Tråden om #26 Riley Holzapfel

Jag tror detta blir bra. Tycker alla värvningar ser riktigt bra ut, speciellt om JL levererar. Men en fråga, om man får ställa det utan att bli helt idiotförklarad. Ska alla kedjor bestå av bara centrar? Även om JD är ytter nästa säsong så finns AB, Jk, WK, TB och SS. Eller ska Bengtsson spela j20 alt allsvenskan?

mille: Vad är din definition av “att spy galla”? Att spy galla och vara negativ, är det samma sak som när man inte är superduperpositiv till allt HV värvar?

Som sagt. Jag tror det kan bli vad som helst av detta (med det täcker jag in allt från succé till fiasko. 1X2 med andra ord). Om du tycker det är att spy galla. Ja, då är man lättstött.

Hänvisar återigen till CarlTheMans inlägg. Ett mycket nyanserat inlägg där han talar både fördelar och nackdelar.

P.S. Nej, jag förväntar mig inte att Stillman värvar Crosby. Men det hade inte suttit fel med Ullström, Tedenby, Laine eller Joensuu. Jag till skillnad från dig vill inte se en massa nordamerikaner i HV (inte heller Stillman, vad det verkar som, med tanke på senaste intervjun i Jnytt.) Men, men. Nu håller vi tummarna för Joensuu. D.S.

Inte alls en dum fråga. Jag börjar bli allvarligt orolig för att Davidsson slutar. Strandberg eller Bengtsson tror jag lånas ut beroende på lite hur försäsongen går. Men det är klart. Många centrar återstår. Någon som har koll på läget. Kan den här Holzapfel spela vinge?

Jo det var var en aning överdrivet från min sida. My bad. Jag hade gärna sätt Tedenby eller Ullström jag med. Tedenby är en av mina personliga favoriter. Men nu var det ej möjligt. Så jag utgår ifrån att Hv värvar det man tror starkt på oavsett nationalitet. Jag ser hellre en Kanadensare som vill framåt en typ Fernholm style. Jo men helt ärligt vad spelar det för roll vilken nation man är i från det handlar ju om kvaliteten. Då svenska marknaden är tämligen urholkad vidhåller jag att det är bra att dom skrotat icke Eu regeln så att utbudet på spelare blir klart större. Dessutom är detta verkligheten vi lever i och han är numera Hv71 spelare. Man behöver väl ej tokjubla om man inte vill det men jag tror att Hv71 gjort en bra värvning.

Han har spelat JVM för världens främsta juniorhockeynation. Han har draftats i andrarundan. Han har inte ens fyllt 25.

Jag skulle säga att det är en kille med stor potential faktiskt. Sen kanske han inte är så känd eller gör de sexigaste målen - men skitsamma. En kille med utvecklingspotential som väljer att spela i hv under två säsonger när han kanske är i “bästa” åldern utvecklingsmässigt, bara att tacka och ta emot :slight_smile:

Sen tycker jag faktiskt ingen här har “spytt galla” - den “kritik” jag läst mot värvningen är en mild fläkt i jämförelse mot vad många fått utstå.

Jo som sagt det var onödigt skrivet av mig helt klart. Tycker det som du säger att det känns jäkligt spännande detta.

Chicago Wolves… Börjar bli löjligt det här. Nåja, utöver det så verkar han rätt intressant. Inte jätteintressant än, men ändå rätt intressant och han har all möjlighet att imponera, vilket han bör få… sen kan vi diskutera felvärvning eller inte :slight_smile:

Först och främst, VÄLKOMMEN och lycka till !! :slight_smile:

Vill göra en liten jämförelse av Riley och annan nordamerikan nu faktiskt.

Riley mot Rhett, de är lika gamla men Riley har några år mer rutin i AHL. Fine att Rhett har bättre poängsnitt MEN Riley har ändå snitt på poäng varannan match. Jag kanske är ensam om detta men för mig att va mer fysisk spelare och ändå ha poäng varannan match är riktigt bra. Riley verka va spelaren som läser spelet kanon och väljer att gå in i duellen precis vid rätt läge då de är som mest jobbigt för sin motståndare som tappa pucken och blir extra sur för att Riley tog pucken vid speciella tillfället :laughing:

Tror och hoppas att riley kommer leverera i hv tröjan, han är ju inte till för att göra flest poäng men tror ändå han kommer komma upp ganska mycket poäng och framför allt vara jobbig att möta och spela smart som han är bra på.

Någon som vet vilket nummer han kan tänkas använda?

9, 21, 26 & 36 är de nummer han använt i karriären så antagligen något av dom, eller något helt annat :wink:

youtube.com/watch?v=IafrkULowUg

intervju med Holzapfel

Snällt att ta första intervjun direkt efter ett syreupptagningstest :wink:

Tänkte samma sak, men kanadensare är vana vid hårda tag :wink:

De 2 matcher jag sett av ET så har Riley spelat helt OK, känns spännande att se hur han lirar när det hettar till på riktigt.

Dessutom måste han ha det coolaste namn en spelare i Hv71 någonsin har haft. Funderar starkt på att köpa en tröja och trycka “Äppelträd” på ryggen :slight_smile:

Har sett dom flesta matcherna med Riley och gillar det jag har sett. Smäller på ordentligt och verka ha kommit
in i truppen på ett positivt sätt. Sen att han har Gagnon, Krog och Sterling gör allting mycket lättare.

Ang efternamnet Holzapfel så har han tyska rötter långt back i tiden. Efternamnet Holzapfel är ganska ovanligt
och var vanligare förr i tiden.

Håller dock med om att det är coolt efternamn.

3+1 blev straffet för Riley, varav +1 är 17000 kr i böter, han tjänar alltså 130-150 000 i månaden. Hyfsad lön.

Tycker fortfarande inte tacklingen är så brutal som media skriver, men kan ju vara lite enögd med.

Sjukt onödigt av Holzapfel, även om han har lite oflyt. Tycker det var rätt med matchstraff. Men jag kan hålla med om att 3 matchers avstängning är att ta i.

Gissar att den stora anledningen till straffet är att Fransson blev skadad. Hade tacklingen varit så brutal som vissa vill göra gällande hade vi nog sett en betydligt längre avstängning. Gissar (igen) att disciplinnämnden kompromissat en del i sin bedömning, dvs skada + svårbedömd tackling = halvlångt straff.

Hyfsad lön ja, men långt ifrån toppen. Tror många trodde han tjänade mer…

Det var det jag menade, fast det kanske man inte såg. Trodde han tjänade 200+.