För att förtydliga BrandX uttalande.
Tekningsvinster i offensiv zon i procent:
14 HV 46,92
13 DIF 51,92
Så HV är alltså 5procentenheter sämre än det näst sämsta laget i SHL…
För att förtydliga BrandX uttalande.
Tekningsvinster i offensiv zon i procent:
14 HV 46,92
13 DIF 51,92
Så HV är alltså 5procentenheter sämre än det näst sämsta laget i SHL…
Det som händer när man inte värvar riktiga centrar.
Under 50 procent när man har fördel. Det är riktigt illa.
“Kul att få in Victor i laget. En spelare jag har ganska bra koll på och vi kommer få en center som är ansvarstagande med ett bra passningsspel och som är solid över lag”
Låter som det här är en Anton influerad värvning.
Blomman ser alltid potential i sina spelare. Även en bajskorv på skridskor har potential att utvecklas.
Man tekar liksom medelbra i defensiv zon dock så vet inte riktigt hur det går ihop…
Om jag inte har fel var det något förut som skrev bajskorv och så blev någon sur för det. Jag tyckte det var hysteriskt kul hur man kan bli på dåligt humör bara för ett ord, det handlar väl om kontext. Hoppas att de har gjort en bra värvning (eller vad ordet nu är).
Skriv aldrig att Anton är oskön. Det flaggas och tas bort direkt ![]()
Han hade 48,7% förra året i HA och 47,5% i år i HA.
Välkommen Victor!
Han spelar väl idag? Konstigt att han inte fått sitt nya nummer än.
Blir farlig i ett slutspel!
Här är spelarna som använt #23 tidigare.
74/75, Roger Eriksson
75/76, Rolf Marklund
76/77, Leif Holmqvist och Peter Thorén
77/78-80/81, Hasse Sjöö
81/82-86/87, Per Martinsson
87/88-89/90, Hasse Sjöö
90/91, Andreas Schultz
95/96, Magnus Sandberg
96/97-99/00, Johan Forsander
01/02, Fredrik Jonsson
10/11-11/12, Fredrik Bremberg
11/12, Pontus Netterberg
12/13-, Sebastian Strandberg
15/16, Lias Andersson och Joseph Jonsson
16/17, 19/20, Lias Andersson
17/18-18/19, Robin Figren
19/20, Zion Nybeck, Jonathan Wikström
20/21, Lias Andersson, Arttu Ilomäki och Lukas Wernblom
22/23, Nick Shore
23/24-24/25, Åke Stakkestad
Ser väl ut att kunna bli flopp bara baserat på numrets användning under senare år
Nick Shore var väl knappast en flopp, men det beror på vad du menar med senare år iofs.
Otroligt genidrag att ta in Laz, märks direkt att det finns något vi saknar här.
Bara å plocka Lassi igen
Ja, som jag skrev i matchtråden. Lika tydligt som efter första matchen med Eriksson blev det idag att vi inte kommer få någon större nytta av Laz. En kropp extra. Pfhh. Varför har vi ens en juniorverksamhet kan man fråga sig när vi tar in spelare som Laz och Eriksson mitt under säsong.
Hahahaha! Skitdålig faktiskt. Magnertofr överglänste honom tiofaldigt. Så helt rätt @lejacques om vi ska värva skräp så kan vi lägga ner juniorverksamheten.
Jag tycker själv att det är kul när man plockar upp juniorer. Men, de är inte lösningen på HVs kris. De kan komma upp och göra det bra några matcher, men sen falerar det.
Ta Malte G som exempel. Han har väl varit, näst intill, vår bästa back några matcher. Men idag -3. Jag såg inte matchen idag så vet inte hur han såg ut för övrigt.
Och ang Laz, det kan inte vara lätt att, i princip, komma direkt in i omklädningsrummet, hälsa på nya lagkamraterna och sen spela match direkt. Han borde givetvis inte spelat idag. Bättre kört med Davidsson. Men…även detta är ett bevis på Blommans avsaknad av fingertoppskänsla.