Tråden om #24 Erik Christensen

Ja, kanske får vi veta om vi åker ut på lördag…det känns som att det ligger enhund begraven här för det känns ju som att det är nåt vi inte känner till för ärligt talat, en bättre center än en hel Eric, det tror jag inte finns på marknaden (menar då tillgänglig som inte är i NHL eller stjärna i KHL) så det vore idioti av sportcheferna i så fall att inte förlänga…

Enligt Aftonbladet så missar Erik första kvartsfinalen

aftonbladet.se/sportbladet/s … ckeyextra/

Är det någon som vet någon om Christensen? Kan man förvänta sig att få se honom spela i slutspelet?

Han bör ju vara sopslut, om inte så hade han lirat.

Har en känsla att vi inte ser honom mer i HV. Antingen skada eller har han skrivit kontrakt bakom ryggen på HV.
OBS bara antagande.

Christensen själv om situationen:

[url]http://www.jp.se/article/foljer-jag-mitt-hjarta-stannar-jag-i-hv/[/url]

Killen är trots allt bara 32. Känns som att det måste gå att komma tillbaka.

Hade inte Zetterberg en ryggskada för några år sedan och var borta en halv säsong. Nu är han 35 och spelar som inget hänt.

Det är ju inte säkert att det är samma typ av skada och vi vet ju igentligen inget om hur allvarligt det är, men om det går att fortsätta kariären så säger jag förläng!!

Borde de inte kunna skriva en delvis prestationsbaserat kontrakt? En lägre grundlön som höjs ordentligt om han når 30 poäng eller 40 poäng? Hmm, inser att det kan bli ekonomiska problem om HV71 kontrakterar en ny säker poängmaskin samtidigt som Christensen börjar leverera. Då har vi helt plötsligt två topplöner istället för en. Samtidigt har vi då en god chans på SM-guld.

Allmänt: Har HV71 gått från två till en till ingen 35+ poängproducerande center under de senaste åren?
Davidsson - Sahlstedt (2002-2004)
Davidsson - Andreas Karlsson (2004-2006)
Davidsson - Hrdina (2006-2008)
Davidsson - Beech (2008-2009)
Davidsson (2009/2010)
Davidsson - Piros (2010/2011)
Davidsson - Krog (2011/2012)
Krog (2012/2013)
William Karlsson (2013/2014)
Christensen (2014/2015)
– (2015/2016)

Hörde ett rykte så ta det med en nypa salt eller om någon kan bekräfta.

Enligt ryktet så är det inte “bara” skada som stoppar från spel utan något annat, vad vet jag inte.
Schism eller vad skulle det kunna vara isåfall?

Klar för Modo?

Känns som den enda klubben som det kan vara så känsligt att lämna för med hela AJ-historian, har ju ryktats dit tidigare.

Läste att knäskadan som Christensson ådrog sig i CHL innan säsongen kan innebära slutet på karriären. Det är uppenbart att den har hämmat honom hela denna säsongen som avslutades med att han inte kunde spela alls.

Lider något fruktansvärt med Erik då det syns på honom så tydligt hur dåligt han mår när han inte kan bidra på det sätt han vill. Hoppas ändå på något sätt att HV vill ge honom chansen att komma tillbaka från skadan då han är en absolut favorit för mig :frowning:

Känns det inte lite som Davidssons slut på karriären? Och det vill jag absolut inte se igen.

Tycker det är bättre att bryta kontrakten för bådas vinning, hade han inte kunnat tillföra massor i form av tränare/scout för föreningen?

Jag ser hellre att han får ett 1års-kontrakt som sedan kan brytas om det inte funkar. Jag tror inte Erik skulle ha några problem med det.

Ja håller med och det känns som det är lite öppet ännu för det beskedet lämnade ju Hult idag.

Jag skulle bli mycket förvånad om man förlänger med Christensen. Precis som med Campoli så tror jag inte man har råd med honom, särskilt inte sett till en otroligt varierande prestation. Alldeles för osäkert läge för att lägga pengar på honom. Jag tycker man behöver mer pang för pengarna även här.

Mer om Erik och hans skada: jp.se/article/skadan-som-sat … -stjarnan/

Älskar Christensen som fan, å hade absolut inte blivit ledsen om han förlängt. MEN…jag tycker faktiskt att vi borde släppa han, känns som det råder för mycket tveksamheter om hans skada och det sista vi behöver är att lägga ut en superlön på en kille som riskerar att gå sönder å missa halva säsongen igen.

Dessutom låter det inte som han kommer göra ett beslut inom närmsta framtid så kanske bättre att få in en kille som kan vara med under hela försäsongen.

Nu vet jag inte helt hur det fungerar, men skulle man kunna ta in Christensen på artistkontrakt? Då hinner han kanske med den rehab han behöver. En skadefri Erik är en av seriens bästa centrar, vill gärna se honom i HV något år till.

Låter ju som en väldigt bra lösning i mina öron!

Ett 1-årskontrakt tycker jag definitivt det är värt att satsa på. Går han sönder täcker väl försäkringen upp för en del av lönen?