Tråden om #23 Åke Stakkestad

Gjorde inte tedenby en liknande kommentar till AP? På insta…

Sluta nu…

Lite i samma stuk ju!

1 gillning

Nej, det tror jag inte. Mest en kul notering.

2 gillningar

Aha. Visst att Stakkestad och Lias båda är från Kungälv (utanför Göteborg) men när jag ser exemplet med André Petersson och Tedenby tänker jag att man kan aldrig veta!

Kan bli en intressant säsong med Stakke…

9 gillningar

den bilden diskuteras i denna nya färskt rykande intervjun:

5 gillningar

Jag tror att stakke kommer bli en skröder, hoppas att hv har tillräckligt mycket is i magen och vågar hålla honom tills poängen blrjar trilla in.

2 gillningar

Stakkestad var riktigt bra igår! Ser fram emot att följa hans utveckling!

2 gillningar

Stakkestad har minus 6. Möllgård 0, nä kicka Stakkestad och Måns och ta hem Törngren.

Stakke ja, Måns jobbar bra bakåt och bidrar inte med något dåligt. Passar perfekt i en 4e kedja.

Jag höll Törngren högt men han höll inte direkt i norska ligan, så SHL är nog lite väl hög nivå för honom nu.

1 gillning

Han är ju bättre än månS i alla fall

Finns det nån positivt att säga om Åkes karriär är HV hittills?

Hur är det möjligt att ha sån minus statistik. Vad ligger han på nu?

Finns väl inte så mycket positivt att säga om HV…
Stakkestad är en truppspelare som under säsongen ska försöka lyfta till att kunna spela i SHL.

-9 tror jag att jag lyckades få det till.

Statistiken talar emot dig.
Kollar man året i HA, där Törngren med sin ålder och merit egentligen borde levererat mer än Lindbäck bara landade på 17 poäng.
Lindbäck var en av våra top 5 producenter det året med 32 poäng på kontot.

Medans Lindbäck spelade med sämre spelare än Törngren lyckades han ändå nästan göra dubbelt så mycket poäng.

Jag tycker Lindbäck är underskattad och att vi använder honom helt fel, i vilken annan SHL-klubb som helst hade han garanterat levererat mer. Den ökända HV-effekten.

Men nu är detta tråden om Stakkestad, så opassande att ha den diskussionen här.

Ang. Stakkestad. Även det här var ju en enorm chansning.

Tung skadeperiod, vilket gjorde att han stannade upp lite i utvecklingen. Stakke sa väl själv i nån intervju inför säsong att intresset för honom svalnade, men att HV och Nubben var de som fortsatt låg på.

Som hockeynörd har jag, utöver HVs matcher, följt även HA. Under de senaste åren har Cmores kommentatorer och experter pratat väldigt mycket, och gott om Stakkestad. “En jobbig spelare att möta”.

Själv har jag inte varit imponerad av Stakkestad ett endaste dugg. En rätt intetsägande spelare egentligen, så jag vred mig i magplågor när han presenterades. Fan, det finns många bra spelare i HA…och så tar Nubben hit Stakkestad. Att jobba ihop 0 plus och 9 minus på åtta matcher visar väl att han borde stannat i HA nåt år eller två till.

Hoppas HV gör honom en stor tjänst och skickar honom i retur till Karlskoga.

4 gillningar

Åke imponerande på mig under JVM. Är säkert så att han har en sträcka att vandra efter skadan. Det hade inte varit något stort problem i en klubb med tryggt grundspel som spelar in sina poäng ändå. HV71 hamnade tyvärr genast i en sits där vi inte kan ha det tålamodet. Känslan är att Åke kommer göra succe någon annanstans om vi släpper honom.

1 gillning