Tråden om #26 Tommi Tikka

Jo, som Zico skriver så är det ju egentligen det enda vettiga.

Men det tar emot att ha Tikka i laguppställningen. Otroligt olyckligt att Lindbäck gick och blev skadad.

Om det nu handlar om kroppar och att egentligen bara ha någon som kan centra en fjärdekedja. Då tycker jag HV inte ska vara främmande för tanken på att se om det går att plocka in en center från allsvenskan. Tikka är inte bra. Övertygad om att en center från allsvenskan gör ett minst lika bra jobb.

Kanske han Eriksson eller vad han hette från Tingsryd ? Tyckte han gjorde de rätt bra.

1 gillning

Jag är också av den uppfattningen. Tycker att Melker Eriksson gjorde ett väldigt bra jobb när han centrade fjärde. En sån center innan fönstret stänger hade varit viktigt. Går ytterliggare en center sönder så är det kris och panik. Vi måste ersätta lindbäck.

3 gillningar

Ja, så oavsett om vi har en skadefri Tikka så behöver vi…

1. en ny klasscenter för att lyfta spelet i fem mot fem

Eller…

1. en allsvensk center för att bli mindre sårbara
1 gillning

Tror du Tingsryd, som slåss för sin HA- existens, gör sig av med en av sina bättre spelare? Jag tror inte dom gör det.

Problemet är väl att i princip alla lag är involverade i en viktig fas på säsongen, så inget lag vill väl sätta sig i en dum sits.

Möjligen gör Västerås som förra säsongen, då man sålde av spelare. Där finns ju t ex Konstatin Komarek och Jacob Hayhurst som tänkbara alternativ i övrigt är det nog inget att hämta från HA.

Jag tror lag med dålig ekonomi är beredd att göra rätt mycket. Tingsryd står väl på ruinens brant?

Jovisst, frågan är bara på vilket sätt man vill gräva sin egen grav. :speak_no_evil:

1 gillning

För min del får Tikka gärna komma tillbaka till veckan och ta rollen som fjärdecenter. Varför? För vi kan då lyfta upp Kero till tredje och sätta Reber på en kant. Gärna med Brännström på den andra kanten ifall Lenc är tillbaka.

5 gillningar

Om vi skickar Nubben att berätta om Tilka så kanske de kan få honom som lån i utbyte? Grymt att ha en av SHLs bäst betalda centrar i allsvenskan!

1 gillning

Cheesus. Han är tillbaka.

1 gillning

Jag har saknat Tikka.

Det innebär iaf att Kero flyttas upp och Reber kan gå ut på vingen igen. Hade varit lattjo att sätta upp WIN i tredje och ner med Teden i fjärde.

Fjärdekedjan får förhoppningsvis ingen speltid ändå.

1 gillning

Bryt. Bara bryt. Det får verkligen räcka nu.

5 gillningar

Jag hade glömt hur dålig han är. Gick på idén om att vi “behöver” en center i fjärde. Det kanske vi behöver. Men vi behöver inte Tikka.

6 gillningar

De matcher han missat har vi inte haft en kedja som på förhand legat på minus. Visst, spelare har gjort dåliga insatser, blandat och gett.

Men med TT får vi en kedja som har ett negativt väntevärde.

3 gillningar

Begrav denne man. Han understjödjer inte ett skit i försvarszon. Förväntar han sig att sina medspelare ska vinna puck i 1v2 situationer? Han spelar i 4e. Spela 0-0 för helvete och låt dom som kan spela offensivt spela just offensivt.

1 gillning

jag fattar inte hur ni kan vara överraskade?

3 gillningar

Minnet är kort. Dumstrut på mig. Jag gick som sagt på snacket om att vi “behöver” en fjärdecenter. Och trodde i min enfald att han inte skulle göra så mycket skada av att spela 3-4 minuter i en ren avlastningskedja. Då trodde jag dessutom att Blomman lärt sig sin läxa och precis som oss insett hur dålig Tikka är. Hade inte tagit med i beräkningen att Blommans kärlek till Tikka fortfarande blommar och att han skulle spela sin favorit närmare 11(!) minuter.

Sen är jag väl inte överraskad av att Tikka är usel. Hade bara glömt hur fullkomligt dunderusel han är, samt att Blomman inte är en speciellt bra matchcoach.

4 gillningar

Det är vi inte. Däremot hoppades jag faktiskt att han skulle hållas utanför truppen resten av säsongen. Dumstrut på.

Tikka håller inte för shl i vanliga fall, men ikväll var han dessutom ringrostig. Då blir det pinsamt uselt

2 gillningar