Tråden om #23 Victor Laz

Man säkrar inför Allsvenskan. Han har säkert kontrakt om vi åker ner med. Kan omöjlig va sämre än Lindström så räknar med att han blir 3:e center.

Mycket positivt. Men förstår fortfarande inte. Det enda sättet denna värvning känns rimlig är om vi försöker få in en 3c till HA.

Wow, stille vet att vi åker ur och värvar nu inför HA. Finns ingen annan förklaring på detta.

1 gillning

Detta var verkligen inte en spelare vi behövde. Laz hade säkert under rätt förutsättningar kunnat vara en ok värvning, SAIK såg ju trots allt något i han. Men det är inte främst den delen vi behöver fylla på.

Det enda jag kan se som jag tycker är positivt är att man har gjort analysen av att vi kommer gå sönder mer för vi kommer tvingas spela på ett sätt som skadar fler spelare och vi behöver därför mer kött i truppen. Då tycker jag det är en ok värvning men inte mer. Kontraktslängden är det som stör mig här. Men det var väl bara att köpa läget helt enkelt.

Välkommen till klubben Laz. Visa nu för alla vilket misstag SAIK gjorde som släppte dig och kriga på så in i helvete varenda byte.

1 gillning

Jag hade ju velat hälsa välkommen, men det känns samtidigt lite hyckleri att hälsa någon välkommen till det kaotiska haveri som denna krisklubb är. Så jag beklagar istället och önskar lycka till. Det kommer sannerligen behövas…..

2 gillningar

Tror inte Laz är en dålig spelare. Hade tex hv letat 4e center och varit tydliga med det så hade nog detta varit Oki. Men han är i min bok ingen som lyfter detta lag alls. Nu var flera shl lag ute efter honom så något finns det nog som är bra men inte det jag tror Hv behöver.

Men hoppas du överraskar mig rejält och allt bara går din väg nu.

Laz är inte alls dålig. Exakt som du skriver. Säkert en habil 4C även om min känsla är att topp6 i HA är mer hans nivå. Han ska få chansen, likt alla andra. Ingen har negativa känslor kring spelaren i sig, det är att åter helt missa vad som faktiskt behövs som gör att man blir deprimerad.

Verkar som vi jagat honom sedan någon månad tillbaka:

1 gillning

Man kan ju hoppas att han gör en “Rindell”

1 gillning

Så det är det här vi har väntat två uppehåll på? Försöker man slå rekord i föreningen med mest fjärdecentrar på kontrakt?

1 gillning

Men det ryktet florerade väl här för en tid sedan. HV gav ett bud, om jag uppfattat rätt. SAIK vill inte släppa pga. av nuvarande JVM b.la. Så löd orden då. Och så avskrevs det ganska omgående.

1 gillning

Jaha? En energiforward som har spenderat majoriteten av sin karriär i Hockeyettan. Noll koppling till HV, kontrakt över nästa säsong. Nu kör vi!

1 gillning

Han kommer spela imorn mot Leksand en match vi måste vinna, känslan säger vi kommer torska. Men blir sugen på att se Laz och dikk3n o kanske luoto :slight_smile:

Jag hade glömt detta, men intressant att vi redan innan alla “skadekriser” var intresserade

1 gillning

SAIK har en av ligans starkaste besättningar av centrar, och jag noterar från tillgängliga matcher i Flashscore att Laz inte fått spela som center i SAIK - utan som vinge. Laz har därmed (kanske) inte ens fått möjlighet att visa sig i centerpositionen i SHL ännu (?) - Han var en nyckelspelare som C i KHC så det var inte utan anledning som SAIK värvade honom… Jag har en förhoppning att detta kan vara en mer intressant värvning än många tror - särskilt på en stendöd marknad - så ge honom några matcher innan stille-sågen kommer fram

18 gillningar

Så då landar vi lite i att SAIK bestämmer villkoren. HV71 not so much. Ombytta roller.

1 gillning

Laget som sitter på en spelares kontrakt bestämmer ju alltid villkoren, inget nytt.

Jo det vet jag men HV71 är inte längre lika attraktivt. Det skulle jag tillägga till det jag först skrev.

1 gillning

Välkommen Victor och lycka till!

3 gillningar

Välkommen Victor. Hoppas du är en bra tekare för det är inte dina nya lekkamrater…