Hoppas detta var det sista vi såg av dig i våran dress. Hur fan är man funtad?
Nu är fan råttet mågat. Snacka om att inte ta ansvar.
Publikfavorit, sa dom.
Det är han ju.
För motståndarnas supportrar.
Min EP-scouting förutsåg rätt exakt hur dålig han skulle vara.
Stor och långsam utan udd framåt kunde nog alla se, hur norberg inte kunde fatta är ett mysterium.
Borde räcka att se ett par matcher med Tikka för att konstatera att:
Han kan vara en intressant breddforward i shl utifrån styrkan och att han ställer till kaos vid mål. Gäller dock endast lag med svag juniorverksamhet.
Hur man ser honom som center när han stapplar runt på skridskorna och knappt kan ta emot en puck är obegripligt.
Motståndarna måste älska att möta Tikka.
Fattas bara att han blir avstängd också.
Då kommer vi få höra det som en ny bortförklaring om vi skulle förlora matcher.
Våran kanske viktigaste forward med väldigt mycket speltid är ju svårt, nästan omöjligt, att ersätta och svårt att inte kraftigt påverkas och försvagas av det bortfallet.
Dessutom är ju WIN och HH långtidsskadade. När vi får tillbaka den trion kommer det garanterat att vända.
Typ så kan det komma att låta tippar jag på.
Dra tillbaka till liiga. Det räcker nu.
Tikka måste bort
Det kommer aldrig hända med AB vid rodret.
Om han nu skulle bli avstängd borde ju inte vara några problem att vinna matchen på måndag nu då om det är tikka som är den stora anledningen till att vi ligger där vi ligger?
Jag tycker inte att han är det.
Tror dock inte att vi kommer att sakna honom.
Gör varken till eller ifrån om han eller Måns spelar enligt mig.
Dock ser ju AB honom som en nyckelspelare och jag tror inte att Måns får samma speltid som Tikka brukar ha.
Vi, AB, tappar ju dock vår nyckelspelare i ett ev 3-3 spel om vi lyckas ta det dit.
Anmäld. Får se vad de tikker.
“Hoppas” på tre matcher plus böter så vi får veta den exakta lönen. Vi vinner inga matcher med Tikka i laget, så det spelar egentligen ingen roll om, och hur länge, han är avstängd.
Är det okej att diskutera matchstraffet här eller ska det göras i matchtråden? Iallafall…
Ser att player safety group säger att hugg inte har någon chans att skydda sig mot farten och kraften i tacklingen.
Jag håller inte med. Hugg ser Tikka och dessutom har han rutinen att veta att när han plockar upp en dumpad puck så är han i farozonen för en tackling. Jag tycker att Hugg vänder upp ryggen mot Tikka väldigt sent samtidigt som han blir låg på ett sätt som för mig ser onaturligt ut. Hur ser ni andra på tacklingen? Jag är rädd för att jag är biased och missar något.
Ska inte Hugg i detta läge gör mer för att kunna ta emot tacklingen på ett bra sätt? Så som reglerna tillämpades igår verkar möjliggöra ett utnyttjande av reglerna som resulterar i att spelare kan vända upp ryggen och göra sig låga så att de blir ”icke tacklingsbara” i syfte att tvinga tacklande spelare att avbryta eller riskera matchstraff.
Håller ni med om att det krävs ett sådant samarbete mellan den spelare som tacklar och den som blir tacklad? Eller har den som blir tacklad rätt att välja en sådan åkvägg som Hugg gör, som sätter honom i stor fara, och Tikka ska helt enkelt rätta sig efter det och väja skarpt för att avbryta tacklingen?
Håller med dig i det du säger. Hugg gör inte mycket för att skydda sig.
Sen tacklar ju Tikka Hugg in i sargen, det är väl lite det som är problemet. Hugg ser ju dock Tikka komma, det är tydligt när man kollar på höjdpunkter från matchen.
Knepig situation att bedöma.
Hugg sätter sig i en dålig situation genom att precis innan tacklingen luta sig framåt med hela överkroppen. Generellt brukar mottagaren inte behöva ta något ansvar vilket är högst tveksam ansvarsfördelning.
Hade Tikka gått mer på nedre delen av kroppen och inte på axel/ huvud hade skaderisken varit mycket mindre.
Oavsett om straff ska delas ut eller ej tycker jag att det är fel att gå in med så mycket kraft i en situation i där den andre riskerar bestående skador.
Det är väl kraften och farten (hur nu Tikka kan få upp den) som blir avgörande för matchstraffet i denna situation, väldigt onödigt vilket som.
Det är onödigt av Tikka.
Det är väldigt sällan som en spelare åker aktivt från neutral zon, ser motståndarens rygg hela vägen, väljer att trycka motståndaren i ryggen – inte blir utvisad. Första kontakten ser dessutom ut att vara Tikkas arm mot Huggs huvud?
Hugg sträcker sig efter pucken på ett märkligt sätt. Tikka kan välja att gå in i situationen och enkelt plocka pucken. Alltså utan att mosa Hugg i ryggen.
Vi får se vad de säger. Bättre video tillgänglig än Nybergs, dvs ingen domare som skymmer ![]()