Tråden om #23 Robin Figren

Som Pat Kavanough men 3x priset. Succevärvning utan dess like. Värvar man till första ellerandra linan så måste man veta vad man får. Det vet man exakt med Figren. Lågt poängsnitt, alibi skridskoåkning, kul twittrande, andra lagsympatier än det lag som betalar hans lön. Guldstjärna till J&J för denna värvningen.

Mycket bra summering- du glömde dock en massa onödiga utvisningar (gärna matchavgörande sådana). Med tanke på allt förtroende och relativt mycket istid i pp under säsongen måste han ju ha bland de sämsta poängsnitten i ligan sett till istid. Tycker oerhört synd om de två forwards som tvingas spela med honom (tänk vad tedenby hade kunnat uträtta utan sänket figren) Undrar vad han har för hake på tränarna som envisas med att spela honom?

Varningsklockorna ringde väl egentligen redan inför säsongen när han snackade om “nytändning”. Men på pappret tyckte jag Figren ändå var en av de mest spännande värvningarna. Hoppades och trodde på en Laine-light. Men oj vad fel jag hade.

Figren har gjort okej med poäng. Men sett till speltid och allt det förtroende han fått i PP är det en rätt medioker siffra. På isen ser han dessutom väldigt trög och oinspirerad ut.

Om nu Figren ska spela ska han göra det med Bengtsson och Sundh. Den trion har fått ut max när de spelat ihop. Men i en kedja med Teden gör han ingen nytta alls och då ser jag honom hellre på läktaren.

Vad gäller hans twittrande kan jag hålla med om att det från och till sticker i ögonen på en. Det är jättefint att människan Figren skapat sig så många fina relationer i hockeysverige. Men som supporter vill jag inte se Figren hylla andra lag och kompisbråka med Dicken. HV införde väl twitterförbud under Dahlén för några år sen. Fjantigt, kan jag tycka, då det rör sig om vuxna människor. Men i Figrens fall vettefan.

Jag är inte främmande för att HV bryter med Figren nästa år. Gissar att han tar en rätt bra lön, och vad ska han med den till i en fjärdekedja? Dessutom tar han plats och löneutrymme för en potentiell hemvändare som Sandberg eller Önerud.

Tror även det inte är omöjligt att Figren vill bort. Han hoppades ju på nytändning. I år har han snarare befäst sin position som SHL-brunkare. Sen undrar jag om det inte stör honom lite att han inte blivit den fanfavorit, trots idoga försök från HV själva, som han varit i Frölunda och LHC.

Tack lejacques för konstruktiv kritik. Stor blå tumme upp.

Har inget emot om man bryter kontraktet med denna twitter-08:an. Har inte fått ut ett skit på hela säsongen och skulle hellre sett en junior få chansen i hans roll istället.

Helt enig. Vad tillför Figren som vi inte hade fått av E Andersson, fast till en spottstyver i jämförelse? Just det - ingenting! Märkligaste värvningen sen Bremberg. Rollspelare helt utan roll att fylla i HV. Hade tagit udden av besvikelsen att vakna upp till nyheten att Figren lämnar HV med omedelbar verkan och fortsätter i DEL eller nån motsvarande liga.

Nu hoppas jag på en ”Sweatt intervju” med figren där han förklarar hur tråkigt det är med hockey och hur jobbigt det är att inte ha en större geografisk närhet till dicken. Vore ett fantastiskt plåster på såret efter uttåget om figge försvinner.

Allas vår twitter-kung lever high life just nu. Tydligen börjar boule säsongen snart… Det enda som saknas för att livet ska vara perfekt är att bff Dick går på semester också. Hult- bryt kontraktet nu!

Exakt såna här skitinlägg bidrar till mångas “hej då forumet” och detta VET jag.
Varför?? Nöjd?

Skitinlägg??? Läs hans twitter så ser du att jag bara återger vad han själv skriver angående boule säsonge. Skulle snarare säga att den här typen av spelare är en katastrof för en seriös förening.

Pysslar med inte med sån untermedia. Totalt ointresseant.
Vad Robin Figren gör på sin fritid hör inte hit på hans tråd.

Självklart får spelarna göra vad dom vill på sin fritid. Det jag vänder mig emot med figren är hans uppenbara brist på respekt mot sitt lag, supportrar och sponsorer. Detta skiner igenom konstant i hans twitter-flöde genom hans flörtande med andra lag.
Så någonstans blir det ändå ett problem vad han gör på sin fritid när han är så pass offentlig på twitter.
Jag kommer givetvis fortsätta att följa hans twitter och rapportera hans övertramp här i tråden så får var och en avgöra om det är intressant eller inte.

Håller med dig i allt du skriver.

I Växjö eller annat lag med lite handlingsförmögna sportchefer så hade han varit borta efter halva säsongen.
Hos oss blir han kvar…Mycket märkligt. Vad tillför han överhuvudtaget?

Precis som Sir Ward säger så är man fri att göra vad man vill på sin fritid. MEN, viktigt att komma ihåg att man som proffesionell hockeyspelare representerar och föregår sitt lag och bör se till sitt lags intressen. I och med ett kontrakt så ska man följa de sportsliga normer som finns. Har sett lite för mycket ”överträdelser” i Robin Figrens sätt att utrycka sin lojalitet för att på riktigt ta honom på allvar. Synd och tyvärr, eftersom jag alltid gillat hans energi på träningar, där han är en av de som ”sätter tonen”. Men tror Figge skulle behöva fokusera mer på laget och lite mindre på sitt twittrande och sina bro’s i motståndarlagen. Figren har en hel del att bevisa för att åtminstone återfå mitt förtroende och jag hoppas att han tystar mig, även om jag nog helst av allt hade sett att man rivit hans kontrakt redan nu.

Så enligt din åsikt tillför Johan Hult och Johan Davidsson ingenting?
Förra året när vi bara vann SM-GULDET så tillförde dom inget??

Skärp till dig.

Figren var väl inte sämre än någon annan i laget!

Han gjorde ungefär lika många poäng som tidigare år - och detta i ett HV som aldrig riktigt fick det att stämma. Han är inte bättre än såhär. Med ett lag i mer flyt i spelet kommer han att kunna bidra lite mer sin fart och aggressivitet – med betoning på lite.

De som drömmer om en brutet kontrakt med Figren kan nog sluta drömma. Med på återsamlingen i dag.

Någon som saknades? Wärn har ju ryktats bort, var han med?

Går bara på bilderna som HV lagt ut i sociala medier. Jag hittar inte Wärn. Å andra sidan är det väl inte ovanligt att utländska spelare får dispens?