Tråden om #23 Sebastian Strandberg

Ja den 4:e kedjan va bra i slutspelet fast med andersson i stället, hoppas det kan bli nått liknande eller bättre.

Hoppas detta inte blir på Erik Anderssons bekostnad.

Fjärdelajnen bör se ut såhär: Andersson-Sandberg-Strandberg/Bengtsson.

Andersson såg fördjävla bra ut dem få matcherna han spelade och var även dominant i J20-slutspelet tillsammans med Filip Sandberg.

Tycker Sebbe var en av HV71 absolut BÄSTA innan han blev skadad. Jag ser han gärna i en 3e kedja. Strandberg-Holza-Jämtin

Nilson kan vara i 4e eller på läktaren.

Yesss… Äntligen, Så man har väntat och undrat. Var rädd att han skulle försvinna. Skönt att man tog rätt beslut och förlängde :slight_smile: Ska bli riktigt kul att se vad han kan åstadkomma i framtiden.

Härligt Basse!

Strandberg kommer att bli nyttig. Visade ju fin form innan skadan o tror hårt på denne talang!

Söker verkligen inte en uppläxning men vad tillför Basse egentligen?
Han är uppenbarligen ingen poängmaskin, så vad är hans spelartyp?

Min syn på Basse är att han är en riktig kämpe som kommer till jobbet och gör det han blir tillsagd. Han kan absolut utvecklas till en ny “Falk” som dödar utvisningar och petar in en puck här och där.

Han faller inom samma flik som Sandberg. Strandberg har haft väldigt otur med skador och aldrig riktigt blommat ut. Antar han får slåss med Bengtsson om speltid och vem som får stanna kvar efter denna säsong. Lite sista chansen för dessa 2 herrar tror jag.

  1. Hårt jobb

  2. Skridskoåkning utom denna värld - väldigt bra acceleration och topphastighet

  3. Bra tvåvägsspel - fint spelsinne

  4. Hyfsat avig - ingen tedenby direkt men gillar att utmana motståndarbackar med fart!

Som jag ser det är Strandberg främst en defensiv spelare med framtida roller i boxplay och en 3:e- kedja. Men han har visat potential - framförallt senaste säsongen att han har en del offensiv uppsida (även om det inte syntes i statistiken så hade han ett bra fjolår - där han ofta tog offensiva initiativ!)

Jag är lite svag för Basse och håller med föregående talare. Han skapade faktiskt väldigt många lägen innan skadan i höstas. Blir han bara lite mer distinkt så kommer hans statistik se bättre ut. Men ja, det är nog sista chansen i år och konkurrensen om platserna är hård.

Det är precis det där tänket som kan kosta oss mycket i framtiden. När vi får fram egna killar som helt klar tillför i SHL men kanske aldrig kommer bli några stjärnor även om deras utveckling kommer gå fortsatt uppåt, då måste vi hålla hårt i dessa. Det är så man får fram en stomme som kan göra Hv71 till ett lag att räkna med år efter år. För mig är spelare som Strandberg, Bengtsson, Andersson, Johnsson och Williamsson de viktigaste att behålla. De lär aldrig spela högre upp än SHL men tillför redan nu på SHL nivå och kommer kunna tillföra änuu mer bara de får chansen. Dessutom sitter de inne på ett stort HV hjärta. Vore sorgligt att förlora dem och dem spela i andra SHL lag som Torp och Önerud.

Ser att Strandberg har lirat en match i J-20 i år?
Får man göra det trots att man är 22?

Yesbox. Man kan söka dispens för överåriga. Max fem spelare per match. Detta gäller dock enbart under grundserien. När det kommer till slutspel så är det förbjudet med överåriga spelare.
Även Erik Andersson och Simon Karlsson spelade med J20 i helgen.

Okej, vad smidigt. Men Erik räknas inte som en av de 5 eftersom han är 19? Eller har det med kontrakt med A-laget att göra?
Annars skulle ju samtliga unga spelare ibland kunna behöva lite speltid där för att se hur dom står sig i J-20. Det kan ju inte skada att få göra lite mål även om det är på en annan nivå. Bra selfestemboost ändå.

Erik är född 1994 vilket gör honom till seniorspelare/överårig.

bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2 … ill-malmo/

Lånas ut till Malmö! Bra för honom

Någon som vet vad Strandberg hade för roll i Malmö? Vilken kedja is-tid osv.
Vem vet det kanske räcker med att plocka hem Strandberg för att HV71 ska börja vinna. Han verkar ju vara en av dom gladaste killarna i HV71 i likhet med WK och det brukar ju ha positiva effekter för laget.

Ska bli kul att se Basse igen, Hoppas man rullar 4-linan på 4 forwards med Strandberg så han kommer in i deras tempo och lär sig deras spelstil. Tror han kan lyckas minst lika bra i den linan som de andra har gjort så det blir en extra boost till kedjan med 4 surrande getingar. Sen kan man ju justera upp deras speltid lite extra tycker jag. Men kanske inte för högt för då tappar man kanske lite i tempo och inte får samma tryck som den haft.

Både Fiala och Nilson är bättre än Strandberg så jag skulle bli väldigt förvånad om HV inte väljer att värva någon spetsspelare innan fönstret stänger. Menmen, det är lätt att spekulera i förhand, vi får se vilken effekt det ger på laget.

Basse avslutade i Malmö med att assistera fram till dom 2 sista Malmö-målen.