Tråden om #24 Erik Christensen

Christensen är en kanonlirare. Blir bättre och bättre för varje match!

Härligt att han har kommit igång ordentligt från att allt riktigt fått mig sig något i början när han kom hit när istället Rajala dominerade. Tråkigt att någon alltid måste bli dålig för att någon annan ska bli bra. Tänk om Rajala kunde haft kvar sin form då han vann matcher åt HV71 samtidigt som nu Christensen kommit igång. Bara det hade gjort att vi vunnit matcher. Sen har vi en massa sparkapital i resten av laget som inte kommit igång ännu. Vi ska va som bäst när det gäller, Tror faktiskt det kan slå in lagom till slutet av säsongen om hela laget kommer igång så kommer vi nog vara bäst.

Sjukt nöjd med honom, han kommer mer och mer hela tiden. Kämpar som fan över hela isen vinner mkt tek (60.55%) 3e bäst i SHL och börjat göra mkt poäng. En spelare jag vill HV förlänger med helt klart! Han har blivit en liten personlig favorit.

Christensen är helt sjukt bra, lika imponerad av honom sen Rajala. Känns som att det blir viktigt att försöka hålla kvar Eric till nästa säsong då vi förmodligen tappar Karlsson och Krog. Helt klart en center att bygga en första lina runt. Brithén skulle definitivt klara av att centra andra, han blir landslagsman nästa år.

Håller med dig…förläng med Erik snart Stillman :slight_smile:

Hoppas verkligen att det förhandlas med Christensen för förlängning. Har gjort det mycket bra och har kommit igång rejält. Gick lite trögt de fyra första matcherna, men sen lossnade det. På de senaste 20 matcherna ligger han på ett snitt på 0,75 p/match vilket är Jason Krog i toppform-klass, dvs drygt 40 poäng utslaget på en hel säsong.

Christensen, Fiala och Brithén är en riktigt kul kedja att se och hoppas få se den nästa år också!

jag håller helt med dig. Snacka om att dem har hittat en riktigt bra kemi.

Ja jag vill inte ens ha tillbaka Jämtin i nuläget för Fiala gör mer nytta.

Däremot vill jag ha in Rajala i första igen och så kör vi Fiala här med Kristiensen och så kör vi en ren Krog kedja med transatlanterna.
Bengston, Nilson och Sandberg kanske i fyran. Liket har ramlat lite väl mycket så det bliv väl han som får sitta tyvärr eller så alternerar man honom med Bengson…

Vi har inte kvar några norrmän, just sayin… :wink:

:slight_smile:

Första center klass på honom. Hoppas han vill stanna och Hv kan hitta en deal med honom! SKulle han vara med HV från start under försäsong mm kommer han dominera i SHL.

Dominant på isen. Sjukt kul o se på han! Öser in poäng nu och är hvs bästa spelare tycker jag! Hv har nu 2 riktigt bra kedjor och det är viktigt!

Skriv kontraktet nu! Och ge minst det dubbla av vad han frågar efter.

Riktigt underbar artikel. Ska man gå efter den så ser det onekligen RIKTIGT bra ut! :slight_smile:
expressen.se/sport/hockey/sh … stortrivs/

Hoppas har förlänger vilket jag tror han kommer. Där har vi våran första center nästa år jag tycker faktiskt han i sina bästa stunder är minst lika bra som tex Hrdina, Karlsson, Sahlstedt.

Jag ÄLSKAR att Christensen trivs i laget och kan tänka sig att förlänga. Ruskigt bra och ödmjuk kille.
Intervjun han gav i CMORE direkt efter matchen igår gav mig nästan gåshud.

Vad sa han i intervjun? Jag hade tyvärr inte tillgång till att se matchen. :frowning:

Var mer hur han sa det då han som skrivits innan gav ett mycket ödmjukt intryck men han trivdes väldigt bra I Hvs organistaion och med hela laget och hyllade fansen som han i nordamerika inte var van vid vad han kallade soccerfans på hockey hehe
Han hade också alltid haft en dröm att spela i shl då han trodde det skulle passa honom bra och han var tacksam efter tiden i Prag att få chansen att göra det hos oss vilket alla vi Hv fans också är väldigt tacksamma för Hoppas han stannar åtminstonde nästa säsong också

Sammanfattas ganska bra i dessa tre artiklar.

aftonbladet.se/sportbladet/h … 8280207.ab

expressen.se/sport/hockey/sh … komma-hit/
expressen.se/sport/hockey/sh … stortrivs/

Tack till er alla! :smiley: Hade helt missat alla dessa artiklar :unamused: :astonished: