Bryt!
Självklart är inte juniorer lösningen på HV:s kris.
Lika självklart är Hampus Eriksson och Viktor Laz inte heller lösningen.
Bara för att man har skador och spelare borta så innebär det inte att man ska ta in allsvenska breddspelare. Man kan lika gärna låta bli, för det kommer inte lösa något på samma sätt som det inte löser något att spela Magnertoft. Det senare kan dock vara något som ger oss effekt över tid. Det kommer inte Laz och Eriksson ge oss.
Två tankar i huvet samtidigt. Bara för att det ena inte är lösningen så är inte lösningen att strö nån mille på Eriksson och Laz.
Malte var allt mellan riktigt bra och sen mer osynlig igen.
Till hans försvar.
Kliva rätt in i ett lag och gå ut på isen med Pasic och OSL.
Nån Center som kirrar det?
4 matcher till, sen tar jag fram motorsågen.
Handlar inte om en motorsåg i mitt fall. Motorsågen är snarare riktad mot Stillman som tagit in Eriksson och Laz, två spelare som vi bara behöver eliteprospecta för att inse att det inte kommer sluta så som vissa önskar.
Nääää, inte ens Bedard eller McDavid.
Den var inte riktad mot dig eller nån annan. Bara jag som har den (o)vanan.
Med det sagt så tror jag inte alls på värvningen.
Hade hellre sett en chansning på nån ECHL/AHL lirare…
Debut med mersmak. Stabil minusstatistik och den enda gången han syntes var när han passade när han borde ha skjutit. Han kommer passa in perfekt
. Känns otroligt skönt, likt med blomman, att vi har säkrat honom även under nästa säsong ![]()
Helt klart godkänd debut!
Stabila -3 i +/- mot JUMBON.
Som Tedenby sa, vi behöver all förstärkning vi kan få. Detta hjälpte verkligen!
Grymt att han är välscoutad också! Han var, enligt vår store och allsmäktige ledare på radarn redan innan säsongen. Eftersom jag har fullt förtroende för vår store och allsmäktige ledares hockeyöga så kan jag inte annat än att tacka för att vi lyckades stjäla denna reinkarnation av McDavid från SAIK!
Tack HV, för denna något försenade julklapp! Vågar man hoppas att ni även kan övertala Hagos, Trygg eller Ask att göra comeback också?
HV ni är bäst. Tack!
fast spelar man med geniet Pasic och styrd av sektledaren Blomman så är de exakt vad man kan förvänta sig
Absolut, men ser man på hur spelare historiskt utvecklats under Blomman så ligger det nog i Viktors intresse att vi bedömer honom snarast möjligt.
Vilken revanschlust han visade ![]()
![]()
![]()
![]()
Lyckas alltså landa -3 i första matchen.. Visst gjorde det andra sjärnförvärvet det också? Eriksson..
Så har vi Oscar Davidsson som har -2 på 13 matcher samt Magnertoft som ligger på +2 på 14 matcher.
I min värld hade det varit bättre att satsa på juniorer istället för alla dessa jävla HA-värvningar…
Jag är beredd att gå ännu längre och ställa frågan: Varför ens ha en juniorverksamhet om den inte får möjligheten när behoven uppstår?
Jag tycker det var ren idioti och riktigt dålig fingertoppskänsla av Anton att spela Victor Laz redan igår. Det kan inte va rätt förutsättningar för en ny spelare att ta sig genom ett snöigt Sverige, från Skellefteå till Leksand och, praktiskt taget, kliva rätt in i omklädningsrummet och säga " hej, det är jag som är Victor".
Och Blomman säger “sätt dig mellan Pasic och Lyran och prata ihop er”. Det är liksom bäddat för fiasko. Det hade ju varit bättre att köra med Davidsson igår. Men det säger väl allt om Antons coachingkompetens.
Så när nu Laz ändå är här, kan vi väl ge honom en ärlig chans att visa upp sig innan vi sågar killen jäms med fotknölarna.
Ja det är ju inte Victors fel att han slängs ihop med de mest iskalla spelarna.
Hade varit som du skrev bättre att han fått komma ner och göra något sporadiskt byte än att slängas rakt in.
Davidsson måste ju verkligen känna sig uppskattad när man som likvärdig sättas åt sidan. Dessutom som egen produkt. Sen säger jag inte att Davidsson är den vi behöver men likvärdig hade han varit igår än att sänka Victor direkt.
Men med Anton i rodret så hittar han vägar att ställa till det för alla. Ingen som lyft sig under hans vingar i Hv.
Precis som i fallet Eriksson har jag inte ”dömt” hans prestation. Än.
Däremot dömer jag ut värvningen. På pappret. Man kan redan på förhand vara kritisk mot en värvning. Och med all historik och data i ryggen (vi har samlat ihop en hel del sådan med alla HA-värvningar de senaste åren) så kan man redan nu ha på fötterna för att säga att det här är en sjukt dålig värvning. Man kan med gott samvete ta höjd för att det här kommer sluta som i övriga fall.
Laz, liksom Erikssons debut, lirade med historiken och datan.
Sen är det upp till Laz att bevisa motsatsen och att han inte är en WIN, Stakke, Hansson, Sandberg, Kokkonen (vars karriär påminner kusligt mycket om Laz…) etc etc.
Varför värvar vi redan nu för Allsvenskan?
Vi är ju mer eller mindre redan där.