Säg att det är extrapris, billigare än vad han värvade honom för i första skedet!!
gratis
Och då kan han ju inte göra annat än att tycka att det är en bra affär. Annars betyder det ju att han håller med om att det var ett skitköp.
Antar arbetsdagen är slut sen länge så nu till de viktiga. Först och främst, hittade du Nubben? Då jag ej sett något, hur blir de med Tikka??
letade du på bergsåker?
Nubben anade en förbannad smålänning i luften så jag såg inte skymten av honom.
Spydde lite i munnen när jag körde förbi arenan.
Tyvärr fick inte ens jag iväg Tikka
Länge sen det skrevs i Tikka-tråden. Tycker den förtjänar lite mer kärlek. Så därför har jag plockat fram lite göttiga siffror. Kan ju vara kul att se vad nummer 26 levererat sedan han anslöt till HV.
Tikka har spelat 82 matcher i HV-tröjan. På dessa matcher har han i snitt levererat…
…0,05 mål per match
…0,18 assist per match
…0,23 poäng per match
…0,67 skott per match
…1,09 tacklingar per match
…0,46 blockerade skott per match
…1,38 utvisningsminuter per match
Han har även…
…varit inne på 0,27 mål framåt per match
…varit inne på 0,70 mål bakåt per match
…vunnit 6,37 tekningar per match
…förlorat 5,95 tekningar per match
Bonusinfo:
Tikka har även…
…stått för 1,18 regelbrott vid tekningar per match
Kort och gott – en publikfavorit! Och det bästa av allt? Han är vår, i ytterligare ett år!
Väl värda investerade pengar. Du får tycka vad du vill. Men det tycker i alla fall jag!!
Som en kompetent och klok sportchef sagt och en genomsnittlig fågel i skogen utan hockeykunskap till och med förstår så är det ett kriminellt dåligt kontrakt!
Som sagt, sett till kostnad och prestation, den absolut sämsta värvningen i HV, någonsin.
Det måste väl ändå Tedenbys kontrakt vara?
Ännu högre lön och ett år längre kontrakt och ungefär samma prestation på isen.
Skrämmande siffror…. Helt galet…
Tedenbys kontrakt är ju också sinnessjukt, men där finns ju ändå ngn form av sponsorskontrakt. Men jag tycker Tikkas kontrakt är värre, en trög finne som blev utmålad som ngn form av publikfavorit som är slöare på grillorna framåt än vad Luoma var bakåt
Tenden drar ju iaf in sin lön i form av spons till klubben. Är nog inte för skojs skull som han är poster-boy för hv-tv… Så nej. Tolkas är nog överlägset det sämsta kontraktet.
Utöver det så köpte man ju ut Tikka från sin föregående klubb. Med det i beaktandet så kostar Tikka mer per säsong än Tedenby.
Tycker Tikka kämpade på bra idag. Gör ett bra jobb i BP. Har någon tänkt tanken på att skola om honom till Back?
Baklängesåkning…
Bara i BP möjligtvis. Får inte lämna defensiv zon.
Då tror jag mer på honom som målvakt faktiskt.
De senaste matcherna har Tikka fått en helt annan fart i skridskoåkningen och hinner in i situationerna. Han gör betydligt färre placerings-misstag defensivt. 8:e matchen sedan senaste skadan. Slow starter?
Jag tycker ni överdriver.
Killen var marginellt mindre tokkass idag. Men, de gjorde det bra i 3v5, men min tolkning där är att han passar in för de har en otroligt liten box och inte rör sig så mycket, så dessa tre, inklusive tikka, gör mer nytta ty fetrövade.