Erik ska vara helt fri från sin skada av allt jag läst av Hult och även Erik själv. sen har han väl antagligen tränat på over there för att komma i så bra form han kan efter att han känt att skadan läkt. Så kanske han inte är maxad i form helt beroende på hur sent skadad läktes eller hur man nu ska formulera sig. Men av alla tester och grejer så verkar den ju var helt åtgärdad vilket är det viktigaste, formen kommer han kunna pricka in tids nog bara han får vara fri från skadan. Angående 1-årskontraktet är väl mest för egen del från HV-s sida ifall nånting skulle hända med Erik. Men jag tror det lär förlängas under seriens gång när man får se att han håller och han hittar tillbaka till spelet igen. Känns väldigt lovande och jag tror faktiskt han är fullstädigt hel med tanke på hur tydliga man nu är.
Jävligt kul för Christensen med att han slapp åka runt och aldrig kunna vara hundra igen som det lät på honom i nån intervju förra året. Kanske han ändå är 99 % nu då.
Fantastisk nyhet med EC tillbaka och med positiva besked, kommer väl ta ett tag innan han kommer i matchform men kommer ge oss den spets som behövs när han väl spelat några matcher. Håller tummarna för att han håller hela säsongen
Helt plötsligt verkar alla “experter” tro att HV kan utmana bland topp fyra
Kamma er jävla sopor ( tittar på alla “experter”)!!!
En person gör inte ett lag. #24 kommer att göra oss bättre, men han kommer inte lyfta ett lag från botten till toppen. Dock har nog “experterna” undervärderat HV inför denna säsong. Kanske kan #24 höja oss två till tre placeringar vilket kanske räcker till topp fyra. Beskåda då “experternas” slutsats att #24 tagit HV från (deras) bottenplacering till topplacering. Så mina vänner, skapas en myt eller vandringssägen.
Han kommer till Jönköping den 7 Oktober. Dagen efter möter vi Djurgården men har svårt att tro att han spelar då, premiären kommer förmodligen i Kinnarps mot Örebro den 13 Oktober!
Men det är väll ingen som tror att EC kommer gå in och tokdominera på lördag när han inte spelat en endaste träningsmatch och antagligen är något jettlagggad. Klarar han att hålla tempot någorlunda och spelar en 10 min eller så så är jag nöjd till en början iaf
Christensen is in the building
Får vi alla se till att ha låga förväntningar första matcherna så vi inte blir besvikna i onödan.
Kommer bli jätteviktig för HV när han hittar in i spelet igen. Men det skulle inte förvåna mig om han överträffade sig själv redan imorgon och nätar trots att han inte spelat matcher. Welcome back Erik.
Ja det kan man aldrig veta med säkerhet, men det känns ändå ganska osannolikt med tanke på att han inte är skadad längre. Tyckte han såg helt okej ut på isträningen och ett par matcher lär behövas för att komma in i det helt och fullt men det skulle inte förvåna mig om han ser bättre ut än förra säsongen redan nu med tanke på att han är skadefri och säkert tycker det är betydligt roligare att spela då.
Jag ställer inga som helst krav på honom. Ska bara bli jäkligt kul att se honom på isen igen skadefri.
Fanns det någon speciell anledning till varför då skrev så eller trollade du bara?
trolla?
Vi fans har en tendens att hype’a vissa spelare med hög profil och sedan bli bittra när vår hype inte faller in. Lex-Laine, Lex-tedenby, Lex-Thörna, lex-massoravfolk.
Jag ser fram emot #24’s intåg i laget men jag inser risken med att ta in någon som inte tränat med laget på väldigt länge. Du pratar om att ha “låga förväntningar första matcherna så vi inte blir besvikna i onödan”. Jag menade bara att den tidsramen kanske är lite för sparsamt tilltagen och att vi kan behöva lite mer tid innan vi hänger oss till depressiva tendenser.
Okej det var så du menade. Månader tyckte jag lät som en halv säsong. Känns kanske lite väl långt men självklart ska vi ge honom tid. Skrev mest inlägget som en tanke till andra att ge honom minst ett par matcher i alla fall. Gärna längre om det nu skulle behövas för att han ska hitta formen. Själv lär jag inte bli besviken då jag är fullt medveten om att det kan ta tid att hitta tillbaka efter skador. Men känslan är nog att det kan gå snabbare än vad du tror, men det är ju bara positivt i så fall.