Tråden om #25 Mattias Karlsson

Kloka ord Sevin.
Dahlén och Stillman har knappast undgått detta.

Det jag ifrågasätter är att han nobbar Tre Kronor för att han är skadad och behöver vila sig men väljer enda att spela imorgon mot FBK.
Om nu skadad är så passa allvarlig så att han måste avstå ifrån att spela i Tre Kronor, varför ska han då spela imorgon och riskera att skadan förvärras? Enligt mig så borde han ha vilat de kvarstående omgångarna till uppehållet så att han kan rehabilitera sig så att han blir helt hundra. Dock så är jag ganska övertygad om att frostis och co har väldigt bra koll på hur pass allvarlig Karlsson’s skada är.
Men ni måste ju hålla med om att det låter väldigt konstigt att man ena dan tackar nej till Tre Kronor pga skada och sedan nästa dag spelar match i Elitserien. Dock så är väl denna situationen ganska lik Davidsson’s situation med Tre Kronor men endå :stuck_out_tongue:

Det finns två sätt att se på detta, och utöver det du skriver så funderar jag hur i helvete han skall kunna tillföra någonting i ett slutspel om han är skadad. Antingen kommer han att gå halvhjärtat in i allting och därmed spela skitdåligt eller så kommer han köra på som fan och (troligtvis) slå upp skadan. Båda alternativen gör honom ganska värdelös för HV.
Jag vet att det är ett pesimistiskt tänkesätt men så fungerar jag, på gott och ont. Och efter vad som framkom om luoma efter förra slutspelet så kommer jag fortsätta vara skeptiskt att detta har hanterats på bästa sätt.

Att han är en kämpe vet vi nog alla om, och jag vidhåller att en stor majoritet av elitspelare i alla sporter är kämpar, men man behöver inte vara korkad för det.

Samtidigt vet jag inte alls hur allvarlig skadan är, men som Jompii skriver rimmar det ju illa att tacka nej till landslaget på grund av skada och några dagar senare spela match med klubblaget. Eller så har han gått och blivit spågumma och vet att han kommer bli skadad mot Färjestad :wink:

Jag förstår inte ens diskussionen faktiskt. Dvs jag ser inget märkligt alls i det hela. Och diskussionen huruvida hv vetat om det eller ej … Givetvis har de det. Tror också de har påverkat beslutet att inte spela i landslaget, som den arbetsgivare de är. Skadan behöver inte vara hämmande i dagsläget därför kan han spela mot FBK, men det vore bra med en veckas extra vila - därför skippar han landslaget. Ganska logiskt imo.

Nhl klubbar kan väl neka spelare att få spela i landslagssamanhang kanske det samma har kommit hit? Klubben kan ju föreslagit han att ej spela ??

Det som förvånar och irriterar mig i den här frågan är vissa skribenters dubbelmoral. Jag säger inte att det nödvändigtvis är samma skribenter som skriver nu, men tidigare när HV fått flera spelare uttagna till landslaget, så har väldigt många tyckt att de borde stanna hemma och träna i stället för att åka iväg.

Nu har Mattias uppenbarligen en skada som gör att han väljer att tacka nej. Då är inte det bra heller!!!Och vad är det för märkligt att Mattias tackar nej. Robin Jonsson i Luleå tackar nej av samma orsak, men han spelar ändå matcher med Luleå. Sak samma med Calle Järnkrok i Brynäs. Flera andra tackar också nej för att kunna vila och rehaba, men de spelar ändå för sina klubblag.

Jag är ganska säker på att Mattias tillsammans med Ulf Dahlén och klubbläkaren är de som bäst kan bedöma vad som är bäst för Mattias i detta läget.

För att reda ut detta en gång för alla, framförallt jag blev lite irriterad när det framkom att han spelat med en skada under en längre tid, detta missgynnar både spelaren och klubben då han inte kan få ut 100% av sitt spel,

Hade det varit slutspel nu dock hade jag förstått att man mörkar skadan.

Jag tycker Tre Kronors turneringar ger mer skador än nytta. i den frågan gör han helt rätt

Jag tror nog att HV med tränare och läkarstaben har bättre koll på hur detta ska skötas… Dessutom står inte all fakta i tidningarna som du verkar tro, det är nog många i alla lag som har skavanker vi aldrig kommer få reda på… Bara för att inte vi vet om vilka som har skador eller skavanker så betyder det inte att Dahlén och co inte vet om det…

Jag tror absolut inte på allt som står i tidningarna, de är de största bovarna i allting

Hur kan du då klaga så mkt på Kolan?

jnytt.se/nyhet/53327/karlsso … tiden-i-hv

“Jag trivs väldigt bra med familjen i Jönköping och ska jag spela i elitserien är HV mitt förstaalternativ,”

Ja vi får väl se vad som händer. Han är väl den av våra landslagsbackar som levererat. Resten har inte riktigt lyckats. Mattias vore hyfsat skönt att få ha kvar. Vi får väl se om han kan vara med att lyfta upp försvaret i slutspelet.

HVTV har träffat Mattias Karlsson i en längre intervju om sina två säsonger i HV71, hur det är att trashtalka med Per Ledin och hur det är att leva i en riktig hockeyfamilj.
[url]http://www.hv71.se/artikel/34076/[/url]

intressant om trash-talkandet mellan kolan och Ledin. :slight_smile:

Man har ju alltid undrat hur sånt där löser sig när folk byter klubb. Det lät som kolan löste det … hyffsat.

Förhandlingar skjuts upp…
Länk: expressen.se/sport/hockey/el … -stjarnor/

sidan kan ej öppnas upp.

Oj, det är fixat nu!

Aftonsopan hävdar att MK har klart med en moskva-klubb.

Surt. Han har tagit ett massivt kliv framåt i HV efter återkomsten till ES.

Samtidigt är det inte förvånande då han har gått från att vara en av de sämsta backarna i Elitserien för två säsonger sedan i TIK till att vara en av de bästa i ligan nu i HV. Klart det väcker intresse från KHL

nej, helt naturligt, allt HV rör blir till guld :wink: