Tråden om #23 Robin Figren

Jo utländska spelare får ofta ledigt. Möjligt att Wärn fått ledigt.

Med nuvarande fw-uppställning måste väl ändå figren vara utanför laget? Vore perfekt om ledningen tog den dialogen med honom så han kunde börja leta ny arbetsgivare. Känns som oerhört sura pengar att betala hans lön ytterligare en säsong. Düsseldorf känns spontant som ett lag som inte har koll på hur dåliga spelare de värvar. Hult skulle ju kunna slå dem en signal och stämma av läget…

Stod på någon sida att han tränar hemma pga familjeskäl då dom fick sitt 3e nu nyligen.

Figren har uppenbart väldigt svårt att acceptera sin undanskymda roll i HV. När HV twittrar ut nåt i stil med ”vill ni ha en trevlig söndagsnyhet?” innan man offentliggör Lehtonen (sjukt bra värvning för övrigt!) Är charmtrollet aka twitter-kungen figren där och svarar ”har mina nya klubbor kommit?” Vad är det för fel på killen? Fattar han inte att hans nonchiga attityd bara gör det svårare för honom själv att bli en respekterad kille i laget? Klarar han inte av att inte vara publikfavorit.

Hoppas att man jobbar på en brytning. Herning blue fox ligger på en nivå som skulle passa wannabe dicken…

Ja det var det värsta jag någonsin hört… seriöst lägg ner

Han har ironi vilket du inte fattar nånting av. Förts trodde jag detta var et ironisk inlägg men fattade ganska snabbt att du inte fattar ironi…

Jag tror du övertolkar honom en aningens. Alla som någonsin är roliga eller försöker, det är egentligen skitsamma vad du och jag tycker, är också inte alltid det. Man kommer inte alltid träffa jackpott när man ska skämta, det blir en hel del hit and miss. Svårt och se att det ligger någon missunsamhet eller spydighet bakom inlägget.

Men jag hoppas likväl att man jobbar på att lösa hans kontrakt ändå.

Hoppas också att man löser kontraktet. Egentligen inte bevisat nånting mer än att han är flitig på twitter och god polare med dicken. Synd att Wärn lämnar då han var klart bättre än Figren.

Håller helt med! Tyvärr får vi dras med figren en säsong till som det ser ut men om HV tar in en fw till, vilket Hult har sagt att han ska, så har jag oerhört svårt att se att figren ska få plats på fyra kedjor. Det är vid sådana tillfällen en spelare visar karaktär vilket ska bli mycket spännande att se om figren har…

Karaktär tror jag faktiskt att han har för att hantera det. Jag är mest bara tveksam till om han har skillsen att slå sig in. Har man inte skills så spelar karaktär ändå ingen större roll.

Måste ju bara säga att det ser lite bättre ut för twitter Figge… :slight_smile: :wink:

Äras den som äras bör… Twitter har startat säsongen på ett positivt sätt. En av få godkända mot lhc och en bra insats i dag. Framför allt tycker jag att han var riktigt bra i bp i dag där han vann många sekunder med smart spel. Fortsätt på den inslagna vägen twitter!

10 poäng på de 15 första.
1 poäng på de 10 senaste.
Dessutom sämst +/- i laget.

Det klagas på diverse spelare, men här är en som kommit undan helt på grund av en helt okej start.

Bengan har äntligen flyttats ned i hierarkin, och gör nu ett bra jobb.
När är det dags för tränarna att se att Figren är allt annat än en spelare för en ledande kedja och PP?!

… åså 1p/match i snitt de senaste 10 matcherna.

Nu trea i interna poängligan på 10+11 på 36 matcher. Det är ändå rätt hyffsat. Han är nu i paritet med sin bästa säsong någonsin, 14/15 då han hade 16+15 på 49 matcher.

Jag tycker han gör mycket rätt där ute, skjuter och kämpar… åså är han glad. Det är bra.

Håller med fullständigt. Figge ser ruskigt het ut för tillfället. Han jobbar stenhårt, bidrar med poäng och de för att han skjuter på precis allt. De lönar sig att skjuta mycket. Ser även riktigt bra ut i pp från sin kant tycker jag.
Å sen är han ju… just de, glad… :wink:

Joråsåatte

Fast Lejacques hade rätt i sin spaning då, han hade en lång dipp då. Den är han ur nu. En lite hackig säsong, men i medeltal bra.

Figge har helt klart stäppat upp. Men det känns som mycket beror på att han spelar med Önerud och J. Andersson. De två är oumbärliga för HV nu. Sen har Figge kuggat i bra som tredje länk där.

Jag är dock ytterst tveksam till en förlängning med Figge. För att spela topp-6 i HV ska man ha mer skills. Plats 7-12 i hierarkin ser jag hellre att man kör ungt blandat med HV hjärta. Viktigare då att förlänga med Bengtsson och Brännström än med Figge.

Nu är jag för lat, men det kanske går att hitta en tråd i vilka han spelar med när han producerar och när han är kall?
Skulle man bedöma att han placerar sig på tredje plats i den interna poängligan även nästa år, då tycker jag man skall förlänga.

Jag brukar ofta hålla med dig. Men i fallet Figge tycker vi olika. Figge har egentligen bara haft två streakar på 10 matcher styck då han varit en toppspelare i HV. Förra säsongen var han under isen och han har även varit det 1/3 av denna. Jag skulle gärna se att man uppgraderade till en mer given topp-6 spelare här, eller satsar på mer uppsida med typ Holmström/Svenningsson i en topp-6 roll.
Fördelen med Figge är väll då att han även passar längre ned i hierarkin. Men då ska han också ha betalt därefter.