Tråden om #23 Robin Figren

Robin Figren på tvåårskontrakt.
Kommer från Frölunda HC.

Välkommen till HV71!

Att vi fått in en riktigt spjuver i laget vid sidan av isen råder det ingen tvekan om. Jag har alltid varit ett fan av Figren som är en liten “Jämtinkopia” med uppoffrande spel och en härlig jävla inställning i varje byte. Vem minns inte matchen mot FBK där han täckte 3 skott i samma byte på typ 10 sek?

Från C-mores Selfie: youtube.com/watch?v=gMSMIKtllnQ

Verkar vara som gjuten för HVTVs julspecial med bloopers och roliga inslag.

Ingen firar jul som… Robin Figren? :smiley:

Det är inte alla som är nöjda. :wink:
[/URL][/img]

#avundsjuk

Högst tveksam till att Figren skulle ha fått lön på 280 papp dock faktiskt.

Det var iofs ett skämt från Axelsson…

Jag förstod det, tänkte mer på dom som skulle ta det på fullt allvar.

Mycket bra värvning som jag är övertygad kommer leverera med basta.

Återigen stort beröm till sportcheferna.

gp.se/sport/ishockey/sn%C3%A … -1.4285770

Verkar vara en riktig härlig kille

Grattis till førsta målet i HV!

STARKT.

Noterar att Robin Figren är den forward med mest istid. Bengtsson är tvåa… Båda ligger på drygt 17 min. Kan ju vara ett tecken på varför det går som det går för HV.

Figren har inte de kvaliteterna, vare sig i BP, PP eller 5-mot-5, att det ska vara rimligt att låta honom spela så mycket som han faktiskt gör.

Sämst av samtliga forwards. Att han spelar är ett hån mot sponsorer (han tejpar över sponsorerna på damaskerna), bänkade spelare (Brännström och Andersson- båda är ungefär 100 ggr bättre) och oss fans! Låt honom nu vandra samma väg som PW, dvs läktaren!

Svårt att se Figren ta en plats när alla är friska. Riktigt bra för att vara en extra spelare att slänga in men troligtvis också ganska dyr. Den utväxling som J&J hoppades på verkar ännu inte riktigt kommit.

Wännström kommer gå in på hans plats. Redan igår så körde Wännström byten med 28 och 21.

Det får vi verkligen hoppas, igår missade han mest av alla, utspel ur zon, dribblade långsamt och blev av med pucken. Tror han fick fram 1-2 pass på hela matchen. Tänkte på Törngren som fick sitta på läktaren förra säsongen men gjorde ett par bra sista matcher med sitt tempo. Figren har inget tempo för SHL.

Hoppas nu att HV går för seger i morgon. Ett naturligt och bra första steg för detta är att sätta figren på läktaren. Han får gärna sitta kvar där tills man bryter kontraktet.

Figren är en “flopp,” förstår inte varför Lindbom ska spela han hela tiden. Hoppas han höjer sig när det smäller i kvalet, vet att han varit riktigt bra i fhc när det är slutspel.