Tråden om #24 Erik Christensen

Häftigt nyförvärv minst sagt :astonished: detta blir nog bra, hoppas han kan få igång Krog och de andra som harjat en del under isen.

Handlar ju inte bara om att byta spelare och tro att Brithén ska göra det lika bra som Carlsson, finns 2 andra spelare som ska fungera med bytet också. Och enligt mig så verkar Rajala - W.K - Carlsson ha bra kemi och det känns obegripligt varför man ska splittra den bästa kedjan Hv har för tillfället. Dessutom tycker jag högst personligen inte att Brithén håller för en “förstakedja”, tror han precis som Sundh får börja i de lägre kedjorna och sen jobba sig uppåt med tiden som går.

Intressant av Uffe Bodin, har koll på sin hockey: hockeysverige.se/blogg/uffe- … n-mot-hv71

Är väldigt skeptisk till sånna här panikvärvningar överlag även om det verkar vara en bra spelare.

Känns som en ny kamil piros, kommer göra ströpoäng och mycket andrahands poäng dvs när vi redan leder med 5-1 och det andra laget tacklat av (om vi nu någonsin denna säsongen kommer leda med så mycket, tveksamt)

Förhoppningsvis kan vi undvika sista och näst sista platsen i år med de nya som kommit in.

är alltid tveksam på nordamerikanska värvningar, så även här.
Men hoppas så klart på det bästa, ser ju rätt okej ut på pappret åtminstone.

För er som inte läst J-P idag så stod det att det var Martin Thörnberg som kontaktade Stillman när Christensen fick sparken från Prag. Och när HV visade intresse så kontaktade Christensens fru Sterlings fru för att förhöra sig lite mer om bl.a Jönköping. Christensen själv kollade på LHC-matchen från i fredags.

Så om Thörna går i god för Christensen så litar jag på den här värvningen :wink:

Håller med, känns tryggt och framförallt vet Thörna hur Christensen reagerar när det går emot och blir åtsidosatt som han blev när Prag bytte tränare.

Kul! Om mellan-Thörna tror det kan bli bra litar jag benhårt på det.

Också roligt att HV kan knyta till sig FYRA toppspelare under så kort tid, särskilt eftersom man hade sådana problem att knyta till sig stjärnspelare innan säsongen.

Dessa spelare går enligt media lös på runt 15 miljoner. Nu är det nästan så man hoppas att Mattias Karlsson INTE kommer tillbaka av löneskäl :unamused:

Tro inte på vad Aftonblaskan själva har räknat ut ( hittat på).

hv71.se/artikel/44119/

nja, inga 15-20 miljoner här inte

Vi vet inte vad dom går lös på, bara att dom är 2 miljoner över budget.

Kan tänka mig att HV hade en ganska kraftig mellanskillnad i sin budget inför säsongen, mest på grund av generationsväxlingen såklart. Många unga spelare som är invärvade som inte har samma lön som äldre mer etablerade spelare.

expressen.se/sport/hockey/sh … m-hjalten/

Känns positivt :slight_smile:

Det var från början Thörnberg som sa till Stillman att ringa Christensen. Misstänker Hv fått sjukt bra rekommendationer om Christensen.

Kul att Nicklas Danielsson hyllar honom med. De kommer bli bra detta.

Bobin är inte imponerad:
[url]http://www.hockeysverige.se/blogg/uffe-bodin/14821902/straffexperten-christensen-och-skadegladjen-mot-hv71[/url]

Men vad vet han :wink:

Dock så hyllas han rejält utav Nicklas Danielsson. Spridda skurar med andra ord.
expressen.se/sport/hockey/sh … m-hjalten/

Har en bra magkänsla för framtiden. Tror Christensen kommer komma in och spela ett lysande spel. Snäppet till briljera tror jag.
HV71 har på pappret ett riktigt starkt lag. Och tror Christensen kommer bli en av publikens favorit i år.:slight_smile:
Har sett han lite till och från i NHL, lovande.

Intressant inside Thomas Johansson ger i Cmore-podcast där han berättar att han har kontakter som sagt att han blev väldigt dåligt behandlad i Prag. Flera var förvånade över behandlingen och sparkningen då han enligt dem var lagets bästa spelare, förhoppningsvis hittar han spelglädjen här och gör han det är han en toppspelare i denna ligan utan tvekan.

Verkar vara en bra kille av intervjun att döma, spela hockey vet jag att han kan!

Välkommen!

Tittade på intervjun med honom precis. Känns mycket skumt med en kanadensare som inte avslutar varje mening med “you know”!

Han hade ju norska rötter hehe :wink:

Hur såg han ut idag?