Tråden om #24 Erik Christensen

Helt okej med tanke på hans form. Man ser att det finns en tanke bakom hans spel men då det var första matchen så gick passarna ofta inte hem och det blev lite omständigt ibland. Viljan finns där men han behöver nog ett par matcher.

Tror att han kommer bli riktigt bra.

Håller helt med dig Lux :slight_smile:

Låter bra! Med Christensen i form så tror och hoppas ja att hv kommer lyfta, men frågan är vilka han ska spela med för att få bäst utdelning?:slight_smile:

De kändes som Krog hade nåt på gång igår överlag plus tyckte de gånger Krog och Christensen spela ihop såg de lovande ut. Dom 2 plus Sterling när han kommer tillbaka från sin hjärnskakning känns som bra kedja :slight_smile:

Efter 2 matcher har han tagit 29 tekningar, 23 vinster och en % på runt 80. Hyfsat! Ser bra ut i övrigt och man ser vilken potential han har, ett par matcher till och han kommer vara dominant.

Gillade verkligen var jag såg av Christensen i dagens match, synd att han inte fick göra mål, stort tack Thörnberg som gjorde så han kom hit :smiley: :smiley:

Han har bra drag på rören den killen! Tycker Hv ska använda han som de använde Davidsson i PP. Alltså att han tar fart och för in pucken i anfallzon.

Ja! Tycker f.ö han påminner lite om #76 i sitt sätt att åka skridskor, föra puck, sin storlek m.m.

Erik har även imponerat stort när det kommer till tekningar.
Just nu så leder Erik SHL’s tekningsliga på 79,31% vunna tekningar. Han har vunnit 23 av 29 tekningar.
Nu har iofs Erik bara spelat två matcher men enda, nästan 80%, sjukt :slight_smile:

Verkar även vare en harmonisk och ödmjuk kille.

Han kan bli bra som faen!

Christensen skulle kanske behöva en annan omgivning för att komma till sin rätt. Samtidigt vill man inte splitta två kedjor som funkar sen innan.

Skulle snarare säga att Nilson måste lyfta sig. De andra två kedjorna fungerar precis som du säger, så de ska inte splittas. Däremot har Nilson sett väldigt blek ut de senaste omgångarna. Men kan han få fart på målskyttet igen så blir kedjan Christensen (som speluppläggare), Jämtin (tar fighten framför mål och skapar ytor) och Nilson (som avslutare) en riktigt bra och farlig kedja.

Då skulle det bli som guldsäsongerna då vi hade tre poängproducerande kedjor.

Nej, inte göra om kedjor igen! Det kommer lossna för den kedjan också, det är jag övertygad om. Dock så får man ha i beaktande att Christensen kom relativt matchotränad till HV och har bara spelat tre matcher i sin nya omgivning så jag vill gärna se dom bli lite mer samspelta. Christensen har potential att göra sina lagkamrater bättre.

Ett annat alternativ, OM man nu ska göra om i kedjorna igen är att byta plats på PC och Christensen alt byta PC med Nilson el Jämtin (vill absolut inte splittra WK och Rajala nu so har blivit värsta dynamiska duon). Men då vi vet att både Nilson och Jämtin har stor potential så tycker jag ändå man ska fortsätta jobba in den kedjan.

Ne låt dessa kedjor spela som det är nu. Vill inte se mer ändring. HV har gjort två kanon matcher man ska inte ändra på något som vinner.

Längesen jag såg någon i HV som fintar så mycket som Christensen gör, och faktiskt lyckas. Riktigt roligt å se faktiskt, han är inte dålig på det heller om man säger så :slight_smile:

Jag tycker det är på gott och ont. Jag gillar spelare som kan bryta mönster och ta sig igenom försvar på det sättet, men samtidigt pekar det på att hans kedja inte kuggar i riktigt då det mest blir “one man-show” många gånger.

Jag har fått känslan av att Erik är lite för bra för Jämtin och Nilson, just nu.
Precis som ni säger så är Erik väldigt bra på att utmana/finta och lyckas ofta göra “OK-lägen” till riktigt bra lägen.
Tyvärr så har inte hans kedjekamrater lyckats ta vara på de chanserna. Jag är helt övertygad om att Erik hade gjort minst 3 poäng vid det här laget om han han hade spelat med lite hetare spelare (t.ex Holzapfel, Rajala, P.Carlsson). Både Jämtin och Nilson är just nu inne i en liten svacka, framförallt Nilson. Det märks främst i den sista tredjedelen där de inte riktigt får det att stämma.
Andreas och Marcus är dock två riktigt bra hockeyspelare och när de väl kommer upp i normal standard så kan det bli riktigt bra.

Jag skulle gärna vilja se Erik tillsammans med Holzapfel och P.Carlsson. Jag tror att den kedjan hade kunnat göra underverk.
En väldigt hårt jobbande kedja som är VÄLDIGT skicklig offensivt men även klarar av det defensiva. Stark tvåvägskedja.
Nu ska man ju dock absolut inte göra några radikala förändringar i våra nuvarande kedjor. Kedjorna vi har just nu ser riktigt bra ut och att göra några förändringar nu hade nästan varit tjänstefel. Däremot så kan man ju alltid drömma lite :wink:

: Jompi

Jag känner lite samma sak angående Christensen, Han är för bra för sin omgivning och kommer inte göra något underverk ensam där.

Jason Krog har varit totalt bakom flötet och har fått sina chanser denna säsong, Jag tycker man ska bänka honom nu.

Då öppnas en plats för Christensen i den kedjan som garanterat kommer göra det bättre en Krog. Sterling och Holza har varit bra i många matcher men dom har varit bäst när dom INTE spelat med Krog förutom 1 match så jag tror det blir mycket bättre fart på dem också om Christensen skulle komma in och lira i den kedjan istället.

Det känns dumt att bryta en kedja som redan levererar bra, så jag tror det här är det bästa man kan göra.

Det kommer behövas en sådan här förändring om vi ska orka fortsätta vinna matcher, Det kommer inte hålla i all evighet att 1:a producerar lika mycket varje match. Även dom måste ju få ha en formsvacka någon gång. Helst inte men till slut kommer den och då gäller det att man har spelat ihop resten av laget.

jag gillar christensen väldigt mycket! levererar mer poäng nu hur tror ni de hade sett ut om han spelade med rajala och WK? skulle va kul att prova

Visst skulle det vara intressant att se men det vore tjänstefel att göra det :stuck_out_tongue:
För det första så är både Erik och William centrar. Erik kan iofs också spela winger man han är mycket bättre som center.
Dessutom så centrar han just nu en kedja. Vem ska då ta över den positionen? P.Carlsson kan inte centra.
Det går ju iofs och flytta in Brithén från ytterpositionen till center och köra en kedja med Jämtin/Brithén/P.Carlsson.
Ett annat “problem” som jag ser är att man då skulle lösa upp succé kedjan med Rajala + C/Karlsson.
Patrik och William har ju en väldigt bra kemi och att lösa upp dessa två känns väldigt riskabelt och tveksamt.

Jag tycker att både 1:a kedjan med Rajala + C/Karlsson och 2:a med Jämtin/Christensen/Brithén är väldigt bra.
Skulle dock vara lite små skoj att mixtra lite och byta Jämtin mot Holzapfel och sedan köra en tredje kedja med Jämtin/Krog/Sterling. Tror även att det skulle få mer fart på Krog då han har två väldigt aggressiva spelare på kanterna.
Finns många roliga kombinationer som kan göra. Är dock inte alltid lika bra/smart att utföra dessa i praktiken :slight_smile: