Tråden om #25 Mattias Karlsson

Tycker just nu att Karlsson är den bästa backen. Blir bara bättre och bättre och härligt och se en med upp i anfall.
Påminner en hel del om Pelle G :slight_smile:

Alltid roligt att se Karlsson spela, gör verkligen det där grovjobbet som behövs göras…

Är riktigt överraskad och imponerad av Kolans start på denna säsongen, tycker han har varit den klart bästa backen hittills och det är även roligt att se att han följer med i anfallen så mycket :slight_smile:

Tycker för övrigt Louma ryckte upp sig rejält från senaste matchen, kul å se.

grym bromance med fernholm… :smiley:

Synd för Kolan att han inte blev uttagen till Karjala, som ju var ett av hans mål under säsongen. Han har förtjänat en plats i landslaget i mina ögon men Mårts vill väl ge andra chansen också.
Skulle väl sticka för mycket i ögonen på många om vi hade tre backar från Hv med i landslaget :wink:

Han kommer med nästa ggn!! :wink:

Märkligt att inte Karlsson blev uttagen men det svider nog om för många
HV spelare är med :wink:
Själv tycker jag att Karlsson borde varit uttagen med tanke på sin
positiva form och spel.

Mattias Karlsson kallas in till Tre Kronor (ersätter Daniel Fernholm)
[url]http://www.jnytt.se/nyhet/50868/mattias-karlsson-kallas-in-till-tre-kronor[/url]

Antar att Mattias får tacka Daniels ljumskar för chansen då :slight_smile:

Han fick äta upp twitterhånet mot Kolan:

aftonbladet.se/sportbladet/h … 5809581.ab

Dagens match var ju inte direkt en toppinsats.
Kom igen nu och leverera lite mer.
Trots allt så är du i landslagsklass!!

Intervju med Kolan på Hockeysverige.

Där han blivit invald i veckans lag för andra gången i år.

hockeysverige.se/article/137 … jag-passar

Här är Kolans nya videoblogg:

hockeyroom.se/spelare/visa/10-Ma … deo/748438

Va tror vi om kolan nästa år? Han är i sin bästa ålder nu och lär får kontraktsförslag från landet i öst, sticker han? Eller klarar HV att förlänga? Han känns absolut som en back att satsa på och ge ett lite längre kontrakt…

Instämmer. Har varit HVs bästa back den här säsongen tillsammans med Fantenberg. Ser honom som ett potentiellt kaptensämne tillsammans med Sundh när Davidsson lägger av. Känns dock som han skulle kunna vara sugen på KHL.

Letar inte han nytt boende i Jönköping? Det pekar väl på att en förlängning kan vara aktuellt, samtidigt sa han ju till hockeysverige.se att skulle han få ett bra anbud från KHL skulle det eventuellt vara svårt att säga nej till.

Tror HV ligger ganska bra till, han kom ju från timrå som en ganska medioker back och har under tiden i HV blivit en landslagsback. Fått mkt förtroende och hjälp som jag tror kan betyda en del, han verkar trivas ! Dock är KHL outstading ES pengamässigt…

Han flyttade nyligen från en lägenhet i Jönköping till ett hus i Huskvarna.

Stämmer fin fint närmare bestämt på söder, strax innan “goddag goddag” :wink:
Stillman lär garanterat erbjuda Karlsson ett nytt kontrakt inom kort om inte KHL dundrar in.