Tråden om #24 Erik Christensen

Förlåt. Tänkte mig inte för.

Ja perspektiv är underskattat. Sportcheferna vet nog en aning mer än vi. Det är så lätt att slänga ur sig: Vafan varför förlänger de inte? Tänk om man har Ullström på kroken? Där har vi ju en framtida 76. Jag tar i alla fall honom före 24. Ska i så fall 28 eller 29 centra fjärdekedjan om man ska ha både Ullström och 24? Nja, det känns inte optimalt direkt.

Visst, Ullström är en spekulation från min sida, kan ju bero på 24s knä också (spekulation igen). Poängen är ju att merparten av oss inte vet vad som sker bakom kulisserna och då kanske man inte ska idiotförklara sportcheferna.

Om Eric går ut i media och säger att han vill vara kvar så får man väl förutsätta att det är så dock.

Det sa Rajala också. Klart EC säger det fansen vill höra, samtidigt är ishockeyn hans arbete och vi är inte de enda arbetsgivarna.
Sen kan hans knä vara så illa däran att HV inte vill förlänga, också en aspekt.

Visst men inte katten vill Modo ha honom om hans knä är kasst…och med tanke på om nu knät är kasst så får man väl säga att 23 p på 41 matcher i så fall är rätt okej. Pengar borde han ha så han klarar sig menar jag. Titta på Laine, han hade en så där säsong förra året och hade anbud från andra men valde HV pga av familjeskäl och han började denna säsongen bra som fan!

Ja men Rajala var väl lite skillnad plus att han var en spelare som ville tillbaka till KHL och då han kom tillbaka ledde vi serien och hade inget behov av honom…

Det som talar för att Christensen vill stanna i laget är att han är sjukt engagerad i klubbmärket.
Har sett intervjuer med honom när han berättat om HVs storhetstid under 2000-talet med Davidsson i spetsen som han ser som en stor inspirationskälla. Han har till och med suttit och tittat på gamla finalmatcher med HV - hur många spelare gör det?

För något år sedan hade man i HVTV något i stil med “Vad kan du om HV” och jag tror Christensen prickade alla frågorna.
Var ju hur många spelare som helst med år i klubben som inte ens hade koll på vilka tröjor som hänger i taket… :neutral_face:

Ja det stämmer och just därför så känns det konstigt om han hellre vill gå till en annan klubb.

Erik Christensen har spelat med skada och smärta i 1,5 månader. Nu ska han in och kötta i slutspelet.
“Måste jag spela med smärta så gör jag det, jag vill spela slutspel och vill hjälpa laget oavsett om det gör ont.”
Karaktär.

[url]http://www.jkpglive.se/christensen-om-skadan/[/url]

fast han bidrar inte så mkt. Jag gissar att han inte hade en skada som kunde vila sig iordning till slutspelet… frågan är om inte det finns bättre alternativ än en skadad #24?

Det tror inte jag, vem skulle det vara? Jag tycker Eric var bättre de sista matcherna då Arla kom in i laget.

Men jag läste att det verkar som eric har haft problem med knät hela säsongen så det kan ju helt klart vara en förklaring till varför han inte “tryckt på” i åkningen som han gjorde förra året och det minns vi ju hur det gick för Kapten då hans knä inte ville vara med. Det är svårt att spela på toppen då inte kroppen gör som man vill…Men kan Eric bli bra med Rehab till nästa år så ska han få den tiden tycker jag för jag tycker i ärlighetens namn att det blir svårt att hitta någon bättre som inte kostar 500 papp i månaden. Eric har ju bevisat att han kanske är den bästa centern i serien då han inte är skadad menar jag.

Jag har inte sett de senaste matcherna pga livet, men jag hoppas du har rätt i att #24 blivit bättre i Arlas närvaro, han kan behöva stå still lite och lägga några mackor på bladet.

Om det är en knäskada så är det svårt att bli helt återställd. Hockeyn sliter oerhört på knäna och och de är väldigt utsatta för pååkningar mm. Tyvärr tror jag inte att man med rehab, efter att själv opererat båda knäna, att man återfår full kraft igen. Knäna är utsatta för förslitningsskador som ingen annan del i kroppen och skador på menisk och ledband går aldrig att helt återställa. Jag känner det varenda gång i vardagsmotionen.
Det är liknande med fotleder och här har vi Foppa som ett lysande exempel.

Ja Ingeville du kan ha rätt, det är svårt att veta omfattningen på skadan men då han haft så ont att han inte kunnat böja sig så är det nog rätt illa…

Det är en överkroppsskada han dragits med senaste tiden.

Du har insides info hoppas jag?

Det får inte bli som Melle, hade en skada med sig från AIK. Stillman skrev kontraktet.
Ingen läkarundersökning utan rehab och träning av det slitna skulle fixa honom.
Detta har vi inte råd med, att spelare skadar sig under säsong är inte så ovanligt men inte vid starten i ett nytt kontrakt.

Inte direkt, men enligt JP så handlar det om överkroppen: jp.se/article/backen-gor-comeback/

Någon som har källor om att Christensen har tackat nej till förlängning med HV71?
Enligt diverse rykten sägs det ju så.

Fruktansvärt tråkigt isåfall då han varit min favorit sen han kom till oss.
Vet att han inte varit lika bra denna säsong men tror han skulle kunna vara en ledande center nästa säsong igen.

Hoppas att Eric ändrar sitt beslut då han sagt att han trivs bra i HV71 och med fansen.
Hoppas Modo åker ur SHL så kan vi ta Noah Welch samt att Christensen inte vill spela i HA!

Ruskigt besviken om han sticker. Han hade säkert inga problem att spela under AJ då han trots allt gjorde en kanonsäsong. Jag tror inte att nuvarande lagledning har gynnat kontraktsförhandlingarna heller i ärlighetens namn.

Om det skulle bero på tränarna så tyder det ju på att Lindbom även kommer vara HC nästa säsong.
Då kan jag mycket väl förstå Erics beslut. Lindbom var ju det sista namnet man tänkte på vem som skulle ta över ett sjunkande skepp.
Eller rättare sagt JL fanns inte ens med i dom vildaste fantasier men när jag läste om Lindboms visioner om att ta dom tillbaka till Hv hockeyn igen så fick man vart fall hopp men inget denna säsong som gjort en glad och kan även tänka mig att det spelar in i hans val av klubb.

Vem vill spela dump hockey av de som gillar att ha puck under kontroll.

Det här verkar inte va knäskadan utan låter mer som nånting med ryggen. “Kan inte böja mig ner”, “låg i sängen” osv… plus att JP:s artikel nämnde en överkroppskada.

Tycker grymt synd om Erik när kroppen inte vill som han vill samtidigt som han är på utgående kontrakt. Det är ju uppenbart från de många inslagen med honom att han känner väldigt starkt för HV och att hans högsta önskan är att vinna med HV. Han har helt klart varit en av mina favorit-personer i HV dom senaste åren och jag hoppas verkligen att han kommer kunna vara med oss nästa säsong… skadefri!