Tråden om #25 Mattias Karlsson

Nu kanske jag är helt ut och cyklar… MEN om man väljer att köpa hus så ser man nog sig som bofast på orten en betydligt längre period än bara det närmaste året…

Han kan ju visserligen göra som många andra, lämna familjen hemma och dra till KHL-miljonerna ett år eller två.

Haha han är skön Mattias :slight_smile:
hockeyroom.se/spelare/visa/10-Ma … deo/761473

Haha och kör på samma indoktrinering med mina barn men med sämre resultat.
Sonen den minste(5 bast) kan iaf dom större spelarna medans dottern bryr sig inte ett sket :wink:

Vill HV ha honom sen då är frågan! Bakom Fanten så är han bäste back.

hockeysverige.se/article/139 … a-kontrakt

Visserligen 3 veckor gammal artikel, just saying.

Och? Jag ser inte att den länkats till tidigare och alla kanske inte har sett den. Det som står där är väl lika relevant nu som för tre veckor sen. Dvs att han mycket väl kam tänka sig khl om det kommer nåt fläskigt erbjudande och att hv är förstavalet i ES.

Givetvis, men bara så att inte någon annan får någon psykos för att de tror han är på väg bort :slight_smile:

Mattias Karlsson har valt/tvingats att tacka nej till Oddset Hockey Games, oklart varför.
[size=85][i]Källa: [url]http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/landslag/trekronor/article16167235.ab[/url][/i][/size]

jnytt.se/nyhet/52799/mattias-kar … tre-kronor
“- Jag behöver vila. Jag har spelat skadad en längre tid och kan inte göra mig rättvis där ute på isen i resten av säsongen om jag inte vilar. Jättetråkigt men jag var tvungen, berättar han”

Jag blir faktiskt lite irriterad på Mattias. Stod inte Dahlén och pratade om detta innan säsongen…

Alla backar verkar helt ha tappat sitt logiska tänkande sen typ… 2 säsonger tillbaka. :frowning:
Flrstår faktiskt inte hur man tänker när man “väljer” att spela skadad, tror man att man mirakulöst skall bli bra till slutspelet? Korkat på väldigt, väldigt hög nivå.

Mattias är med andra ord inte ärlig mot sin tränare, mycket tråkigt

Förmodligen därför han agerade som han gjorde igår, jag hoppas verkligen inte det var ett sätt att försöka komma undan kritik för sin insats, för i så fall har han sjunkit enormt i mina ögon

Om han nu har spelat skadad och tackar nej till Tre Kronor för att han behöver vila, varför ska han då spela mot Färjestad imorgon?
Tycker att det är ett väldigt konstigt beslut, speciellt nu när vi har fått in Spang och har sju seniorbackar. Varför vilar då inte Mattias imorgon och låter de friska spelarna få spela istället? sigh

Syftade på denna videon i mitt tidigare inlägg.
[url]http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=1XI5EyIWvK4#t=368s[/url]

Word, detta ser så sjukt konstigt och illa ut hur man än vänder och vrider på det.

ja, rejäl bakläxa till Karlsson, egentligen ska han inte få spela imorgon eftersom han uppenbarligen är så “skadad” så han inte kan spela med Tre Kronor, om han nu värdesätter HV:s matcher framför landslaget (vilket han har all rätt att göra) kan han ju säga det men han vågar väl inte därför att han då kan äventyra sin chans att få spela VM

Nu gissar ni bara, ingen som vet om Dahlén och co vet om det eller inte… Kan vara en skada som inte blir så mkt sämre och dom har gjort bedömningen att han spelar ändå… Dumt att döma innan man vet säkert - tycker jag!

Till er som klankar ner på Mattias Karlsson; främst Pawhlen, chinobar och Jompii. Hänger ni inte med eller har ni bara dåligt minne. Den som är initierad, har läst om, och vet att Mattias under flera år haft en efterhängsen axelskada som dock inte bedömts vara nödvändig att operera.

För ett par veckor sedan fick Mattias en smäll bakom eget mål och föll illa och slog delvis upp skadan. Han utgick sedan den matchen, men trodde ändå att han skulle kunna spela nästa match, vilket han också gjorde. Mattias är en kämpe, han kämpar för HV som betalar hans lön och han vill ta SM-guld med klubben. Så för f-n grabbar, sluta gnälla och konspirera, Mattias behövs så hel som möjligt i slutspelet (och de sista 10 omgångarna av serien) så nog tycker jag att han gör rätt som nobbar landslaget denna gång och i stället vilar och rehabiliterar sin skada.

Bli inte förvånade om det trots allt blir operation när HV spelat klart.

Att han nobbar landslaget är inte det vi är irriterar oss på utan att han berättar att han spelat med en skada under en längre tid, när det samtidigt inte ges någon information om hurvida Dahlén vetat om det eller inte. Nej jag visste inte om hans axelskada.

Men om han låter det vara istället för att åtgärda skadan direkt lär säsongen 13/14 för Karlsson bli densamma som för Ledin 10/11 om det vill sig riktigt illa.

Har absolut inget emot Karlsson, jag diggar honom starkt men det var ett konstigt uttalande

Men varför skulle inte Dahlén ha vetat om det? Det där är ju bara löjligt. Allt måste väl inte skrivas ut i klartext för att förstås hoppas jag, och varför direkt hoppa på konspirationsteorierna? Om nu Dahlén inte hade vetat om det så kan vi ju vara säkra på att Karlsson INTE hade fått spela närmaste tiden efter det här uttalandet.