5 matcher innan sågen evt åker fram, som alltid.
Inte klappkass. Bättre än Herman Hansson, Lindbäck å Stakkestad…..
Alltid nåt.
Det stora problemet för mig är att jag inte längre litar på ledningen/sportsliga teamet och att jag därför inte heller tror på att detta blir bra. (Utöver de rent uppenbara tveksamma statsen)
Hade vi haft framgång de senaste åren och en ledning med fingertoppskänsla som visat resultat så hade jag förmodligen höjt på ögonbrynen men tänkt att det nog finns uppsida/tanke/plan med rekryteringen.
Alla förtjänar chanser innan sågning och det är inte Victors “fel” att HV har värvat honom. Tufft läge för honom att komma in i helt klart.
Vad fan är detta? Skämtar Stille eller?
Herregud kontrakt nästa säsong med…
Samma misstag igen dessa breddspelare igen har de inte lärt sig något?
Rusta upp för HA!
Har du spindel på honom @Jackass2 ?
Så på 48h så har ryktet kommit ut att Stille supit bort HP och presenterar Laz.
vad ska han tillföra? Jag förstår inte.
Med Laz kan vi åtminstone minska de allsvenska lånen till 1/match.
Bara hoppas vi fick en riktigt bra deal med Skellefteå där de tar halva lönen likt Rindell eller nått.
Annars är denna värvningen inte något som imponerar på mig iallafall.
Inte imponerad.
Vi är så brända i hockeyvärlden, ingen vill beblanda sig med oss..
29 år gammal.
SHL: 14 matcher, 4p
HA: 128 matcher, 55p
Ettan: 187 matcher, 112p. I slutspel, 43 matcher och 14p så klev ju inte fram när det gällde heller.
Valfri junior borde fått ta platsen. Hade hellre tagit någon från U16.
Någon som kan göra av sig till Stille och se om han mår bra? Underlig värvning. Men som sagt, Rusta upp för HA!
Om kontraktet även gäller i HA är det ÄNNU värre.
Ersättare för johnsen? Ja vi behöver plocka från högre hyllor men är det så man ser det tros?
Hade Laz 2 årskontrakt med SAIK? Bästa av världar tog vi bara överkontraktet,troligen köpte vi ut han.
HV behöver spelare och SAIK passade på o tjäna en hacka på en misslyckad värvning
Står i presentationen att man övertar hans kontrakt från SAIK…
Enligt Aftonbladet tog man över kontraktet ( HV71 värvar från SHL-konkurrent - Kort om sport ).
Laz har spelat med både SAIK i SHL och på lån i Kalmar HC i hockeyallsvenskan under hösten. HV71 tar över kontraktet från den norrländska klubben.
Oavsett, jag förstår mig inte på denna värvningen alls.
-edit-
Tvåa på pucken.
Självklart.
Ersätter väl HP rakt av nästa år då, eller hur de där genierna nu har tänkt…
HP V/S Laz förra året i Kalmar:
Game Score lika styrka
Istid lika styrka
Spindel
Enna redig Shake Dat Azz värvning från Ali med assistans av Stille!!
Men en renodlad center?
Någon som sett Laz spela och som kan beskriva spelstil osv?
Ja, det krävs en makalös överprestation för att detta skall vara den person som vänder detta skepp
Diskussion på X bland SAIK -fansen efter dagens övergång…