Tråden om #21 Mattias Tedenby

Jag vill gärna ha Tedenby i laget, dock inte till vilket pris som helst. Om det är badwill eller inte att det blivit som det blivit låter jag vara osagt.

Som jag skrev tidigare, så vet vi väl vilken agent Teden har, så jag trodde nog att det skulle bli svårt att enas. Kan ju vara så att Tedenby och hans agent kräver alldeles för stor lön.

Sen, om man menar allvar med att slussa in Skarby, Magnertoft, Bundgaard m fl, då kanske det trots allt inte finns plats för Tedenby.

Detta är svårt, så jag är glad att jag bara är hobbysportchef utan ekonomiskt ansvar. :smiling_face_with_sunglasses:

12 gillningar

Det är som det är. Det är trångt i båten i botten. 6-7 veckor tar det säkert att lista ut om det ska brytas eller lånas ut spelare. Tror Tedenby ändå skulle få förlängt efter den perioden men nu neka han så det är upp till honom själv.

1 gillning

Felet kom ju egentligen i somras när man valde att förlänga med t.ex. Hampus Eriksson. Det gör ju nu att vi blir väldigt tjocka.

Vem som helst hade kunnat se att Laz gör det bättre som center än Eriksson. Dessutom har vi ju Johnsen, som också är en center i dom nedre kedjorna.

2 gillningar

Synd tycker jag. Ser hellre att han petar ner Eriksson. Men på bekostnad av junisar som vill framåt. Nej!

Men att erbjuda 6 veckor. Antigen så ger man plats eller inte. Detta va inte snyggt.

1 gillning

Plats finns ju inte. Med Regendas inträde ska troligtvis Pasic/Lindström, Win, OSL, Eriksson, Laz och Johnsen slåss om platserna i 4:e och det är utan att räkna med juniorer.

Hult måste ändå först lösa det problemet utan att stoppa in alla i frysboxen. Så tror jag han tänker iaf.

5 gillningar

Får inte riktigt ihop beskedet med hur N. Eriksson kommunicerat kring Teden, senast i förra intervjun då han igen pekade ut just honom som ett bra tillskott. Är jag allt för positiv såhär på fredagen om man tolkar Hults “fortsatt dialog” som “behöver bara hitta en allsvensk klubb som nappar på H. Eriksson först”?

Det blir tajt o jag förstår hv på ett sätt. Man har inte råd att spendera alltförmycket lön på teden för att värva ny back och ev center. De behövs mer än teden som 4 lirare/13 forward

Kan vara så enkelt att Eriksson och Hult har olika jobb och därmed prioriterar olika.

1 gillning

Rena spekulationer från mig, men eftersom NE i in intervju är tydligt positiv till Teden, så är frågan om inte Teden kräver en ganska rejäl lön. Annars hade det ju varit enkelt att förlänga en hel säsong. Gör han det så förstår jag om man vill ge honom ett korttidskontrakt för att sortera ut vad som händer med överflödiga spelare, för att annars hålla öppet för ev förstärkning på backsidan?

Det brukar vara svårt för någon som haft väldigt hög lön att acceptera en mycket lägre …

2 gillningar

Det säger tyvärr mer om kvaliteten eller brist därav i vår nuvarande fjärde att Teden går in där mot de nämnda mer än något annat (sen måste väl minst en av dem lira i tredje, Pasic?).

Det finns likt förra säsongen någon/några spelare som ligger under vad man kan tycka ett lag med HV’s budget borde kunna lira i fjärdelinan kvalitetsmässigt. Sen får man räkna med ett par skador också.

Jag var starkt negativ till Tedens roll när han skulle upp i första/andra och ha en ledande roll som han inte klarade av (när han spenderade ett par säsonger med att åka runt och peka och försöka tala om vad alla andra skulle göra), men han spelade upp sig - åtminstone delvis för att han började fokusera på sitt eget spel. Lite HV hjärta i fjärdelinan är värt mycket, för att inte nämna en energi som ingen annan i laget har, en förmåga att göra det oväntade.

Man borde verkligen titta på att låna ut en eller flera av övriga (Eriksson!) och kanske släppa OSL om det finns något intresse nånstans, han verkar ha det tufft att få till det i HV.

Jag lägger mig faktiskt i team Hv här. Om Teden verkligen har hv hjärta och kan tänka sig spela billigt, vad är det för nedsida för han o acceptera ett sex veckors kontrakt?

Han hade då kommit in än mer i laget och hade han presterat bra hade de aldrig släppt han utan då fått ett förlängt kontrakt.

Att han tackar nej tyder även jag på att han sätter för höga krav och troligtvis är hans idiot till agent fortfarande kvar och styr.

Tycker Teden borde visa lite mer hjärta hans sista(?) säsong efter dessa år av underprestation och överbetalning.

3 gillningar

Sexveckors förstör hans chans att lira hockey annorstädes en hel säsong. Om han nu vill det.

2 gillningar

Varför skulle det göra det menar du? Känns som alla lag är desperata för förstärkningar även under säsong då skador osv kommer.

Hade han haft massvis av alternativ hade han redan signat med annat också.

Förstår Teden till 100%. Varför ska han tacka ja till 6v? Han är en egenfostrad spelare som gör det bättre än bottenträsket i materialet.

Återigen så behandlar man sina egna skit. Gör om och gör rätt för en gång skull. Antingen hela säsongen eller inget alls. Tror inte Teden blir en börda om han inte får spela. Däremot Johnsen som tappade glädjen ifjol med hockeyn. Vem väljer man? Teden alla dagar i veckan för tror inte Johnsen tar några kliv i Hv.

5 gillningar

Du läste inte mitt inlägg ordentligt. Vill man lira en hel säsong så vill man.

1 gillning

Då är det väldigt bråttom då de flesta serier redan startat :wink:

1 gillning

Teden står i skuld till HV efter sitt 4-årskontrakt som kostade HV 20 (?) mille med tveksam återbäring. Inte tvärtom.

3 gillningar

Måhända är det väl Nubben som står i skuld, tror vi alla hade nickat ett snabbt ja till att bli erbjuden det kontraktet.

1 gillning

Det är många spelare jag hade skeppat bort före Tedenby, att erbjuda honom 6 veckors förlängning känns snudd på oförskämt.

Har HV verkligen råd med att riskera uppfattas på detta sätt gentemot föreningens ikoner?

Vad ger de ringarna på vattnet?

5 gillningar