ge Teden nytt år eller förlängt kontrar ju produktiviteten. Man får inte tillbaka lika mycket av den summa pengar som klubben delat ut. Sen tror jag inte Teden tar vilket skambud som helst. Sen att han tar en plats istället för HE är ju ett galet bevis på hur dåligt arbete sportchefen gjort. Men den har man sett tidigare i denna föreningen. Jag ser ingen annan utväg att Teden får ett kontrakt och HE lånas ut till Allsvenskan. Tyvärr tror jag inte Teden har mer att ge men bättre det än någon annan.