Tråden om #26 Tommi Tikka

… utifrån att Nubben är här. Subtila pikar har det både varit på Twitter och i podd, att det krävs ett progressivt arbete för att ha en analytiker. Något Nubben ska ha sagt nej till, då han ”sköter saker själv”. Och det går ju bra.

6 gillningar

(Eftersom någon/några anmält att inlägget “är störande, kränkande, hatiskt uppförande eller att det strider mot “våra riktlinjer”” har jag tagit bort innehållet.)

Simon är pokermiljonär så tror han klarar sig rätt bra ekonomiskt redan.
Växte upp i samma bostadsområde som Simon (& Jonas) och han är vän med min lillebror. Har bara gott att säga om honom som person och gillar hans analyser.

Hans icke så subtila pikar om “en progressiv sportchef” tycker jag är enkelt att förstå. Vi stör oss ju alla på Nubben och tycker han är utdaterad. Tror Simon i en analytisk roll hade varit väldigt bra men det förutsätter ju att det är modernt team som också vill jobba med data som underlag. Dessutom hade det nog sparat oss mer pengar att ha en sån roll kontra hur mycket det kostar att bryta alla kontrakt varje säsong.

5 gillningar

Intressanta diskussioner om analysverktyg, analytiker/scout o.s.v, men vi behöver styra tillbaka diskussionen till Tikka :+1:t2:

3 gillningar

Haha! Det måste vara tröstlöst att hålla ordning på forumskocken. :sweat_smile:

2 gillningar

45 spelade, 6 poäng och -2

Spelar i lindboms 2a kejda nu med Brännström och Shore får mycket förtroende. Är detta verkligen bästa sättet att lösa AP20:s frånvaro?

1 gillning

Förstår inte vad du menar.

Tikka spelar väl inte med Shore och Brännström, Lindbom har satt Lindbäck där.

– I Tommi får vi en hårt jobbande center som har alla möjligheter att bli en publikfavorit i Husqvarna Garden med sin intensiva spelstil och inställning. Han är i en bra ålder och har några fina säsonger bakom sig, vilket också har belönats med landslagsspel, säger Kent Norberg, sportchef i HV71.

2 gillningar

Den där har inte åldrats väl :joy:

Som jag skrev i matchtråden, den agenten som sålde in tikka gjorde nog årets blåsning :smiley:

2 gillningar

Nej, Nubben gjorde det…

Jag tror dock att Tikka hade varit svinbra som tredje-eller fjärdecenter i ett topplag som Färjestad eller Växjö.

Problemet är den förmodade lönen som Tommi Tikka lyfter. Oklart om det är norr eller syd om 200. Oavsett vad så är det en spelare som MAX ska ligga på hälften sett till vad han presterar ute på isen…

Just intensiv är inte det man förknippar med Tikka…

Tror att Tikka själv tycker det är väldigt intensivt att försöka hänga med i SHL.

Jag tror de lagen har minimikrav på hur långsam / trög en spelare får vara för att spela för dem och då faller Tikka bort på det .

Känns som vi har flera spelare med olika typer av brister medan riktigt bra lag inte skaffar den typen av spelare.

1 gillning

Alla spelare har ju brister men jag förstår vad du menar.

Någon på FB skrev att Tikka verkar ha klivit av skadad i slutet av tredje perioden.

Citat: ”Han hade hållit sitt knä och skrek :cry::pleading_face: de hände exakt framför 1. rader vid sektion B, bakom målet. Han försökte att hålla sig fast vid sargen men han hade absolut ingen balans i benet.”

Någon (säkrare källa) som vet hur det gick?

Fick en slashing i knävecket. Vet inte om det var så allvarligt då han satt kvar på bänken.