Tråden om #23 Åke Stakkestad

Hmm. Ja, så är det nog.

Samtidigt sitter vi på egna juniorer som Träff och Pettersson. Som uppenbarligen andra SHL-lag rycker i.

Kan köpa en Stakkestad-värvning om vi inte samtidigt behåller spelare som Lindbäck, Hansson och Önerud.

7 gillningar

Jag har ingen annan åsikt. Tycker också att vi är för snabba att fylla 4.e linan med folk utifrån eller med spelare som är på nedåtgående. Är dock inte Åke som ska ställas mot juniorerna kan jag tycka.

1 gillning

Enig med er, Skurt och Lejaques.
Och det är inte den enskilde spelaren, i detta fall Stakke, som ska lastas för felrekryteringen utan istället den som har ansvar för att bygga laget.

Menar inte att ni gjort det, utan mer som en reminder till oss alla då det är lätt att många spelare får klä skott för dåliga prestationer när det egentligen handlar om dåliga beslut eller bristande kompetens hos sportchef och/eller tränare.

Övertygad om att Stakke tävlar och ger sitt max, men att nivån är något för hög. Han skulle nog må bra av en utlåning.

1 gillning

En utlåning till ett mittenlag i hockeyallsvenskan där han kan göra sina poäng hade höjt honom så mycket. Fattar inte varför hv inte lånar ut honom, liksom kom igen, han har inte varit inne på något mål framåt. Det är väll bättre att ge juniorerna som redan har gjort det bättre än han chansen så kan vi plocka tillbaka stakke när självförtroendet och det spelat han hade innan skadan finns igen.

2 gillningar

Jag tycker vi ska låna ut Stakkestad, han är inne på alldeles för många baklängesmål. 4-linan ska spela 0-0 inte göra så vi tappar matchen!

4 gillningar

För dålig.

2 gillningar

Han gör säkert sitt bästa men känns som steget till SHL blev lite väl stort.

1 gillning

Såklart gör han sitt bästa, det är tyvärr inte tillräckligt bra bara. Vi förlorar matcher på att ha Stakkestad i laget. Nä låna ut han till HA är nog det bästa.

2 gillningar

Man kan ju vända på det också och säga att hans statistik är bedrövlig för att HV är bedrövliga. Visst han är en del av det men det är inte han som ska göra det liksom.

Men jag håller med delvis. Låt han få spela i en framskjuten position i HA ett tag.

1 gillning

Ja att ofta få starta i defensiv zon i ett lag med skakig defensiv struktur är ju inte optimalt för +/- om man säger så. Tycker inte Åke stuckit ut som så mycket sämre än någon annan i fjärdelinan.

2 gillningar

Men, ändå…med tanke på att Moelgaard har 3-1, Lindbäck 1-2, Önerud 3-4 så har Stakkestad 0-10. Det tycker jag säger ganska mycket. Tycker nog det sticker ut!

Stakkestad har dessutom varit inne på 4 mål bakåt i pk. Tyvärr har den gode Stakkestad, som så klart gör allt han kan, varit på plan vid 14 av 37 baklängesmål vilket är mer än en tredjedel. Jag tycker det är ett stort problem. SHL kanske ändå var ett för stort steg för Stakkestad.

3 gillningar

Han defensiv är ju under all kritik. Står ofta still i zon och petar lite med klubban.

1 gillning

Ja när du lägger upp statistiken så, då är det svårt att säga emot. Har ju sett att hans statistik är riktigt dålig men antog att de andras bara är marginellt bättre men det är ju rätt rejäl skillnad. En utlåning vore nog på sin plats.

4 gillningar

Den enda spelare jag vill få utlånad asap. Han behöver få istid för sin egen skull. Tror AIK kan passa.

2 gillningar

BRYT! Finns ingen plats.

2 gillningar

Eller låna ut, han har ju hamnat i frysboxen nu och med Teden tillbaka så finns det inte plats för han

3 gillningar

Ja jag tror verkligen att det finns något där men han har haft en knackig SHL-start (kul att starta sin SHL-karriär med Monténhockey…). Självförtroendet behöver säkerligen byggas upp, utlåning till ett lag som slåss om topp 6 i HA vore nog ingen dum idé alls. AIK t.ex. skulle kunna vara en bra match. Eller varför inte Almtuna för att få spela under vår nästa headcoach Kimby😉

Tror inte vi ska ge upp på Stakke (bryta avtal) men han behöver spela, så låt han spela sig i form i HA i nått av smålandslagen.

1 gillning

Perfekt att skicka till Tommy i Nybro!

1 gillning

Låna ut till BIK!