Tråden om #26 Riley Holzapfel

hv71.se/artikel/38403/

eliteprospects.com/player.ph … 9&lang=swe

“En tvåvägscenter som jobbar och spelar hårt. Ledartyp med fint spelsinne.
Hyfsad målskytt, bra skridskoåkare.”

Kontrakt på två år, har lirat i CW med både Sterling & Krog

Welcome Riley!

Först senaste säsongen som sett intressant ut på papper. Men tror ändå på detta, ska bli spännande.

Först senaste säsongen som sett intressant ut på papper. Men tror ändå på detta, ska bli spännande.

Välkommen till HV71!

Ska bli intressant att se hur han är som spelare nu i vinter :slight_smile:
Blir även lite kul att höra hur hans namn kommer uttalas av kommentatorerna på Cmore (dom är knappast kända för att göra klockrena uttal på annorlunda namn :stuck_out_tongue:)

Man kan också fundera på hur man får med hans namn i en hejaramsa? :stuck_out_tongue:

Hopp, hopp, hoppa, Holzapfel :wink:

Inte riktigt vad man hade drömt om och är inte helt övertygad om denna värvning. Hårt jobbande tvåvägscenter låter lika intressant som mellanmjölk. Förmodligen inte den sexigaste spelartypen, även om poängsnittet den senaste säsongen var bra. Hans mål som finns på youtube är inte speciellt spektakulära, men positivt är att många kommer från “slottet”, där HV var svaga ifjol. Kan bli lite vad som helst detta, men jag hade helt klart hoppats på något större namn.

Precis en sådan här spelare vi behöver! En spelare som jobbar, sliter och är en ledartyp inom laget! Bra jobbat Stille!
Det kommer bli svårt att uttala hans namn, men man lär sig väl det tillslut :smiley: Antar att Riley ska spela center bakom Krog?

Om det är någon kritik man ska ge till Stillman så känns det som han går och frågar Krog om han är bra… Nästa spelare får gärna inte vara från Wolves-organisation.

youtube.com/watch?v=1r7ql5avMPA

0:10: Sterling startar anfallet med pass till okänd spelare som passar till Krog, Krog passar till Tim Stapleton som gör mål.
1:13: Holzapfel vinner pucken till en kontring två mot en och passar till Kaip som nätar.

Detta var en bra födelsedagspresent Stillman, man bugar och bockar! :smiley:

Vi behöver tyngd och attityd i HV, det var det som gjorde oss så oslagbara åren 2008-2010 :slight_smile:

Get To Know Riley Holzapfel

youtube.com/watch?v=OGQRL3jqH0Q

“I’m a good skater and like to play aggressive…” Låter lovande!

“I’m a bad skater, have a slow release, and prefer to play a passive role out there…”
– no player ever

:unamused: :unamused: :unamused:

OnT: Kul, eftersom Pens plockat upp honom finns där nog potential!

Man vet hur namnet Ladislav Nagy blivit misshandlad genom åren, hoppas att Cmore klarar av att uttala Holzapfels namn…
youtube.com/watch?v=yYvcWfT-yj8

Tar nyheten med en axelryckning. Känns varken eller och kanske något som typ Växjö hade kunnat värva. Men, men. Kan bli vad som helst av detta.

Cred till CarlTheMan. Är skönt att läsa lite nyanserade och analytiska inlägg, även här.

Spännande värvning minst sagt, perfekt med tyngd på forwardssidan. Hittade ett text om honom från feb iår som jag tycker ni ska läsa. [url]http://triblive.com/sports/penguins/3430844-74/games-holzapfel-baby#axzz2KNWNIDGV[/url]

Intressant att han verkar vara påväg mot sitt stora genombrott och var enligt sin coach i AHL deras MVP samt var den som utvecklades mest. Det skrivs även att han kan ta många olika roller och kan spela samtliga forwardspositioner så känslan på förhand är riktigt bra.

Att han besitter en grym skridskoåkning och har bra hockey IQ gör att jag tror på att han kan lyckas på stor is!

"Holzapfel is solidifying his case as a physical, hard-working forward with a scoring touch. His linemate Trevor Smith was quoted earlier this season as saying Holzapfel has one of the best shots on the team, if not the league. "

[url]http://highlandparkhockey.blogspot.se/2013/05/pens-prospect-profile-forward-riley.html?utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter[/url]

Spännande värvning! Välkommen Riley :smiley:

Jag har funderat lite och känner mig försiktigt positiv. Hans stats skrämmer inte men han har bra storlek och ålder. Det här känns som en fräschare värvning än Haydar eller liknande spelare i 35-års åldern som vill ha en lång Europa semester. Dessutom tror jag inte så många kände till Holloway, Cumiskey eller JJ heller när de kom från AHL…

Det ligger något i det du skriver, Cumiskey hade jag sett innan då han var ordinarie i Avs ett tag men Holloway och JJ var det nog ytterst få som kände till. Känns som Riley är väldigt välscoutad och ingen värvning på enbart statistik, förhoppningsvis besitter han utvecklingspotential och driv för att ta sig till NHL - den hungern kan bli guld värd!

Välkommen Riley. Till er som redan spyr galla måste jag bara få fråga vad förväntar ni er för värvningar? Malkin eller Crosby kanske?
Sluta vara så negativa. Jag tycker det är kul med en spelare som är bra på rören bra spelsinne och med utvecklings möjligheter. Dessutom roligt att vi får in flera Kanadensare i truppen. Skrotningen av icke EU spelare regeln är det bästa ändringen på länge. Vi har att lära av Nordamerika och viseversa.