Tråden om #26 Tommi Tikka

Ja men tänkte mer som ett bidrag till våra handlingsförlamade sportchefer/ledare så att de kan få tummen ur och agera

Skulle nog dra det till sin höjd. Att av all den hockey jag sätt genom åren så håller jag Tikka som sämst av alla ihop tillsammans med världens sämsta kent. Vilken makalös värdelös duo. Aldrig sätt på maken. Att dem ens jobbar med hockey på elitnivå är bortom denna värld. För ingen av dem är ju i närheten av att prestera på respektabel nivå.

Troligen kommer tikka lämna efter denna säsong, jag kan inte se något annat hända, oavsett serie vi landar i (troligen HA, vilket gör att det blir billigare), men frågan är vart han tar vägen. Finland borde ju ligga högt på listan, men tror ni det kan finnas något som helst intresse annorstädes? Knappeligen va?

Det finns inte en chans. Finland lär det bli, om det inte blir typ Sheffield Steelers…

Har sagt det tidigare och gör det igen.
Sluta kasta skit på Tikka, inte hans fel att han är sjukt överbetald.
Övertygad om att han levererar på den nivå han kan, att det inte räcker och att han trots det får istid kan inte han lastas för.

2 gillningar

Han ska inte spela! Punkt! Det spelar ingen roll vad han tjänar. Han ska inte spela!

1 gillning

Tror det @Fylke74 vill få fram är att det är ett Blomman-problem, inte ett Tikka-problem.
Tikka kan inte göra mer än det han kan, vilket tyvärr inte ens är nära bra nog. Det är dock inte hans jobb att peta sig själv, det är Blommans, så AB borde egentligen få mer av skiten än vad Tikka får. Tommi kommer inte tacka nej till speltid.
Och att hans kontrakt är ett haveri utan dess like, är ett Nubben/Styrelse-problem. Skulle han tackat nej till det kontraktet?

Tråkigt nog är det ju HV som blir lidande av all denna sammanslagna inkompetens…

5 gillningar

@bardown och @Fylke74 har naturligtvis rätt.

Detta är inte ett tikka-problem. Han är satt i klistret. Svintaskig sits. Han har en miljon sånna som mig som är vansinniga på honom, trots att han inte gjort särskilt mycket fel… såvida han inte trissade upp priset genom att lova saker han inte kunde hålla. Men det tror jag inte man behöver. Det är kent som skall ha all skit och lite till (samt hans medlöpare).

Tikkas ser just nu resten av hans karriär gå åt fanders.

2 gillningar

Ja det blir ett problem för Tikka också. Dessvärre.
Med självinsikt, om han själv känner det inte funkar, kunde han böla gå vidare. För sin karriärs skull.

Ja, felet han gjorde var möjligen att han var girig och saknade självinsikt. Lite googlande så hade han kunnat se var inkomstnivåerna låg på i SHL, sett vilka spelare som hade 300lök i månaden och sedan försöka lista ut om han kunde fylla dessa skor… eller överhuvudtaget komma upp i nivå med en spelare i fjärdelinan.

1 gillning

Alla ser ju olika på det, hur dålig han är alltså.

AB har vad jag vet aldrig petat honom utan är nöjd med honom då han alltid spelar när han är tillgänglig.

Så kritiken nu borde riktas dit, tidigare mot nubben som tog in honom till den kostnaden.

Tikka gör sitt bästa och AB är nöjd.

Så är det. AB är inte den första (dåliga) coach som totalt tappat fattningen inför tunga klumpiga, betonghandledsprydda brunkare coming from and going to, nowhere.

1 gillning

Hur var det nu igen att kommentera någons utseende? #lexteden

kanske borde skriva icke-smal?

men, visst… man skall nog undvika de beskrivningarna… “tung”… är ju det ord vi vanligen använder och accepterar.

Kikar igen på highlightsen med Tikka från 22/23 med Ilves. Även om ligorna skiljer sig åt mycket, vilket en sportchef ska ha insikt i, är det intressant att se skillnaden k vad han får ut.

Han måste ju verkligen sakna att spela det spel han gjorde då, och den rollen. Uppenbarligen publikfavorit. Man ser faran att bara scouta på videos och stats. Man måste jämföra ligor.

Sen när man ser detta uppskattar man ju sjukt mycket våra förhållandevis rena isar. Ser ju helt för jävligt ut med allt reklamplotter över hela isen, utan koll känsla.

2 gillningar

Den intressanta frågan är ju… Hur hade Tikka sett ut i ett lag som t.ex Luleå eller FBK?
Jag säger inte att Tikka är bra, missförstå mig inte. Men hade varit kul att se hur Tikka presterar i ett lag som inte är mentalt kört i grunden och saknar spel i alla former.

1 gillning

Samma fråga kan man nog ställa om samtliga spelare i den här truppen.

Min poäng. Tikka hade nog varit en flopp även utanför Jönköpings gränser.

2 gillningar

Tror det också. Han har helt enkelt inte de kvaliteter som krävs för att hänga med i dagens SHL, oberoende vilken SHL-tröja han skulle ha på sig.

Befinner mig i Timrå / Sunkvall idag för att jobba.

Tänker att man kanske skulle kila förbi nubben och kolla ifall Timrå är sugna att lägga ett bud på Herr Tikka.

3 gillningar

Glöm inte att trycka på vilken grym deal det är då.

1 gillning