OFM:s utveckling diskuteras i en annan tråd.
Utvecklingen blir än mer påtaglig om man tittar delar upp förra säsongen i två delar.
Första halvan 25 matcher 3+2=5 p (0.20 p/match)
Andra halvan 26 matcher 6+10= 16 p (0.62 p/match)
OFM:s utveckling diskuteras i en annan tråd.
Utvecklingen blir än mer påtaglig om man tittar delar upp förra säsongen i två delar.
Första halvan 25 matcher 3+2=5 p (0.20 p/match)
Andra halvan 26 matcher 6+10= 16 p (0.62 p/match)
Varför ”måste” OFM ner ett snäpp om Borgström centrar?! Är väl mycket bättre om han är bättre än Borgström och förtjänar att vara 2C än att han bara tilldelas den rollen?
Fisken är en 3-4 center i mina ögon. Utvecklas han så tar han naturligt en plats högre upp.
Fisker absolut 2-3 center. Han har de egenskaperna som krävs för andralinan. Att sätta honom i en fjärdelina tycker jag är helt obskyrt
Aldrig förstått hur folk kan tro att spelare blir 2-3gånger bättre över en sommar, var OFM våran andra eller första center senaste säsongen när vi nästan åkte ur SHL och hade ett riktigt dåligt lag ? NEJ, varför skulle han bli det nu då i ett bättre lag ? OBS! jag tror att OFM kommer bli grym men han kunde inte axla första eller andra center rollen förra året, så en klockren tredje center med tillväxt potential det är vad jag ser i OFM
Vet inte riktigt vad du förväntar dig av en 18-åring som kastades runt i linorna hela säsongen.
Fick han ens tre matcher i rad med samma (bra) forwards runt sig?
Han var i mångas ögon Topp 5 Defensivt förra året och utvecklas fort.
Bara se på utvecklingen i landslaget, där han har en ledande roll och ges förtroende.
Övertygad om att OFM inleder som 2:a center i år och den platsen behåller han hela säsongen.
(Fortfarande sur på Lindbom för att han inte hade kulor nog att ställa ut Petterson-OFM-Träff några matcher när halva laget var skadat.)
Hört talas om utveckling? Blir OFM tre gånger så bra gör han drygt 60 poäng och tror nästan ingen här tror eller kräver det.
Killen är 19 bast, en av ligans mest talangfulla spelare, med en stor mognad i sitt spel över hela isen. Förra säsongen spelade han sin andra säsong i SHL och gjorde 21 poäng. Detta trots att han spelade i ett av seriens sämsta lag och i en omgivning som inte bäddade för särskilt stordåda förutsättningar. För mig var OFM vår bäste center ifjol sett över hela säsongen. Han gick från ett poängsnitt på 0,17 till 0,42 från hans första år till sitt andra år i SHL.
Oavsett vad vi tycker så verkar AB se honom som andracenter och enligt mig är det bannemig på tiden att vi vågar satsa på våra talanger. Det är inte de yngre förmågornas prestationer på isen som bidragit till våra senaste säsongers usla resultat. Däremot har de yngre nästan enkom fått stå åt sidan för såväl etablerade ”stjärnor” som breddspelare.
0,17 → 0,42 över en sommar? Tänka sig, då blev han ju faktiskt 2,5x bättre!
Och i landslaget. Från 0.00 till 0.82.
8.2 ggr bättre va?
ja jag har hört talas om utveckling men man kan ju inte garantera eller lita på att en utveckling sker.
Om, och jag säger om, fisken inte åker på camp i NA i början av säsongen så tycker jag gott han kan testas som andracenter. Det är rätt få 18-19 åringar som gjort två hela SHL säsonger och dessutom avslutat med A-VM. Om han däremot åker över och missar de första matcherna i HV så ska vi definitivt inte bygga en andrakedja runt honom. De som åker över med ambitionen att ta en NHL-tröja brukar ofta vara slitna och splittrade när de kommer hem och deras fokus brukar inte ligga på laget de representerar utan snarare vad tränare och scouter i laget de ska representera tycker.
Är inte 8,2*0=0?
Vill man ha garantier så ska man syssla med annat. Finns aldrig garantier för något. Däremot finns en budget att förhålla sig till, ett varumärke som ska marknadsföras, ett ansvar och en fingertoppskänsla i att våga satsa och ta risker.
Lägg pengarna på 1C och en topp-Fw. Man kan inte få hela kakan och äta det.
De håller jag med om
Skulle säga att han blivit oändligt mycket bättre.
Liggande åttan…
Fisken ligger nivån över vad de allra största talangerna på senare år presterat i SHL/HA.
Vid samma ålder som Fisken producerade 21 pinnar i SHL så presterade Lekkerimäki 9 i HA, Östlundh 26 i HA och Öhgren 20 i HA. Ha det i åtanke när ni bedömer Fisken.
Lekkerimäki gjorde 31 i SHL denna säsong, jag tror Fisken slår det. Vågar man ge Fisken förtroende på riktigt så kommer han göra 35p+
Det var andra halvan av säsongen OFM kom igång. Då låg han på 0,62 p/match. Vilket hade gett 32p på 52 matcher. Dvs. bara någon poäng bakom Borgström. Han har redan visat potentialen.
Nu är det duktigt OT här
0,17 till 0,42 p/match blir 0,42/0,17= 2,47 gånger bättre avrundat till 2,5
0 till 0,82 blir 0,82/0 går inte att räkna ut.
Men om man i stället delar 0,82 med ett oändligt litet tal 0,0…001 så kan man matematiskt bevisa att det går mot oändligheten mycket bättre.
Så man kan inte jämföra när man delar med noll, ingen kan bli så mycket bättre.
nu är det inte OT längre