Hen hade ju inte fel i sak.
Alltså, måste ändå säga att Tikka engagerar. Så många inlägg om en enskild spelare. Måste vara svårslaget.
Man vill ju så gärna att killen skall lyckas.
… i sin nästa klubb.
Hört att både AIK och Djurgården vill ha Tikka och budat mot varandra. HV vill dock avvakta lagen i NLA nu när han är landslagsaktuell. Många är överraskade att Timrå inte hört av sig men Nubben är känd för att komma in sent och ändå vinna budgivningen. Tror ändå han gör klokt i att ringa Björn imorgon!
Solklart! Ingen hade tippat nåt annat innan. Hoppas nu bara att sportchefen i Timrå inte ger Björn ett bud han inte kan tacka nej till…
Tikka = matchens lirare
Vatten = blött
Liljander jobbar hårt på att lösa Tikkas kontrakt.
Som en del i detta har han mutat ”juryn” som utser matchens lirare! Bra jobbat!
Tycker ändå det är lite skitnödigt att vi spiller bajs på en stackars Tommi Tikka som trots allt ger allt (efter sina förutsättningar) i varje byte och i varje enskild situation ute på isen.
Går liksom inte att klandra pojken för att han föll för Nubbens locktoner och miljoner. Det är inte hans fel att Norberg gick bananas med checkhäftet. Kritisera gärna värvningen, men dra inte runt individen i fråga i en tombola av nutch, nutch och diverse gliringar.
Tikka skulle säkerligen ge en överkäkes fulla uppsättning tänder för HV71 och nog fan kan vi bättre än att hålla på så här och högstadiepissa på en kille som än så länge är en av oss.
+1
+2
Bästa som skrivits på forumet på mången dag!
Kunde inte hålla med mer. Aldrih varit med om att en spelare hånas så brutalt av delar av sina egna supportrar tidigare.
Kul för Tikka att få komma loss lite och hitta mer glädje i att spela. Det gör nog också att efterfrågan stiger och att Tikkas karriär inte är så dödsdömd som den varit enligt oss härinne.
Men prestationerna i HV har fortfarande varit bedrövliga och Tikka har inte kapacitet att matcha de förväntningar som sätts på en spelare i SHL - så jag hoppas för allas skull att det blir en bättre plats nästa säsong.
Det är Tikkas prestationer som kritiserats här, inte personen Tikka. Det är samma som med Tedenby. Det har varit samma diskussion där också. Gäller att hålla sig på rätt sida bara.
Helt seriöst. Det som skrivits om AP den här säsongen är ungefär 100 gånger värre än det som skrivits om Tikka.
Så brukar det vara, att det är prestationen man kritiserar, men när man gör sig lustig (vilket undertecknad oxå gjort) över saker och ting så kan det uppfattas som att det är personen man gör sig lustig över.
Det där är en svår sak att undvika. Alla vill ju att tikka skall lyckas. Det finns ingen, tror jag inte, som inte glädjs med tikka när han lyckas, när laget drar nytta av honom. Jag tror inte det finns någon som är missunnsam. Samtidigt vill nästa alla att han skall bort från laget. Är det taskigt? Är det att ge sig på personen tikka? Ja OCH nej, är svaret på den frågan. Man kan inte undvika att personen tikka kommer känna missnöjet från oss med spelaren tikka.
Samtidigt kan jag inte komma ifrån att jag lägger ett visst ansvar på tikka för den uppkomna situationen. För att han hamnar i en sits som inbjuder till den typ av kritik som kan uppfattas personlig.
Analogt med debatten om att man som spelare inte skall sätta sig i farliga situationer och risker vid lägen där man kommer att få en tackling, så borde man oxå inse att antar man en personlig karriärs-risk, genom att sätta sig i ett sårbart läge, ja då behöver man veta att det kan komma att storma. Således köper jag inte helt argumentet som @Mephisto lägger fram, även om mycket av det är sympatiskt.
Tikka är inte helt oskyldig till den uppkomna situationen. Man kan inte bara kliva in i en dylik situation och bara tänka på sig själv. Detta är en lagsport. Man gör sig själv en jävla otjänst om man tror att det bara är att roffa åt sig och att det inte kan bli konsekvenser framgent.
Ja jag instämmer… Man har ett ansvar både för laget, sig själv och en sin egen karriär (och kanske de som i övrigt jobbar för en såsom agent)… att se till att de roller och löner man får är i en nivå som är rimlig, som man kan klara av. Man måste tänka själv och inte låta en agent göra det. Vad blir bäst för mig, vad kommer ge mig bäst utveckling, vad kommer jag må bäst av, och ”blir det bra för laget?”. Förutsatt att man inte bara vill åt pengarna och sen får det gå som det går. Alltså förutsatt att man tänker långsiktigt och på sin renommé.
Så tänker jag åtminstone för egen del, i de delar som är tillämpbara för min del. Än mer nuförtiden när allt är så lättillgängligt. Inget man gör går någon förbi.
Det kan ju vara så att Tikka trodde att han skulle räcka till i SHL, han var ju hyllad i Liiga. Med stor sannolikhet hade han ingen aning om hur stor skillnaden var mellan ligorna.