Tråden om #24 Erik Christensen

HV värvar Erik Christensen från KHL-laget HC Lev Praha.

Välkommen! :smiley:

Hoppas att han kan tillföra det lilla extra som krävs!
Välkommen :slight_smile:

Det är faktiskt en mycket bra värvning! Bättre än vad många tror!

Välkommen! :smiley:

youtube.com/watch?v=Q6zWp47PO_Y

Istället för beach hoppas jag! Hv får 2 riktigt bra kedjor i första och andra. Christensen tror jg kommer leverera för han är väldigt skicklig !!

Välkommen!

nu hoppas jag på en riktig energi-injektion inför morgondagen! Ska bli spännande att se vad han kan tillföra, är ju väldigt bra på pappret.

Spelar inte imorgon.

Sätt Erik Christensen mkt i NHL då jag följer NHL minst lika nära som SHL.

Min åsikt om honom.

Självklart är det en mkt bra spelare och han är bättre än de andra AHL/NHL spelarna HV tagit in anser jag.

Bra på rören, duktig på frilägen/straffar, har en bra blick för spelet. Enligt mig måste han ha en bra center bredvid sig för att verkligen leverera. 2010 spelade han mkt med Brian Boyle och Sean Avery och gjorde då en del poäng. 2011-12 fick han hålla till i 3e i början men han hade det svårare, blev senare flyttad till 4e kedjan och efter det AHL. Det är en spelare som verkligen balanserar på att få spela i NHL men enligt mig är han för mkt uppochner för att verkligen bli bofast i NHL. Han är ingen fysisk spelare och defensiven är oki. Tror dock i SHL att han ska visa att han är lite bättre än många andra. Tror inte han kommer dominera men tror inte han kommer göra bort sig heller, han kommer göra HV bättre. Jag vågar inte hoppas för mkt så vill inte måla upp att han är värsta superspelaren. Detta är bara vad spåkärringen/experten Dovahkiin tror/vet :wink:

låter bra tycker jag. Vilka tycker ni han ska spela med? sterlimg?

Jag hade gärna testat Rajala-Wille-Christensen, men de lär inte hända. Så Christensen-Holza-Sterling vill jag se. Kommer Krog upp i sin kapacitet vill jag se han på Holzas plats.

aww, missade det. Han anländer på torsdag >.<

Rangers-fans om Christensen: hfboards.hockeysfuture.com/showt … ?t=1017599

Nu har de en tendens att vara lite väl dramatiska, men man bör nog inte förvänta sig en frälsare som kommer in och tokdominerar direkt. Han lär ju säkert hålla hög SHL-klass, men man kanske ska ha rimliga förväntningar så man inte blir besviken när han inte gör 2+2 varje match. :laughing:

Det man ska veta är att Rangers fans är de mest gnälliga i hela NHL, de är som HV fans :wink:

Jaha ja. Ännu en transatlant till HV. Hoppas du gör skäl för din lön Erik.

Välkommen.

youtube.com/watch?v=M1HvHDXTbVY

Rajjala - Brithen - Wille / Ungdomkedjan som snurrar o snurrar
Christ - Krog - Sterling /Klapp Klapp kedjan
Jämtin - Holzapfel - Putte /Hårt jobb 3 målgörare
Sandberg - Nilsson - Strandberg / Nilsson kanske får fart på juniorerna

Såhär skulle jag vilja se kedjorna efter uppehållet, Låt dessa spela ihop sig under uppehållet så kommer vi vända detta lätt.

3 ruskigt bra kedjor skulle jag säga, Även fjärde skulle kunna vara med och stöka en hel del med Nilsson, Tyvärr tror jag inte mackan kommer acceptera den rollen, Men jag tror det skulle vara det bästa för laget. Tycker inte man ska sätta 1-4 kedja utan alla kedjor ska vara lika mycket värda, Tycker Nilsson ska se det som en spännande utmaning att få fart på Juniorerna, Vem vet, kanske kan bli riktigt bra.

Jämtin som center, hur tänkte du nu?

Låt christensen lira med krog och sterling.
Christensen verkar vara beroende av bra omgivning(vem fan är inte det…)
och Krog behöver vakna.
Tror Krog kan göra just det med dessa 2 vingar.

Både strandberg och brithen är duktig centrar.

Hehe. Fast deras forum får ju fan oss här att verka rättvisa och balanserade :wink:

Jag är inte fullt insatt på vilka som är grymma tekare men vet att dom flesta kan lira på center och ytter i HV71, sen kanske inte Jämtin är optimal tekare, tanken var mer att dessa skulle spela ihop bara, sen får den bästa av dem ta tek.

Är överens med dig om Sterling helst i den kedjan då det borde bli best omgivning för alla 3 i den kedjan, dock så vet jag att Sterling kan vara riktigt hårt jobbande också likt Jämtin, så det var min andre tanke, Kan ju vara så att Holzapfel får ett lyft med dessa killar också så 2 kedjor lyfter sig. Tror både Krog och Christensen är beroende av bra omgivning. Så Sterling vore det bästa alternativet där då han kan bidra med allt mer eller mindre.

Tror ungtupparna som Wille Brithen mfl ska hållas utanför denna kedja oavsett om de är bra så tror jag det är fel omgivning för dem, Dessutom fungerar det redan riktigt bra med den kedjan vi har som första.

Fast det är ju purre som är i första med rajala och Wille och inte brithen men jag tycker brithen ska va med Jämtin och holzapfel

KalleBanan : Jag är bara spänd på att se vad den kedjan skulle kunna uträtta då Brithen ändå gjort 7 poäng då han krängt i 3-4 linor och spelat mindre matcher, Tror faktiskt inte det gör så mycket att byta plats på Putte och Brithen, Putte kommer leverera med Jämtin eller Nilsson eller vem han än spelar med. Skillnaden är att Brithen får spela med lite bättre spelare och kanske kan göra ändå fler poäng :smiley: