Tråden om #24 Stefan Elliott

Vilken passning till avhörande målet ikväll. Världsklass som louma hade sagt. Haha.
Ända jag undrar är varför han ej är första alternativ inpå där Brännström nu spelar istället.
Elliot är den back som skjuter absolut mest och bäst. Underbar att skåda från blå.

Det bästa av allt? Vem var inne på baklängesmålet i sudden? Vem hängde inte med när Wärn fick pucken.?
Jo allas gullegris. Rasmus Dahlin. Underbart!!!

Fick precis samma tanke ang. Dahlin :smiley:
Hoppas J+J gör vad som krävs för att förlänga med Elliott

Någon som hört något om Elliots framtid i HV71?
Är ju en klassback vi har och som vi skulle behöva bygga laget kring nästa säsong med tanke på hur det sett ut i år!

Elliot har uttalat sig om säsongen och framtiden. Ger det 30/70 att han blir kvar. Känns som att det räcker med ett enda bättre förslag så drar han. Lite som Salmela.

jnytt.se/article/elliott-om … s-bra-har/

Karaktärskille alltså…Elliott har verkligen blandat och gett denna säsong, i början var han bedrövlig, för att sen höja sig till landslagsnivå, men sen tycker jag att han gick ett par steg tillbaka efter OS.

Ne han drar te Schweiz eller khl eller en annan SHL klubb, tror inte vi lyckas förlänga med han

Iom de uttalandena tycker jag Elliott cementerar sitt eget öde. Finns inte en möjlighet att förlänga i min värld. Tänker inte ha en spelare hos oss som är här bara för att han inte fick ett bättre erbjudande. Tack och hej Stefan! Efter OS har han ändå knappt varit godkänd!

Håller med. Vi ratar toppspelare som faktiskt vill spela i bättre ligor och tjäna mer pengar om möjligheten finns och satsar på spelare som Styrman och Zanetti för att dom faktiskt vill vara här och spela.

En sån där fantastiskt binär kommentar…

Så hur länge tycker du man ska vänta på Elliott då? Hur mycket pengar ska han få mjölka ur klubben?

Har ni hört mer från Elliott än vad som står i artikeln? Annars tycker jag ni överdriver.
Och jag ser väldigt gärna en förlängning.

Äh det var jag som blev förbannad och överreagerade. Blir så trött på spelare som är så tveksamma. Först Sweatt och hela den där ”trött på hockey” grejen sen Elliott som är så jävla tveksam. Så klart jag tycker han ska stanna om han vill det. Det är kaos i HV-hjärtat och då kan det svämma över. Svårt att svälja att skitlag som LHC och Brynäs spelar vidare när vi har sommarlov!

Jag har inte hört något mer, men jag tror att Elliot i ärlighetens namn såg HV och egentligen hela SHL som liga, som en nödlösning för att överhuvudtaget få spela denna säsongen och därtill spela till sig en OS-plats. Och det i syfte att förbättra förhandlingsläget till nästa säsong. Jag tror snarare att Elliot inte vill spela i SHL än att han inte vill spela i HV och att det beror på att SHL håller för låg kvalité och ger för dåligt betalt.
Därmed tror jag att en förlängning är osannolik, mem inte omöjlig. Men jag vill vara tydlig med att allt detta är spekulationer från min sida.