Tråden om #24 Oscar Fisker Mølgaard

Tvingas man spela med Ang så blir man sån. OFM får nästan aldrig ha pucken när Ang är på planen.

Ang hämtar pucken i egen zon, snirklar sig igenom mittzonen och in i anfallszonen, letar skott, letar pass, rundar målburen, letar skott, letar pass.

Går ner mot offensiv blå, letar skott, letar pass, åker längs blålinjen, startar en ny runda…MEN DET HÄNDER INGENTING. Den som är kreativ, OFM, får åka sysslolös nästan hela tiden.

Jag är så jäkla trött på Ang. Ner med honom i fjärde ihop med Tikka för han behöver inte ha pucken jättemycket.

5 gillningar

Sa samma sak igår

Fatta att som nhl-klubb ha sina talanger i hv71 och ge dem en AB utbildning.

2 gillningar

Ja och alla precis alla ser detta.
Likförbannat så görs ingenting åt saken.
Splitta dessa 2 och du får åtminstone en annan dynamik på planen.

2 gillningar

Fortsätter här också till Blomman ser, Ang ska spela center om han ska hålla så mycket i pucken. Splittra dessa och du har en helt ny dynamik.

4 gillningar

Är det helt klart att OFM åker över nästa säsong?

Inte sett något officiellt besked MEN jag känner att han skulle må bra av ytterligare 1år i HV som ledande spelare, ska absolut kunna va toppcenter i HV kan jag tycka.

4 gillningar

Verkligen! Känns som att han har klivit fram bra när Borgström försvann och när det verkligen behövdes. Man kanske inte helt redo för NHL.

1 gillning

Gjorde jämförelse med ung Bäckis eller andra yngre centrar, då tycker jag att OFM har 1år kvar till i HV :slight_smile:

1 gillning

Tror man vill se mer av Fisker innan han “tvingas” över.
Kanske ställa lite krav på HV (om han blir kvar här då…), som att han ska lira med en sniper och en grovjobbare och inte med ännu en Center och och grovjobbare…

1 gillning

Jag önskar honom all välgång i livet. Lika stor på planen som utanför. Kommer alltid att vara saknad.

4 gillningar

Vår lilla dansk, hoppas du blir kvar eller en dag kommer tillbaka. lycka till

5 gillningar

Verkar vara en fantastisk person. En aura att vara en framtida kapten, oavsett liga.

9 gillningar

Skit också!!

1 gillning

Hej då :fish::fish::fish::fish: tack för allt :yellow_heart::white_heart::blue_heart:

5 gillningar

Tack Oskar och välkommen åter! Lycka till!

2 gillningar

4 gillningar

Fina Fisken, du kommer vara saknad. Välkommen hem any time! :fish: :tropical_fish:

8 gillningar

Fisken kommer såklart åka över. Men det innebär inte att han kommer tillbaka till SHL. Men den stora frågan är om hans lag vill att han åker tillbaka till lindansarlaget HV71!

Tror inte han är redo för NHL redan nu men kan ju hända att de vill ha honom i AHL nästa säsong.

Grym personlighet och en otroligt bra ishockeyspelare som vi har fostrat väl!

3 gillningar

Guuud vad man kommer sakna Fisken. Fem plus på isen, fem plus utanför. Ett framtida kaptensämne.

Man vill så gärna att han ska lyckas i NHL. Han har all potential. Samtidigt. Man vill så gärna att han kommer tillbaka så snart som möjligt.

27 gillningar