Tråden om #24 Erik Christensen

Ja, efter typ 100 dagars sjukskrivning eller något. Känns sådär seriöst att skriva kontrakt med en spelare och betala alla löner, skatter och avgifter och bara kanske får användning för honom. Känns som att HV och Christensen kommer att hålla kontakten över sommaren och se hur hans rehab går. Det har ju redan annonserats ut och det är väl en bra lösning.

Senaste nytt om Christensen. Det låter inget vidare tyvärr.

hockeysverige.se/2016/07/17/ … ta-pa-mig/

“– Jag kan inte binda mig till HV71 om jag inte vet vad som är fel på min kropp, det var därför jag avslutade kontraktet. Jag måste se till att problemen jag haft inte kommer tillbaka. Just nu känner jag mig bra, men jag behöver åka skridskor under en längre tid för att hitta rytmen”

“– Jag har haft intresse från andra lag. Men den dörren är stängd till hur det blir med HV. Men jag vill inte komma tillbaka i vinter och veta att ryggen krånglar – jag vill vara ärlig mot HV. Har de inte rum för mig är det okej, hockey är business”

Kanske inte låter helt optimalt men hoppet är det sista som dör. Det andra citatet är helt underbart, usch vad jag vill se en skadefri E.C i den blåa dressen ett tag till, fullkomligt lysande spelare och framförallt verkar han vara en fantastisk person.

Konspirationsteori eftersom det är så märkligt att HV71 fortfarande inte presenterat en lösning på den viktigaste positionen: Djävulskt spelskicklig förstacenter. Av skattemässiga skäl måste Erik Christensen och HV71 få det att se ut som de inte har någon koppling till varandra eller något avtalat, men kanske har de redan gjort upp att Erik Christensen kommer att vara ur Sverige i 6 månader utan synbar koppling till HV71 och sedan komma tillbaka på artistkontrakt i slutet av september.

Jag drog ett litet mail till Herr Hult och Herr Davidsson idag.

[i]"Tjena grabbar!

Jag vill bara vädja lite smått att ni ska ha lite is i magen när det gäller #24. Han är en riktigt supporterfavorit och en spelare som drar biljettintäkter med sina underbara kroppsfinter. Dessutom verkar han vara en fantastiskt ödmjuk person.

Vi är många fans som vill återse Erik i vår vackra tröja! Om han får ordning på kroppen och det stämmer som han säger, att han ej tänker tala med någon annan klubb förrän han vet hur det blir med HV, snälla, håll den dörren öppen så länge det bara går!

Nu hoppas vi på en grym säsong 16/17!"[/i]

Jag vill så sjukt gärna se Erik i HV-tröjan igen om han känner sig frisk!

I statusuppdateringen från Hult på HVTV pratar man om att besked är att vänta nån vecka in i augusti. Enligt intervjun med Hult så skulle Eric köra på is ordentligt en vecka i augusti för att se hur det känns. Hade varit kul att höra hur det har gått.

Tror dom avvaktar, vet inte men får för mig att dom vet mer än dom säger och att Christensen ansluter i oktober på artistkontrakt…
Har dock inga belägg för de mer än att de stod i JP för ett tag sen att skattetekniska skäl hindrar honom från att ansluta tidigare om han gör de överhuvudtaget…

Jag har också fått känslan av det (som jag skrev ovan).

jp.se/article/christensen-jag-kommer-spela/

Härligt, om du spelar i HV71… :wink:

Där kom den sista pusselbiten och Centern som alla väntade på. Finns inget att Tveka på för J & J nu om han nu är fullt frisk så är det som ett nyförvärv gentemot förra säsongen. Kommer höja hela laget åtminstone kedjan han skulle kunna spela i. Förra året hade man den där känslan att det kan fan gå bra men alla blev skadade. i år är alla friska lagom till SHL-start och det sista som saknas är den där supercentern i fullt slag. Får vi tillbaka Christensen om han nu är 100% så tror ja vi kan gå riktigt långt i år.

Fan om nåt annat lag snor honom nu och sabbar sista lilla pusslet. Vill verkligen se HV71 den häär säsongen med det lag man har och minimalt med skador plus en fullt frisk Christensen. Kommer fan bli magiskt.

hv71.se/artikel/i6kbairde-3iaijd/
Gamla intervjun med Hult lovar ju gott i alla fall. Vill Erik spela i HV så blir det HV om jag tolkar Hult rätt.
Men lite oroande är det att han smyger med det, Inget klart och tydligt att blir Erik frisk så vill vi ha honom.
Snarare mycket prat om att det är en jättebra spelare osv och dialog mm.
Vi får se helt enkelt vad som händer, Optimalt vore ju att få hit honom bums så han kan träna ihop sig med laget och bilda den där giftiga formationen som vi alla hoppades på redan förra säsongen.

I år skulle den kunnat bestått av Thörnberg - Christensen - Arlbrandt

Håller helt med! Hit med han nu!

I en perfekt värld presenterar HV Christensen under HV-dagen. Det vore inte helt orimligt med tanke på att han är efterfrågad av fansen.

Hoppas kan man ju, även om det känns tveksamt i nuläget :confused:

Vad är sant o vad är inte angående Christensen ?

Hv säger ha god kontakt med honom o Erik själv har väl sagt att han kommer spela!?
Frölunda ska ha kontrakterat honom?

Att se honom i Frölunda hade ju varit surare än en julafton utan tomte! Får inte hända!

Ett år till i HV, stabilt!! :smiley:

Fy fan vad bra! Helgen blir ett enda stort leende. :smiley: :smiley: :smiley: :smiley: :smiley:
Dags för alla att uppdatera tabell- och guldtipsen. :laughing:

youtube.com/watch?v=6M2UzoOYi-w

Halleluja!!!
Vilket jäkla gött besked inför helgen.

Kollar på Youtube-videon och inser…vilka jäkla avslut…vilka jävla mål!
Hoppas att den trevlige Erik C kommer tillbaks i gammalt gott slag, tveklöst en av, om inte den, bäste fwd i SHL!

Favoriten är ju efter 3.30 när han drar korsbanden på Rödskägg-Junland i “Clöbben”… :sunglasses:

Jag får ta och göra en ny sån video efter denna säsongen!

Missförstå mig inte EC är kung och glad som fan att han är tillbaks men känns som hans form är ett stort frågetecken. Vi får ju inte veta ett skit igentligen… sist vi hörde från honom så var han i princip sängliggande och nu helt plötsligt är han i prima skick. Vad har hänt?

Kommer han hålla nu för matchsituationer med 100% närkamper och allt vad det innebär? Har han ens istränat?

Bara en stilla undran… någon får gärna försäkra mig om att allt kommer bli bra :stuck_out_tongue: