Tycker han ger det som krävs av en fjärdekedja.
Beror helt på vad Teden kostar. Ser hellre man lägger de extra pengar på klass back eller klass center. Tycker man kan avvakta lite. Hv behöver fylla på på de övre hyllorna inte botten.
så vi skall ta de relativt små pengarna och lägga dem till den relativt lilla hög vi har för att plocka in ännu en legoknekt som vi inte har en aning om vad den har för en startsträcka eller kapacitet?
Jag ser inte att tedenfarts eventuella intåg kommer ha någon som helst inverkan på jakten på något från de övre hyllorna, detta för att:
- de hyllorna är just nu lika tomma som området mellan Mars och Venus.
- Det som dyker upp på de hyllorna kommer se sig omkring på marknaden och se allt annat än vår förening.
- De astronomiska summor detta kommer kräva att landa en från de höga hyllorna, överskuggar en tedenlön i totalbudgeten såpass mycket att vi inte ens kommer hitta den om vi letar.
Så kan det vara, och jag hoppas det. Men…samtidigt vet vi ju vilken agent han har (om han nu inte bytt bort honom), så helt säker är jag inte på att han går att signa till en låg fjärdekedjalön.
Men, men, jag vill gärna ha in Tedenby men inte till vilken lön som helst.
Så är det naturligtvis och där är jag och Hult överens: tedenbys intåg skall inte vara på bekostnad av våra junisar eller topplirare, det skall i såfall vara på bekostnad av rackliga HA-lirare i botten-smeten. Vare sig gällande ekonomi eller speltid.
Som sagt beror på vad Teden kostar. Ligger han på säg ca 120 i månaden är det på tok för mkt. Men pratar vi 50 kör på!
Sen handlar det ju lite om vad man gör med övriga truppen. Ser man till att en allsvensk klubb tar över delar av Erikssons kontrakt (eller varför inte försöka hitta en lösning med OSL?). Ja, då har man möjlighet att lägga en slant på Tedenby.
Truppen är inte huggen i sten. Bara för att man skrivit kontrakt med HV inför säsongen så innebär det inte att det är en rättighet att fullfölja kontraktet.
Antar att det är Hults ord?
Jag vill nog påstå att det är en rättighet.
Det har du naturligtvis delvis rätt i. Men det är inte en rättighet att tro att man kommer vara önskvärd av klubben.
Namn som OSL och Eriksson kan naturligtvis använda sin rättighet att sitta kvar i två år utan att spela en sekund. Om de är så dumma.
Att OSL skulle vara jämförbar med Eriksson tycker jag är helt fel.
Man kan möjligen tro det om man bara kollar i poäng-protokollet hela tiden - vilket jag tycker är ett fel du ofta gör. ![]()
Det behövs andra saker också och en bra mix av olika spelartyper , defensiva och offensiva.
Kvalet 24/25 var han ändå den spelaren som hade bäst kombination av +/- och poäng och det är inget som Eriksson skulle ha kunnat göra.
OK att han inte rosat marknaden, haft skador, inte kommit igång etc. , men jag är övertygad om att nivån är bra mycket högre än Erikssons.
Jag släpper det , nu kan du börja pumpa statistik (poäng) etc för att visa din tes … och dina följare kan stämma in i kråksången … ![]()
Använd hur många smileys du vill. Jag vet inte riktigt hur den här typen av kommentarer främjar ett bra diskussionsklimat?
Två smileys är väl inte så mycket - jag står för det jag sa …
Men enligt dig så är Eriksson ungefär lika bra som OSL?
Kan du svara på det utan att hänvisa till poängskörden ?
Du kör en oschysst diskussion nu.
Påstår saker jag inte sagt, samt ger dig på person. Jag har flaggat ditt inlägg. Och lämnar det där.
Håller helt med att pengarna är en viktig del, Teden borde kunna spela till en låg fjärdekedjalön med tanke på vad HV pungat ut tidigare år. En lön på 50k känns rimligt enligt mig. Är de 100k vi pratar så får man nog släppa och spela OSL istället tyvärr.
OSL eller Eriksson är väl en icke fråga?
Framförallt i den här tråden… Jag offrar gladeligen båda om det ökar chansen att få in Tedenby. Dock vill jag erkänna att jag är lite svag för OSL och det sättet han tagit sina nergraderingar. (Enligt de intervjuer jag sett)
Jag unnar honom verkligen lite framgång och tror han skulle kunna bli en tungt spelbärande så väl som kulturbärare
i ett bättre allsvenskt lag…
Detta är ett rätt drygt sätt att förhålla sig till saker och ting.
Jag lämnar ovan inlägg som det är, för att visa på hur vi inte vill att vi polariserar diskussionen här inne.
Bättring önskas.
Dessutom som Henke67 ovan skriver: detta är tedens tråd.
Long time lurker här - tack för ett bra forum! Även om välkomstmailet (“Njut av din vistelse”? Njut? I supporterskap till HV?) måste va skrivet anno 2010 eller nått? ![]()
Niklas Eriksson lyfter fram Mattias Tedenbys mål mot Djurgården som ett typexempel på hur han vill att hans HV71 ska spela och agera.
Finns ett enkelt sätt att lösa problemet att få oss att spela och agera lite mer likt Tedenby även framöver? ![]()
![]()
Välkommen ur forumgarderoben.
Jag tar inget ansvar för välkomstmeddelandet ![]()
Ja, bra idé! Anställ Teden som skills-coach? För jag antar att du inte tänkte på något mer närliggande man kan göra……