Ja, han och Åke hade i AB:s optimala värld spelat varje match.
Kanske har sagt det tidigare. Orkar inte scrolla
Har konferens idag och sitter med lite finska kollegor på någon paus. Pratar hockey, dem skrattar åt Tikka och kontraket. Vem fan skriver ett sådant kontrakt med en sådan spelare? Tikka är inget namn i Finland.
Överlag så ger HVs spelarbudget eko
Rimmar inte med de jag hört av släkt som bor i Finland och från spelare som mött honom.
Dom menar på att han var en uppskattad och omtalad spelare i Finland.
Men självklart tycker dom med de är konstigt att han fick rollen och lönen han har…
Det som förvånar mig är att jag inte ser några spets-egenskaper som att han skulle kunna konkurrera med spelare som Borgström , Ang, eller André i sina bästa stunder.
Det känns som om man hade haft tester på spelare och deras egenskaper så borde de snabbt ha sett att han låg på nivån “hockeyallsvenskan” och aldrig hade kunnat förmå sig skriva ett sånt kontrakt.
På arbetsplatser genomför man ju test , gör inte HV sånt.
Hastighetsåkning, klubbteknik och vad som nu skulle kunna ingå. Sen finns väl personer som Abbott som kanske kan se sånt med blotta ögat , men dit räknas inte Nubben tror jag
Om Tikka t.ex. hade haft snabba reflexer framför mål, eller nåt, men jag ser ingen talang alls som sticker ut förutom möjligen tekningar.
Jag hoppas för hans skull att det är lägre krav och annat spelsätt i Liiga …
Någon som hört status på Tikka?
Det här är helt sjukt. Nu sitter jag nästan och hoppas att Tikka ska spela snart. Innan han blev skadad var min åsikt att det var nödvändigt att hålla honom utanför laget. Minnet är bra men kort. Å andra sidan har AB på senare tid gett fjärdekedjan allt mindre istid, vilket ändå gör att det skulle kännas ok att spela Tikka. Hade hellre sett en allsvensk center i fjärdekedjan resten av säsongen dock.
Har jättegärna Tikka i fjärdekedjan om det innebär att Kero flyttar upp ett hack.
Det är tanken; in med Tikka i 4:e och upp med Kero till 3:e.
Vad säger ni om en fjärde med win tikka Hansson
Stackars WIN.
Tikka är så långsam att han inte kan forechecka och Hansson kan knappt hålla i en klubba.
Nej.
Verkligen inte. Vore direkt vårdslöst att släppa in Tikka i truppen igen.
In med tikka som fjärde c endast för att lyfta Kero till 3de
Tikka skall inte in i truppen igen. Han hade aldrig där att göra, har aldrig gjort en bra match. Kommer aldrig att göra en bra match.
Om alternativet är att spela Hansson, samtidigt som vi fortsätter slösa bort Kero i en fjärde… Då tror jag faktiskt jag tar Tikka.
Problemet är väl lite den tilltro som Blomman verkar ha till Tikka. Spelat sex mot fem och tre mot tre. Om Blomman ser honom som den spelare han är. En spelare som inte platsar i SHL, men nu i brist på annat (Lindbäck hade naturligtvis gått före) kan axla fyra minuter i en fjärdekedja. Ja, då tycker jag vi kör.
Rätt dyra minuter, men vafan. HV älskar ju att slösa pengar så det är väl inget vi ska lägga större vikt vid…
Jag tror fortfarande att Tikka kan dra in mest nytta genom att servera korv med bröd i arenan, kan bli poppis med Tikkas Nakkikorv serverad direkt av en hockeyspelare som ligger lite under nivån som berättigar till istid i SHL.
Eller utlån till HA.
Men å andra sidan, går han in hundra procent i rollen och får ett par minuter per match i rätt lägen. Kanske, kanske.
Missförstå mig rätt. Jag är principiellt emot att Tikka ens ska vara med på träningarna.
Men om Tikka in är ett sätt att få upp Kero ett pinnhål… Å andra sidan. Man kan ju också flytta ner Reber som center i fjärde. Problem solved.
Förstår inte varför man pratar om att låna ut Tikka. Kommer ju inte att ske. Dessutom, när vi går in i sista tredjedelen, behöver vi spelare (kroppar). Juniorerna i all ära, men vi kan inte lägga vårt öde i deras händer.
Det enda vettiga, när Tikka är spelbar, är att Tikka centrar fjärde, Kero centrar tredje och så får Reber ta en ytterforwardsroll.
Håller med men är de inte bättre att nyttja reber på en kant i 3de då?
Reber - Kero - OSL/bränn
WIN - tikka - HP/OSL/BRÄNN