Presentation av nytt kontrakt på lördag?
Vi får väl hoppas att han presenteras OCH att han kämpar resten av säsongen som han har gjort hittills tills när han kämpar för kontrakt.Så han inte blir slö när han har skrivit på.
Kan Regenda-värvingen va slutet för Teden?
Tyvärr ja. Men tror chans är relativt stor ändå teden får förlängt med korttidskontrakt
Teden med stort HV hjärta ser ju vad klubben behöver och kommer givetvis snabb-skola om sig till en topp 4 högerback tills på lördag
Tolkar NE i dagens inslag som att Tedenby får kontrakt.
Exempel: “samma lag som mot Djurgården” och en liten hyllning till vad Teden och Heppo bidrog med när de kom in i laget.
Ja 100%.
Klockan 11,00 idag kommer ett pressmeddelande att Tedenby blir kvar resten av säsongen. Det är min gissning.
Ja, det är ju inte första ggn han går ut med att laget som spelade mot Malmö skall starta serien.
Jag tog upp det med Hult och sade att “saken är biff”. Hult sade inte nej. Det är nog inte mer än så man får av hult, i termer av “ja”.
Jag tror tedens intåg i detta lag är extremt jävla viktigt. På massor av sätt.
Han måste ju bli kvar i en fjärdekedja, måste.
Inga fler “hål i huvudet”-beslut nu, tack.
Edit: Suck.
Ja, men vi har nog 7-8 man borta nån period även i år och då kan han väl få lite mer istid? Snela…
Frågan är vilken lön kräver teden? Vad kostar de och förlänga och sen kanske bryta med OSL och/eller Eriksson? Johnsen? Tror nog acceptera teden ett billigt kontrakt förlängs servern kräver han ett högre pris så är nog tack men nej tack
Tedenby blev alltså erbjuden ett 6 veckors kontrakt men tackade nej!
För att gå mot strömmen. Jag tycker det är dags att ge Teden en annan roll i föreningen och släppa fram unga talanger på isen istället. Med den senaste värvningen blir Teden överflödig.
Vart hittar du denna info?
Pinsamt!
Hans lön kan man bokföra på marknadföringskonton.
Att slänga fram ett 6v kontrakt nu som han tackat nej till,
det får HV bokföra på badwill-kontot.
Förvånad?
Nje, trodde man lärt sig nåt de senaste åren.
Men ikke.
Hult himself.
Källa: Hv71.se
Hvs YouTube
Vafan… att erbjuda honom ett 6 veckors kontrakt är ju löjligt. Antingen behöver vi honom och då ger vi ett seriöst kontrakt hela säsongen ut. Eller så gör man bedömningen att vi klarar oss utan Teden och att vi redan har en bred forwardsida, då får man helt enkelt släppa och gå vidare.
Teden har sugit ut mycket stålar ur klubben så våldsamt överbetald som han var i förhållande till prestation. Borde spela för en back läsk.
Visst.
Men att slänga fram en 6v provanställning hade iallafall jag tatt som en förolämpning.