Precis som jag påpekade när jag lade in den bilden för någon vecka sedan
Men den är värd en repris.
Precis som jag påpekade när jag lade in den bilden för någon vecka sedan
Men den är värd en repris.
Det ser ju ut som en diarréklutt, och som alla vet kommer en diarré aldrig ensam… eller nåt…
Lite nyfiken på hur det skulle se ut med en välfungerande center,typ Kossila eller Pär lindholm? Så en pleb som jag kan se och jämföra.
Tack på förhand
Kolla i tråden för Nick Shore.
Mattias Ek skriver på twitter:
Då vilas Tommi Tikka på nytt efter att ha spelat skadad under hösten.
Detta är första gång jag hört om detta. Någon annan?
Nej, helt ny info. Det kan ju förklara att han känts seg.
HockeyNews - Shore spelklar för HV71 – då slipper Tikka spela skadad
Underligt.
Varför spelar man en skadad, väldigt begränsad, lirare? Måste ju kunna bytas ut mot en junis?
Det här är bara så dumt. Varför har han fått spela?
Tack och lov för att det är stopp för de galenskaperna.
Nu är jag ingen expert men ljumskar är väl ofta den typ av skada du behöver läka ifrån helt?
Som hockeyspelare själv så kan jag intyga att om man har problem med ljumskar är det inte jättetrevligt att åka skridskor. Så om han har ljumskproblem så kan jag förstå att det har varit sirapsåkning från honom.
Stretcha Tikka, stretcha!
Vila Tikka, vila!
Toppen! En dålig spelare som inte är 100% och det har vi kört med som 2:a center sen start. Inte konstigt det går skit.
Montén tyckte det var en bra idé med tanke på att Lindbom peta bort han direkt? Och vad är det för centersidan vi har? Tydligen finns det inga ersättare i laget så spelare måste spela med skavanker… Nubben
I min värld hade det varit bättre att låta fisken gå som 2:a och låta Stakke/Önerud centra i fjärde, och låta Tikka vila. Fisken har för visso inte levererat som en andracenter i år, men man kanske inte kanb begära det med omgivningen han fått jobba med.
Förklarar nog en hel del varför han varit så dålig. Förhoppningsvis kommer han tillbaka efter skadan som den powercenter han är värvad för. Men då i en fjärdekedja med måns och önerud/hansson.
Ja det gör ju att man iaf kan ha hoppet kvar om att han kan fylla en roll med power i en fjärdeline senare under säsongen.
Med tanke på hur dumma HV tycker vi här på forumet varit mot dem, så skulle det inte förvåna mig om denna nyheten är en liten efterhandskonstruktion / vit lögn för undvika mer kritik mot Tikka.
“Hunden åt upp våra centrar”
Tycker Tikka gjorde en fin comeback, mål och bra kampande. Denna bilden är från slutet av 2a, precis innan Pudas utvisas 2min för “Abuse of officals” då han tappade fokus och snackade till sig en utvisning i paus. Tikka jobbade hårt för att vara på Pudas igår, varje byte dom sågs fick dom dras isär. Tikka höll sig utanför utv-båset och löste förmodligen så att Pudas inte kunde leverera till 100%. Hans glädje vid målet + klackens Tikka sång är också värd att nämna.
Bland de bästa rollspelarprestationerna jag sett på år och dar skulle jag vilja dra det till. Han hade ett tydligt uppdrag och lyckades galant med det. Dessutom målskytt, bra spel i PK och noggrann i alla zoner, samt bättre fart på benen. Utöver detta höll han sig på rätt sida ”lagen”. Stort steg framåt och hoppas få se mer av detta!
Hade varit väldigt intressant att få veta vad en sån som Tikka säger till Pudas för att få honom ur balans? ”Du är en usel lagkapten” eller nåt?
Borde väl inte vara acceptabelt att gå på personangrepp, förmodar jag.