Tvingas man spela med Ang så blir man sån. OFM får nästan aldrig ha pucken när Ang är på planen.
Ang hämtar pucken i egen zon, snirklar sig igenom mittzonen och in i anfallszonen, letar skott, letar pass, rundar målburen, letar skott, letar pass.
Går ner mot offensiv blå, letar skott, letar pass, åker längs blålinjen, startar en ny runda…MEN DET HÄNDER INGENTING. Den som är kreativ, OFM, får åka sysslolös nästan hela tiden.
Jag är så jäkla trött på Ang. Ner med honom i fjärde ihop med Tikka för han behöver inte ha pucken jättemycket.
Inte sett något officiellt besked MEN jag känner att han skulle må bra av ytterligare 1år i HV som ledande spelare, ska absolut kunna va toppcenter i HV kan jag tycka.
Tror man vill se mer av Fisker innan han “tvingas” över.
Kanske ställa lite krav på HV (om han blir kvar här då…), som att han ska lira med en sniper och en grovjobbare och inte med ännu en Center och och grovjobbare…
Fisken kommer såklart åka över. Men det innebär inte att han kommer tillbaka till SHL. Men den stora frågan är om hans lag vill att han åker tillbaka till lindansarlaget HV71!
Tror inte han är redo för NHL redan nu men kan ju hända att de vill ha honom i AHL nästa säsong.
Grym personlighet och en otroligt bra ishockeyspelare som vi har fostrat väl!