Tråden om #24 Oscar Fisker Mølgaard

Hyllas utav Sanny i senaste “veckans lag”.
Bravo Fisken :clap:

2 gillningar

9 gillningar

Gnäller ju en hel del i div trådar.
Dags hylla lite, för humörets skull och KBT HV PSD’n en skvätt.

Lite stats på den unge mannen. Glömmer ofta att han är junior.
Lätt gjort när man tittar på vad han gör därute på isen.
Fullkomligt älskar hans spel utan puck. Briljant.

Utveckling, säsongsjämförelse

Game log, lika styrka sorterad efter mål ± när på isen (GF±)
Han har häpnandsväckande siffror även i matcher där GF% är kass.

Med Fisker på isen i 5 m 5 så har vi alltså:
9 matcher med +
8 matcher med ±0
2 matcher med -

Tänk om alla kunde vara lite Fisker och bli bättre hela tiden.

13 gillningar

Spela killen 60 minuter

2 gillningar

Jag är inte ett dugg överraskad. Han visade tendenser redan förra året på hur bra han kommer bli.
Jag tror även att han skulle må bra av att köra en säsong till eller två i HV. Många drar för tidigt.

5 gillningar

Han hade mått jättebra av det, ja. Frågan är bara hur Fisken själv upplever utvecklingen i ett lag som bara förlorar och förlorar.

Han lär tyvärr dra så fort han får chansen.

1 gillning

Det kan du givetvis ha rätt i. Han kanske också trivs? Hans nhl-klubb borde rimligtvis tycka att han har en bra utveckling här?

Än så länge har han väl ändå utvecklats väldigt bra även om vi förlorar?

3 gillningar

Det tror jag absolut. Om vi gör ett eller två fler mål per match och vinner matcherna istället för att förlora dom tror jag inte påverkar en individuell utveckling. Det som påverkar en individuell utveckling är till stora delar det som sker mellan matcherna i form av träningar på och utanför isen. Det kombinerat med att få förtroende och att spela mycket under matcherna, vilket OFM får, tror jag är viktigare för en individuell utveckling än om laget vinner/förlorar matcher. Även om man såklart alltid vill vinna matcher.

1 gillning

Fisken har ju fått precis den utvecklingen som Seattle ville åt när han stannade ett år till i HV. Han är faktiskt en toppcenter i ligan just nu. Det finns tyvärr inte en chans att de tycker att han ska stanna ännu ett år, utan man ser honom som någon som kommer spela NHL-matcher redan nästa år. Han lär dessutom göra sitt tredje raka A-VM för Danmark i år, så det är en väldigt rutinerad 19-åring vi pratar om. Vi får njuta säsongen ut och hoppas att hans spel hjälper oss att undvika kval

11 gillningar

Seattle kommer ta över honom till AHL nästa säsong för att vänja sig vid liten rink. 100%

Denna grabben har alltså +11 i ett lag som ligger näst sist. delad tvåa är Alsing, Lenc, Ang på +5 Sedan kommer AP på +1, resten som inte varit inlånade eller bara spelat några matcher har negativt +/- Han har också 0 utvisningminuter enligt EP.

13 gillningar

Vilket jäkla genombrott killen fått. Känns stundtals dominant på isen, gör sällan en dålig match.

11 gillningar

Ändå mer imponerande när man ser till hur många mål vi gör vid lika många spelare på isen.

Är mer imponerad av hans allround spel. Bra på allt. Tar ansvar, mogen för sin ålder. Allt detta i samma spelare som endast är 19.

3 gillningar

Bara hoppas att han om 10år vill komma hem och avsluta på topp i hv

2 gillningar

Och ta oss upp ur hockeyettan till HA igen :wink: hehe

2 gillningar

Fy fan

Vad har hänt med Fisken? Vågar inte ens skjuta i A-lägen i slottet utan alibipassar halvdant till nån annan?

Helt nedmald av sina lagkamrater och coacher?

1 gillning

Han vilar med pucken så att säga…

3 gillningar